Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pan Piotr

Ubyło oleju...

Recommended Posts

Jak w temacie. Po przejechaniu 430km ubyło ok 400ml oleju aż się kontrolka zapaliła. Olej dolałem ale co się mogło stać? Wcześniej było wszystko ok, po 1500km potrafiło ubyć max 200ml a tu na jednym przelocie taki ubytek. Mam zamontowany Oli catch o pojemności 500ml i jest prawie full czyli coś zaciąga olej przez odme. Wcześniej Oli catch był zamontowany bezpośrednio przy odmie i na 200km dosłownie 20ml wypluło. Silnik nie ma przedmuchu ale czy możliwe by turbo ciągło olej. Może być tak, że filtr powietrza jest zapchany (zmieniany ok 1,5 miesiąca temu) i turbo ściąga olej z silnika bo brakuje mu powietrza. Wszystko jest na świeżo bo tyle co dojechałem na miejsce i nie wiem w co rece włożyć a jestem 430km od domu. Nie pojawił się Check Engine ani autko z kluczykiem.

 

Vectra C Z19DT

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kopci Ci na niebiesko? Tak jakby palił olej? Jeżeli tak to możesz sprawdzić czy to spala przed turbiną - odkręć rurkę przy EGR i czy stamtąd leci niebieski dym. Oczywiście wywali checka wiec się nie przejmuj.

Chyba że masz jakiś wielki wyciek. Może na filtrze oleju?

400km to nie daleko, postój co stówkę i sprawdzasz stan oleju.

Edited by kemoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na postoju bez dymu. Ani biały, ani niebieski. Cały olej jest w catch tanku. Turbo działa tak jak zawsze, ładnie syczy jak ładuje. Chyba zajrzę do filtra powietrza i jeszcze chodzi mi po głowie by odpiąć wylot z catch tanku by nadal łapał olej i zaślepić dolot z odmy by wykluczyć awarię odmy tej z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to chyba jest logiczne gdzie znika olej, prawda? Jeśli pół litra jest w catch tanku to pół litra brakuje w misce olejowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież tak napisałem 😉 tylko czy możliwe jest by turbina pociągła olej z silnika przez odme bo nie ma wystarczającej ilości powietrza z filtra? Najlepsze jest to, że crashbox jest chyba skręcony na torxy i nie mam czym go rozkręcić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...