Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam forumowiczow.

Tydzien temu zakupilem Viki gts 1.8 122km z 2003 r.

Auto zamulalo wiec wymylem przepustnice. Po jej ponownym zamontowaniu zaczelo na wolnych obrotach pracowac jakby na 3 cylindrach. I czasem pojawia sie efekt kangura. Nie zasysa lewego powietrza a z objawow podobnie opisanych na forum wina pada na czujnik albo regulator cisnienia paliwa. Niestety z tych opisanych na forum w moim egzemplazu nie potrafie zlokalizowac go przy silniku. U mnie jest w pelni elektroniczny zaplon. Czy w tej wersji mogl on byc wbudowany w zbiorniku? 

Przepraszam za bledy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Check świeci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Blad dotyczy dawki paliwa. Na warsztacie aktualnie auto stoi. Egr czysciutki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek adaptacja przepustnicy i przyjzenie sie sondzie lambada :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego przy Z18XE nie ma adaptacji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W op com: Silnik -> Funkcje specjalne -> reset wartości wyuczonych.

Warunki:

- płyn chłodniczy ma mieć temperaturę około 85'C,

- brak błędów,

- sprawny akumulator.

Robisz to na włączonym zapłonie, bez odpalania silnika.

Po czyszczeniu się resetuje, napewno nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego proszę nie wprowadzaj w błąd. Nie ma adaptacji przepustnicy w tym silniku. Sprawdzone orgalometycznie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites


Funkcje specjalne masz nie aktywne?
Ja co prawda robilem w Asterixie z tym silnikiem, ale w Viki powino być tak samo.

Chodzi o to ze komputer ma zapisana pozycje "0" przepustnicy i gdy bylo mocno zabrudzono to sie okazuje ze na pozycji 0 zostaje za duza szczelina i sa jaja z obrotami.

Jezeli faktycznie nie masz takiej opcji to przepraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy Z18XE to P&P. Sprawdziłem to na 2 silnikach z OP COM pod ręką jakby co. I nie trzeba było adaptacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator cisnienia paliwa jest w zbiorniku paliwa w dekielku od pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Viki odebrana z warsztatu. Zamieniono przepustnice na inna uzywana i wszystko wrocilo do stanu sprzed umycia przepustnicy. Czyli na wolnych obrotach pracuje ladnie ale slabo sie zbiera i np przy zmianie biegow dlugo utrzymuje wysokie obroty. Jakby dzialalo z opoznieniem. Nie ma chekow, bledow i takich tam.

Moze ktos przerabial taki temat, zeby ozywic auto? Moze to Cisnienie paliwa zle sie reguluje? Czasem po zapaleniu pracuje ze 3 do 5 cykli na 3 cylindrach i zgasnie a potem odpala normalnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dziekuje, dokladnie o to pytalem. Sprawdzone z autopsji? Wymieniales? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzone i napewno tam jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przez ręce Rafała przeszło pewnie więcej Opli niż my razem widzieliśmy na ulicy więc raczej bym mu zaufał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafalg - czy w VC 3.2 regulator ciśnienia paliwa także znajduje się na dekielku w zbiorniku paliwa?

Pytanie jeszcze - gdzie mógłbym się wpiąć i czym aby sprawdzić ciśnienie paliwa i tym samym działanie pompy? Czy w OP-COM jest może taka możliwość?

Objawy mam takie, że ciężko zapala zimny silnik. Muszę przekręcać kluczyk kilkakrotnie zanim cokolwiek załapie i dopiero za którymś razem zaczyna zagadywać. Włączyłem pompę paliwa przekaźnikiem przed uruchomieniem silnika na ok minutę jednak nic to nie zmieniło. Na forum Omegi w jednym przypadku powodem było wadliwe działanie regulatora ciśnienia paliwa i chciałbym sprawdzić ten trop.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak w 3.2 takze jest na dekielku w zbiorniku, trzeba podlaczyc manometr, jest zaczka na przewodzie paliwowym i sprawdzic cisnienie

a czasem nie masz gazu, moze parownik puszcza i silnik masz zalany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję. Powiedz, proszę, gdzie jest ta złączka i czy musi być to jakiś specjalny manometr?

Mam gaz, zgadza się i dziś też to sprawdzę - przyjechałem do pracy na paliwie i nie przełączałem na gaz, teoretycznie zawory powinny pozostać zamknięte.

Jednak miałem już podobną sytuację gdy puszczała mi listwa gazowa - objawy były trochę inne - wystarczyło pokręcić silnik trochę dłużej i załapywał. Teraz długie kręcenie nic nie da, muszę odpuścić i próbować ponownie.

Gdzie ewentualnie można kupić taki regulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa w VC 3.2? Moja VC stoi u mechanika, wszystkie odczyty z komputera są ok, nie ma się do czego przyczepić ale nie zapala - zagaduje ale zapalić nie chce. Ciśnienie na listwie wynosi 4bary. Czy możliwe, że regulator zaciął się i silnik z tego tytułu jest zalewany? Nic innego już nie przychodzi mi do głowy a za chwilę będzie po rozruszniku.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się, że brak jest kompresji... 8, 8, 8 4, 4, 0. Nie potrafię tego załapać zwłaszcza, że auto po odpaleniu i ustabilizowaniu się szło jak brzytwa...

Nie wiem co z tym fantem zrobić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak tam kolego rozwiązałeś problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...