Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

katmai

Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Polecane posty

Witam,
Nadchodzi wkrótce czas zmiany auta z Vectry C 1,9CDTI 150KM na Insignię ale tylko i wyłącznie w benzynie. Diesel nie wchodzi w rachubę. Insignia ma być po FL więc rocznik 2013 w zwyż, najlepiej HB ewentualnie sedan, skrzynia najlepiej w automacie, ale nie jest to warunek bezwzględny. I teraz zasadnicze pytanie jaki silnik? Moja jazda to rocznie coś pomiędzy 15000 a 20000 km, codzienna jazda po mieście (bez korków) do tego parę razy w tygodniu trasa około 150km i parę razy w m-cu trasa około 350-300km. Lubię jazdę dynamiczną gdzie przy obecnym aucie prawie od początku zakresu mam 320Nm. Z tego powodu z pewnością 2.0T (250KM) będzie lepszym wyborem, ale pod względem apetytu 1.6T (170KM) będzie rozsądniejszym wyborem. Do tego rozważam montaż instalacji LPG IV generacji z dotryskiem benzyny. Czytałem że obie jednostki dość dobrze znaszą zagazowanie. Ale jak jest ogólnie z awaryjnością tych jednostek? Czytałem że z 1.6T jest trochę mniej problemów. Jak jest z dynamiką jazdy, czy 1.6T daje radę, czy jak się przesiądę z 1.9CDTI to będę tęsknił za dieslem? Ale tak jak napisałem na wstępie diesel nie wchodzi w rachubę (w VC przeszedłem wszystkie problemy z dwumasą, egr-em, klapami wirowymi i wszelkimi innymi "nieszczelnościami w układzie dolotowym"). Czy też szukać tylko i wyłącznie 2.0T, ale tych aut na rynku wtórnym jest znacznie mniej. Aha, auto planuję używać jakieś 8 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie by ktoś nie polecał to z reguły jest to 2.0T. Z tego co znawcy aut piszą są mocne, wytrzymałe i można je wysoko rasować, jak ktoś lubi. Sam mam Signuma 2.0T po zamianie silnika z 3.0 i póki co jestem zadowolony. Zaraz po zakupie założyłem gaz Stag-a, jeździ ekonomicznie jak na dwulitrówkę turbodoładowaną, jak trzeba wyprzedzić to ciągnie nieźle, sprawdza się w mieście jak i na trasie, i z tego co słyszałem jest to silnik nie do zdarcia.

Ja również kupiłem ten samochód z myślą o tym, żeby był na lata a nie na krótką metę. Myślę, że był to dobry wybór, póki co nie narzekam. No, ale ile ludzi tyle opinii. Mniejszy silnik będzie obciążony bardziej od większego, 170 koni w 1.6 silniku to sporo. Moim zdaniem dłużej wytrzyma większy, dlatego ja postawiłem na 2.0T. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sig a insignia to zupełnie inne silniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ten sam silnik w insigni co w zafirze c, ale 1.6t 170km dość często jeżdżę w służbowej zafirze c i jest przyzwoicie. Powiedziałbym subiektywne odczucia porównywalne, acz ciut gorsze od seryjnej vectra c 2.0t 175km. Z tego co mi wiadomo samochód i silnik jest raczej bez awaryjny. Biegi wchodzą przyzwoicie. Jeżeli można w ten motor ciut więcej dmuchnąć niskim kosztem, to może być niezłym wyborem.

Jazda jest inna niż dieslem, ale da się dynamicznie poruszać po mieście bez kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden o kozie drugi o wozie.

Jeśli cenisz ekonomię to lepszy będzie 1.6. Jeśli zależy Ci na mocy to tylko 2.0 (250KM).

Poliftowe wszystkie silniki są na bezpośrednim wtrysku więc albo benzyna, albo instalacja za niebotyczne pieniądze z dotryskiem. Przedliftowe można zagazować tylko 1.6T. I to też jest różnie.

Dodatkowo pamiętaj o napędzie 4x4 który jest w każdej 2.0 i też jego eksploatacja kosztuje szczególnie w Oplu.

Co do odczuć to jest różnica pomiędzy dieslem a benzyną. Przyrost momentu nie jest tak odczuwalny w takim 1.6, ale radzą sobie bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1.6T pękały tłoki. Ale to na gwarnacji robili. Jak później to wygląda... nie wiem. Chyba zmienili materiał na tłoki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pękał 4 tłok ze względu na przegrzanie. Wada konstrukcyjna ponoć choć kolega ma ten silnik w pierwszej wersji 180 km i chwali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To byłą opcja w 2.0 T,a więc nie w każdej jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Instalacja do 1.6T SIDI jak i do 2.0T z dotryskiem:

Landi Renzo lub Stag: 5.500zł

Prins: 6.500zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Fajnie. Tylko do tego dolicz z 2l paliwa na 100km. W tych instalacjach jest dotrysk benzyny. Dodatkowo to musi być ogarnięty warsztat, bo problemów sobie narobić łatwo. Jeśli Ci się opłaci to czemu nie. Tylko najpierw znajdź polecany warsztat. Na forach z tematyką lpg znajdziesz coś w okolicy. Druciarzy w branży lpg nie brakuje.

Edytowano przez Gepard_G

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Opłaci się, bo zwrot takiej instalacji jest po około 17 tys. km wliczając w to oczywiście koszt zużytej benzyny z dotrysku.

Myślę że jeśli bym kupił 1.6T to instalacja gazowa byłaby opcją do przemyślenia, a jeśli bym się zdecydował na 2.0T to chyba raczej konieczność. Kwestia tylko który wybrać? Jeśli 1.6T umożliwia podobną dynamikę do VC 1.9CDTI to ok, ale jeśli dużo odstaje, to już raczej 2.0T.

Edytowano przez katmai

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli decydującym kryterium ma być dynamika, to nie pozostaje nic innego, jak osobiście ją sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×