Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

baryzupa

Masło w układzie chłodzenia

Recommended Posts

Witam. 

Wczoraj podczas jazdy zauważyłem ze temperatura skacze od 80 do 90 stopni. Po sprawdzeniu zbiorniczka płynu chłodniczego znalazłem coś w stylu majonezu ( widoczne na zdjęciach ). Autko pali bez problemu, spadku mocy w sumie nie zauważyłem, zapach w zbiorniczku płynu  trochę jakby spalinami dawał.  W oleju nie ma wody ale za to ubyło oleju sporo. Teraz pytanie czy to uszczelka pod głowica czy może chłodnica oleju ? Chciałbym sprawdzić chłodnice oleju sam, znalazłem gdzieś ze można to zrobić poprzez zrobienie bajpasu na chłodnicy. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć jak to zrobić ? Nie chce dawać auta do mechanika póki nie wiem co to. Jeśli chłodnica oleju to będę chciał zrobić to we własnym zakresie. Proszę o podpowiedzi. 

Pacjent to Vectra C 1.8 benzyna 2007 rok przebieg 140 tyś. 

Pozdrawiam  

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" />

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by baryzupa

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w poprzednim aucie wyglądało to podobnie i była to uszczelka. 

Silnik masz benzynowy może spróbuj testerem spalin to będziesz wiedział czy na pewno uszczelka.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po wymianie uszczelki pod głowica nie było później żadnego problemu? Tez widziałem, ze przez olej w układzie później dodatkowo padają uszczelki w chłodnicy oleju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem. Sprzedałem uszkodzony i w ten sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem VC. ;) Jak mechanik ogarnięty, dobrze splanują głowicę to pewnie będzie działać. Nie pierwszy, nie ostatni, któremu padła upg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chodzi tylko o to aby się upewnić czy to upg czy chłodnica oleju. Nie chce aby mechanik mnie w ciula robił ze to upg a wymieni mi uszczelki w chłodnicy i zgarnie szmal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8 benzyna ale 140 km czy 120 ? bo jest to różnica. Jesli 140 km (xer) to w 99% jest to chłodniczka płynu. Jesli 120 99 % że upg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 2007 140 km i duże prawdopodobieństwo ze na szczęście to nie upg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na bank chłodniczka olejowa , sporo osób na to narzeka :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokopałem się do chlodniczki 😊

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze wszystko wyczyścić odtłuścić i poskładać na victor reinz- będzie spokoj na lata 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie. 

 

Zmienilem uszczelki skręciłem wszystko. Auto się grzeje normalnie ale brak ogrzewania i jak chciałem zlać wodę z układu chłodzenia to zlatuje zimna na gorącym silniku i zleciało mi raptem pół litra wody tak jakby tylko ze zbiorniczka wyrównawczego. Odpialem kanały od ogrzewania są całe zawalone tym masłem. Co jeszcze mogę zrobić ? Wydaje mi się ze pompa wody i termostat mogą buc tak zawalone ze to nawet nie ruszyło jak odpaliłem auto. Woda leciała czysta co w sumie nie możliwe po takiej usterce. 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak długo auto było odpalone ? Tylko dobrozgrzania się ( temperatury na wskaźniku ) czy trochę dłużej ? Być moze powinnaś pojeździć trochę dłużej żeby przepłukać i chłodnice i nagrzewnice . ( Na samej wodzie ) gdzieś czytałem że ktoś w ten sposób płukał układ z 3 razy przed zalaniem płynu chłodzącego 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto chodziło około 25minut. Rozgrzał się do 93 stopni i tak go zostawiłem na jakieś 15 minut. Troszkę pogazowalem. Nalalem samej wody i zleciała zimna. Tak myśle ze może pompa wody i termostat są na tyle zapchane ze nie ma przepływu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo jeszcze się na tyle termostat nie otworzył że auto pracowało na mniejszym obiegu . Ja bym zalał jak wcześniej i pojeździł kontrolując oczywiście temperatury panujące na wskaźniku. Może też być jeszcze zapowietrzona nagrzewnica . Ps wodę spuszczałem na zbiorniczku czy na dole chłodnicy ? . Na dole po 25 min powinno być ciepło !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dole. Przepychałem pompka trochę, zalałem wrzątkiem i tym razem weszło mi ponad 3 litry wody, zleciało trochę mniej. Rury wszystkie gorące i zleciało mi tez gorące ale ogrzewaniajak nie było tak nie ma hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie. Po złożeniu wszystkiego podczas jazdy pali sie cały czas kontrolka ' Auto Klucz '.

Kody błedu :

P0014 - elektromagnetyczny zawór  wylotowy (wydechowy) wałka rozrządu ?

P0597 - termostat ?

Proszę o potwierdzenie dla pewności jeśli ktoś zna takie błedy. Tak myśle czy po tym wszystkim te rzeczy mogły ucierpieć i w zasadzie są związane jakkolwiek z masłem które było w ukladzie chłodzenia. No termostat to na pewno a to drugie ? Czy wymiana termostatu jest konieczna w takim wypadku ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko informacyjnie jakby ktoś po wymianie uszczelek w chlodniczce wciąż miał ten sam problem. U mnie prócz uszczelek padł również wymiennik ciepła w chlodniczce. Po sprawdzeniu wężem ogrodowym okazało się ze przepuszcza z kanału olejowego do wodnego. Polecam sprawdzać dłuższa chwile i zalać wszystkie kanały do pełna. U mnie był bardzo mały przeciek i jeśli będziecie sprawdzać na suchej to zajmie wam pół godziny zanim zobaczycie wodę. Wiec zalać kanały do pełna i wtedy pod ciśnieniem lać wodę do kanału olejowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...