Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rafal.orzol

Skrzynia automat. Duze szarpania.

Recommended Posts

Witam. Mam jakies problemy chyba ze skrzynia. Na cieplym silniku czekajac na skrzyzowaniu  na zielone auto szarpie bardzo. Tak jak by cos sie tam w skrzyni przelaczalo co kilka sekund. Czasem ale bardzo zadko na zimnym cos szarpnie. Jak ruszam na zielonym ze skrzyzowania to tez tak troche szarpnie zanim ruszy. 

Ma ktos jakis pomysl na to ? To cos powaznego?

dzieki z gory. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem moze powodowac zuzyty olej albo uszkodzenie sterownika w skrzyni. Czy olej w skrzyni byl wymieniany kiedykolwiek? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. O ile wiem odkąd mam te auto to raczej żaden mechanik nie wpadł na taki pomysł żeby wymienić olej w skrzyni. Jak często się wymienia olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana oleju powinna byc co 60 tys km i to najlepiej dynamiczna. Jaki przebieg ma auto? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okolo 160tys przebiegu. Szczeze to niemam pojęcia kiedy i czy wogole byl wymieniany. Musze poszperać w serwisowce. A co znaczy dynamiczny? 

Znaczy ogolnie ze powinienem wymienić olej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli przez 160k km niebylo wymiany oleju to moglo to skutkowac uszkodzeniem sterownika lub przynajmniej elektrozaworow SLU, SLS i SLT. 

I tak - OLEJ NALEŻY W TEJ SKRZYNI WYMIENIAĆ. 

Sam dopiero co zregenerowalem sobie skrzynie, ktora zaczela niedomagac przy 172k km. Olej takze nie byl wymieniany. 

Warto by bylo tez sprawdzic, czy chlodnica nie puszcza plynu chlodniczego do przekladni. 

 

Dynamicznie oznacza sposob wymiany oleju polegajacy na zastapieniu zuzytego oleju świeżym. Do skrzyni w miejsce przewodow do chlodnicy oleju przekladniowego podlacza sie specjalne urzadzenie ktore jednym przewodem odbiera zuzyty olej a drugim wtlacza nowy. Procedura trwa tak dlugo az zostanie zastapiony caly olej tzn. zprzewodu spustowego przestanie leciec zuzyty olej, a pojawi się nowy. Oczywiscie przy odrobinie kreatywnosci nie jest potrzebne to urzadzenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana oleju w skrzyni to jakiś bardzie skomplikowany proces? Jak cenowo to wygląda? Jeśli wymiana nie pomoże to zostaną sterowniki to wymiany tak? Znasz jakieś ceny tych sterowników? Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana dynamiczna oleju wykonana przez wyspecjalizowany warsztat to jest koszt okolo 1000zl. Tyle ja placilem za pierwszym razem. To byl tez moj ostatni raz. Pozniej juz sam to wykonuje. Niemniej zabawy z tym jest. Ewentualnie mozesz wymienic statycznie, czyli zwyczajnie spuscic olej i taka sama ilosc zalac spowrotem jednak nie wymienisz tym sposobem calego oleju gdyz sporo pozostanie w sterowniku, kanalach skrzyni oraz konwerterze.

Sterownik do wymiany lub mozna go zregenerowac. Koszt nowego sterownika to od 2800 do 3400zl. Przy czym jesli sa jakies uszkodzenia w skrzyni to nowy sterownik tez dlugo nie pociagnie. Sam tak mialem. Skrzynia zaczela szarpac. Wymienilem sterownik i sie znacznie poprawilo choc do idealu jeszcze brakowalo. Po dystansie 30k km znowu pojawilo sie szarpanie miedzy 3 a 4 biegiem. Zirytowalem sie, wytargalem skrzynie, rozlozylem ją wymienilem uszczelnienia skrzyni i tarczki w koszach i tasme kosza C3, przeczyscilem sterownik po czym zlozylem wszystko. Dopiero wtedy jak reka odjal. Satyswakcja gwarantowana he he. Mialem nadpalone tarczki w koszu C3 i one prawdopodobnie zalatwily nowy sterownik. 

Mnie taka naprawa wyniosla 1700zl (komplet tarcz, tasma, uszczelnienia i krata piwa :D) Na szczescie sterownik udalo sie uratowac. W warsztacie jak pytalem o regeneracje skrzyni to bez 4000 nie bylo co podchodzic. 

 

Na poczatek jednak proponuje wymiane oleju. To moze usunac problem jednak nie musi. Dobrze by bylo gdybys zrobil to sam, bo koszt w warsztacie spory a pewnosci ze to pomoze nie ma. Koszt samego oleju to max 300zl na wymiane dynamiczna jesli robisz to samodzielnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...