Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TopGun98

Vectra C Lift 1.8 140km - zakładanie gazu

Recommended Posts

Witam, potrzebuje porady odnośnie gazowania silnika 1.8 140km. Model Vectry jest po lifcie. Osobiście jestem posiadaczem przedlifta z tym samym silnikiem tylko o mocy 122km i gaz działa bez zarzutu. W najbliższym czasie w rodzinie ma pojawić się wyżej wspomniana Vectra o mocy 140km ale pojemności 1.8. Stąd też moje pytanie na temat jej gazowania, czy praca będzie podobna, czy już są jakieś mankamenty z tym związane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego ale temat jest:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadałem Vectrę C 1,8 2007r. (po lifcie ) z silnikiem Z18XER 140KM z instalacją BCR (była założona od nowości w Niemczech )

Gdy kupowałem auto miało przejechane 120 tyś a ja zrobiłem drugie tyle cały czas na gazie. Teraz autem jeździ syn i także jest zadowolony. Na liczniku stuknęło już 240 tyś km.

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć tylko że gaz w tym silniku jak dla mnie to rewelacja. Spalanie gazu na trasie to 8 litrów . Zero problemów z gazem i silnikiem. Tylko regularna wymiana filtrów , olejów i świec f-my NGK ( do gazu )

Czyli mój silnik mogę to stanowczo stwierdzić do gazu się nadawał bo posiadał głowicę z zaworami jeszcze przystosowanymi do gazu. Ale mój znajomy posiadał INSIGNIĘ z 2008r. teoretycznie z tym samym silnikiem i w gazie. Ale musiał naprawiać głowicę bo zawory "poszły".Podobno nie mają utwardzonych gniazd zaworowych.  Więc późniejsze wersje tych silników już do gazu się nie nadawały. Ale nie potrafię powiedzieć dokładnie od kiedy nastąpiła zmiana głowic. A najprawdopodobniej widać to po cewkach zapłonowych. W mojej cewka ma wyjście na 7 pinów a cewka w INSIGNI miała 8 pinów. Więc może po tym można rozpoznać. Ale należy dopytać doświadczonych mechaników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi utwardzanymi gniazdami jest tak, że każdy coś słyszał a nikt nie widział. Głowica w tym silniku wymaga remontu kiedy nie sprawdza się luzów zaworowych a instalacja jest założona przez kowala a nie gazownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duże koszty są tych wymian w takim przypadku? Nie wiem na co się nastawiać w końcu. Z kilku opinii stwierdzam że gaz do tej wersji będzie pasował dobrze, ale z drugiej strony boję się pakować w jakieś koszty które wyjdą po przejechaniu kilkuset kilometrów na instalacji. 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem głowice po regeneracji za 1200 na allegro. Do tego uszczelki, rozrząd, płyny i robocizna. Myślę że lekko 2000. Lepiej założyć dobrą instalację i sprawdzać luzu. Silnik bardzo dobrze pracuje na gazie. Trzeba tylko trochę o niego zadbać. Ja mam gaz od nowości. Do prawie 240 kkm na holenderskim sgi, dalej na naszym zestawie. Z papierów wynika że luz był sprawdzany przy 150kkm. Ja regulowałem przy ponad 230 bo było już dużo poniżej normy. Teraz jest 284kkm i jeździ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy. Miłego, szerokości, taniego paliwa, czy czego tam sobie kierowcy życzą 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...