Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mateo187

(Z32SE LPG) Wypadanie zapłonów.

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

Przeszukałem forum i nie znalazłem tematu w 100% zgodnego z moim więc postanowiłem utworzyć nowy temat. Opel Signum 3.2 z Lpg Automat, przebieg 199tys. km.

Od pewnego czasu auto przestało idealnie palić (tylko rano) po przekręceniu kluczyka silnik zapalał wchodził na obroty po czym te spadały i silnik gasł, za drugim razem silnik trzymał obroty i nie było już problemu, zaczęło wywalać check, który migał w czasie jazdy lub zapalał się na stałe i najczęściej gasnął po ponownym odpaleniu auta. Po odczytaniu błędów okazało się, że są to błedy związane z wypadaniem zapłonów na różnych cylindrach i wykrytą przerwą w zapłonie na różnych cylindrach (1,2,4,5,6). Z racji tego że świece były wymieniane jakieś 30tyś temu postanowiłem wymienić je na nowe (BOSH 4-elektrodowe), po ich wymianie nic się nie zmieniło. Po wyciągnięciu cewek zapłonowych okazało się, że 1-3-5 była bardzo popękana, więc postanowiłem ją wymienić - wybór padł na tą firmy BOSCH. Po jej wymianie auto zaczęło dużo równiej chodzić, lecz problem pozostał. Po sprawdzeniu błędów pozostał już tylko jeden, który wyskakuje, czyli wykryta przerwa w zapłonie cylindra 5. Wywala go w momencie kiedy auto stoi na wolnych obrotach (zapala się mruga i gaśnie, bądź wywala go na stałe) lub kiedy jade jakiś czas, dojeżdżam do świateł, zatrzymuje i wtedy sytuacja z checkiem i nierówną pracą silnika się powtarza. Zdarzało się również że mrugał w momencie delikatnego zwalniania podczas jazdy (czuć było lekkie szarpnięcie, mrugnięcie kilkukrotne checka i wszystko wracało do normy).

Dzisiaj wywaliło check i autem bardzo szarpało, lecz po zatrzymaniu i odpaleniu ponownie silnika wszystko było ok.

Dodam jeszcze co ważne, że sytuacja występuje i na PB98 i LPG. "Lewego" powietrza chyba też nie zaciąga ponieważ podczas postoju na zagrzanym silniku spalanie bez klimy wynosi 1,2l/h a z klimą na max bodajże 1,7l/h.

Bardzo proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień świece na takie jak powinny być w tym silniku a nie 4-elektrodowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie powinny być więc świece są dobre. A jak stan prekatalizatorów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w jaki sposób można to sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie,

mam obecnie podobnie

kilka razy przez ostatnie 7 lat były takie cuda ale zazwyczaj po zmianie świec i cewek było ok

teraz zaś miałem ostatnie 2 tygodnie z rana po uruchomieniu traktor a po 5-10 sekundach, po lekkim przegazowaniu ustawało i resztę dnia ok

potem zaczęło walić checkiem p0300 301 303 305, potrafiło migać lub świecić ciągłym i auto nie mogło pod górę podjechać...

wymieniłem świece, problem porannych 'nudności' znikł ale dalej wali 301 303 305, wymieniłem cewkę, nadal lekko faluje na wolnych i po chwili miga check, ale bez błędu, jak wywali w końcu to znowu 301 303 305... jak trzymam 1500 obrotów to nie ma problemu, auto normalnie jeździ jak trzeba aby spokojnie zebrać 24pkt.

patrzyłem, szukałem, podciśnienia i inne wężyki w porządku, nieszczelności nie stwierdziłem, co jeszcze by zbadać? czy czujniki położenia wałków mogą być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniłem czujniki, nie pomogło... jakieś pomysły?

na wolnych miga i wibruje, powyżej 1500 jest ok, śmiga też dobrze... spalanie bez klimy 0,9-1,1 czasem 1,2, z klimą 1,7...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny etap poszukiwań za mną...

pojawił się błąd 'kluczyk', którego nie mogłem odczytać z OBDII przez Torque

podłączyliśmy więc techa i wyszło: P1110

sprawdziłem sterowanie klapami - rurkę gumową, była ok, cała, nasunięta prawidłowo, następnie wtyczkę idącą do sterownika - i tu jeden z 2 kabli się po prostu ułamał ze starości

skróciłem obydwa kable, polutowałem, zaizolowałem i odpaliłem, chwilę pracował nierówno ale po minucie wszystko się uspokoiło

zrobiłem 18,4 km bez żadnego problemu, sporo w korku, nic nie wibrowało, nie migało (check)... myślałem, że już po kłopocie ale...

po tym dystansie - znowu zaczęło migać i wibrować, szarpać na wolnych obrotach po około 0,5-1 minucie stania... podczas jazdy problem znika...

jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pb i lpg tak sie dzieje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, bena i lpg to samo

teraz jeździłem godzinę z TECH2 i niepokój wzbudziły dwie rzeczy:

- odczyt z silnika przepustnicy, na wolnych obrotach % skaczą chyba za bardzo, ale błąd nie wyskakuje

- sondy lambda z bank1 B1S1coś świrują, na obrotach 1000 i więcej oscylują ładnie ale na wolnych 1 staje na zero mV i drugi z tej strony też a przeciwległa strona ma np. każdy po 15mV... co jest dość dziwne, najbardziej niepokoi właśnie ten bank1 bo to nie za każdym razem jest tak samo... mam drugi komplet katów z sondami, przełożę ten jeden w ten weekend (mam nadzieję) i zobaczymy, czy pomogło czy też trzeba się brać za wymianę przepustnicy...

Edited by A&L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym obstawil sonde w kacie ta pierwsza.. Ale przed tym zapodaj parametry przepustnicy na obrotach jalowych..  A generalnie polozenie przepustnicy. Jezeli skacze rzędu od 0.5 do 1% to raczej nie ona. Sonda tez potrafi wywalic blad bo gdy nie podaje poprawnych parametrow zalewa swiece i robi sie wypadanie zaplonu... Jezeli uszkodzenia trafily na sonde to masz wiecej do roboty, bo padnieta sonda rozjechala mape gazowa, a mapa gazowa rozjechala mape benzynowa i dawkuje wiecej paliwa by ulepszyc mieszanke wzgledem powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnej mapy gazowej nie popsuje. Jeszcze raz: lewe powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

lewe powietrze może dostawać się tylko przez nieszczelną obudowę kolektora ssącego + uszczelki podstawy czy jest jeszcze jakieś newralgiczne miejsce? U mnie też buda lekko drga na wolnych obrotach, błędów brak, żaden check nie świeci auto jeździ normalnie. Zrzucałem kolektor i uszczelniłem go wszędzie gdzie było to możliwe i problem pozostał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszelakie podciśnienia razem z serwem i przewietrzaniem zbiornika paliwa, gniazda wtryskiwaczy benzynowych, wkrętki lpg. To że uszczelniałeś nie znaczy że jest dobrze bo w tym silniku nie jest trudno o błąd. Jeśli na wolnych obrotach sondy leżą na ubogo a po podniesieniu obrotów wstają to na 99% jest lewe powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To dlaczego sonda u mnie rozjechala mapy az mialem blad bogatej? Roznica ze z18xe 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale które mapy rozjechała? Podpowiem. Na pewno nie gazowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to w ogóle jest mapa gazowa. Gdzie tego szukać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sterowniku lpg

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_smile.png" alt=":)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy najbliższej okazji rozkręce i będę szukał .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik benzynowy też rozkręcałeś żeby szukać map?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobre dobre :D polecam wgrac mape europy :D

serio? Kazde paliwo ma swoja mape czyli dawkowanie paliwa z powietrzem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam sondy na podmianę, trochę roboty ale chyba wymienię tą górną od 1-3-5

przepustnica skakała od zera do kilku procent... już nie pamiętam dokładnie ale było to dziwne, że na jałowym tak skacze 

nieszczelność może być, ale przez 7 lat posiadania tego auta przerabiałem to już kilkukrotnie i udawało mi się to uszczelnić, teraz posprawdzałem już wszystko kilka razy i nic, zero efektu

co do mapy beny to może i się rozjechała, ale są momenty, że wszystko jest ok przez dłuższy czas i dopiero po chwili się rozjeżdża, starałem się testować na benie bo gaz to się teraz na stówę rozjechał, regulacja gazu po tym wszystkim to już będzie przyjemność... czekam na ten moment aby podłączyć kabel do kompa gazu... no, ale póki co do roboty... a dostęp do górnej chyba słaby... od góry bez ściągania kolektora chyba nie da rady, spróbuję od dołu... zaraz zaczynam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sonda górna 1-3-5 wymieniona na używany oryginał z moich wcześniejszych kolektorów

i tak, pierwsze odpalenie - ok

po przejechaniu 100m i zatrzymaniu się znowu miga check, błędu przez obd nie mogę odczytać, ale już tak nie wibruje

przegoniłem go kilka km i stanąłem na poboczu - jest ok

przegoniłem go jeszcze zdrowo i stanąłem na poboczu - jest ok

wracam pod dom, na podjeździe po kilku sekundach stania miga check...

wjeżdżam do garażu, na nadal pracującym silniku patrzę na odczyt w torque z obd - mam ustawione 4 sondy na jednym ekranie - wszystkie stoją na zero, dodaję lekko gazu, ruszają, osculują  (np. jeden ze screenow z komórki: 1x1 ok 0,6 1x2 ok 0,8 2x1 ok 0,7 i 2x2 ok 0,7) check znika... czekam jeszcze z minute-dwie, nie pojawia się, silnik pracuje ok...

cuda...

chyba wymienię jeszcze jutro tą dolną i zobaczę...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mowilem ze sonda - sondy? Jak by ci ciagnal lewe powietrze auto by gaslo po dobrej przegazowce.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwierz, że wcale nie musi gasnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...