Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

TopGun98

Vectra C Lift 1.8 140km - zakładanie gazu

Polecane posty

Witam, potrzebuje porady odnośnie gazowania silnika 1.8 140km. Model Vectry jest po lifcie. Osobiście jestem posiadaczem przedlifta z tym samym silnikiem tylko o mocy 122km i gaz działa bez zarzutu. W najbliższym czasie w rodzinie ma pojawić się wyżej wspomniana Vectra o mocy 140km ale pojemności 1.8. Stąd też moje pytanie na temat jej gazowania, czy praca będzie podobna, czy już są jakieś mankamenty z tym związane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego ale temat jest:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadałem Vectrę C 1,8 2007r. (po lifcie ) z silnikiem Z18XER 140KM z instalacją BCR (była założona od nowości w Niemczech )

Gdy kupowałem auto miało przejechane 120 tyś a ja zrobiłem drugie tyle cały czas na gazie. Teraz autem jeździ syn i także jest zadowolony. Na liczniku stuknęło już 240 tyś km.

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć tylko że gaz w tym silniku jak dla mnie to rewelacja. Spalanie gazu na trasie to 8 litrów . Zero problemów z gazem i silnikiem. Tylko regularna wymiana filtrów , olejów i świec f-my NGK ( do gazu )

Czyli mój silnik mogę to stanowczo stwierdzić do gazu się nadawał bo posiadał głowicę z zaworami jeszcze przystosowanymi do gazu. Ale mój znajomy posiadał INSIGNIĘ z 2008r. teoretycznie z tym samym silnikiem i w gazie. Ale musiał naprawiać głowicę bo zawory "poszły".Podobno nie mają utwardzonych gniazd zaworowych.  Więc późniejsze wersje tych silników już do gazu się nie nadawały. Ale nie potrafię powiedzieć dokładnie od kiedy nastąpiła zmiana głowic. A najprawdopodobniej widać to po cewkach zapłonowych. W mojej cewka ma wyjście na 7 pinów a cewka w INSIGNI miała 8 pinów. Więc może po tym można rozpoznać. Ale należy dopytać doświadczonych mechaników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tymi utwardzanymi gniazdami jest tak, że każdy coś słyszał a nikt nie widział. Głowica w tym silniku wymaga remontu kiedy nie sprawdza się luzów zaworowych a instalacja jest założona przez kowala a nie gazownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duże koszty są tych wymian w takim przypadku? Nie wiem na co się nastawiać w końcu. Z kilku opinii stwierdzam że gaz do tej wersji będzie pasował dobrze, ale z drugiej strony boję się pakować w jakieś koszty które wyjdą po przejechaniu kilkuset kilometrów na instalacji. 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem głowice po regeneracji za 1200 na allegro. Do tego uszczelki, rozrząd, płyny i robocizna. Myślę że lekko 2000. Lepiej założyć dobrą instalację i sprawdzać luzu. Silnik bardzo dobrze pracuje na gazie. Trzeba tylko trochę o niego zadbać. Ja mam gaz od nowości. Do prawie 240 kkm na holenderskim sgi, dalej na naszym zestawie. Z papierów wynika że luz był sprawdzany przy 150kkm. Ja regulowałem przy ponad 230 bo było już dużo poniżej normy. Teraz jest 284kkm i jeździ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy. Miłego, szerokości, taniego paliwa, czy czego tam sobie kierowcy życzą 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×