Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Niedawno kupiłem Vectre C 2003rok 2.2 16V gts z LPG. Poprzedni właściciel lal do silnika olej Elf 5W50. Jakie opinie macie na temat tego oleju? Pozostac przy nim czy raczej zmienic (na jaki)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej dobry, tyle że nie do tego silnika, prawdopodobnie silnik bierze olej zalecany, więc właściciel zalał olejem o większej lepkości, aby zminimalizować lub zatuszować spalanie oleju.

Edited by Pangenitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy pali olej?
Te silniki raczej nie palą.
Olej mozna zmienic na tanszy, 5w40

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elf nie jest drogim olejem. Jeśli silnik dobrze na nim pracuje i nie ubywa nie kombinował bym tylko dalej go lał. 

Pozdro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To prawda, tylko 5w50, ze względu na specyfikację będzie droższy niż 5w40, a różnicy w naszym klimacie i bez upalania nie będzie.

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 5w50 z mobila, wcinał go, ok 0,5 L/ 1000 km. Zmieniłem na Valvo 5w50 max life i ? wypił 0,4 L na 9000 km, mam 1000 do wymiany i musiałem dolać te 0,4 L czyli teoretycznie wypił 9 x mniej!

Edited by 89neo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Aha.

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niby olej to olej, ale uwierz mi jest różnica, po 5W50 miałem jeszcze 5W40 Motula, było lepiej ale poszedłem w Valvo i to był strzał w 10tkę. Jak dobrze pójdzie to od wymiany do wymiany 0,4 L :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.


Kolego, ale to nie znaczy ze elf jest jakis zly.
P
W twoim przypadku przepal 0.4/1000 to poważny kłopot pewnie ze zgarniaczami lub czymś pochodnym.
Byc moze pomoglo wlanie oleju z lepszymi wlasciwosciami myjacymi, co uwolnilo zgarniacze, ale to wcale nie znaczy, że poprzedni olej byl zly, silnik miales w zlym Stanie.
Poza tym oleje 5w50, to pelne syntetyki, a 5w40 juz nie zawsze, przez co różnica pomiędzy 5w50 różnych firm nie jest tak spektakularna.

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie mówię, że elf jest zły, ale nie jest najlepszy, nie bez kozery oleje za litr potrafią kosztować od 15 do 45 zł :)

Silnik miałem w złym stanie a olej go naprawił? W to nie uwierzę, taka diametralna różnica w spalaniu to kwestia oleju a nie stanu silnika, co do 5w40 zgadzam się, nie wszystkie to full synthetic, niektórzy leją pół 10W40 to Vectr także co komu do ręki wpadnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To czy olej jest palony czy nie w silniku z niesprawnymi zgarniczami, zależy głównie od lepkości a nie dodatków i klasy jakości oleju. Po prostu olej bardziej lepki powoduje, żę mniej się go przedostaje przez pierścienie.

To, że u Ciebie jednego oleju przepalało 0.4 a drugiego 10x mniej - to pewnie tamten olej to był jakiś lipny, albo faktycznie silnik się doszczelnił.

Miałem kiedyś frontere 3.2, paliła oleju ok 0,5/1000, oczywiście w zależności od jazdy, jak sie szło po obrotach to spaliła pewnie i więcej niż 0.5/1000, ale....przeprowadziłem operację płukania naftą, czyli zalanie cylindrów ok 1l nafty i zostawienie na noc... efekt, spalanie spadło do ok 0.1/1000, przy tym samym oleju.... Tak więc, jeżeli silnik pali olej, to jest to wina silnika, a zbyt lepkość poprostu może mu w tym pomagać.

Tak czy srak, uważam, że do VC nieważne jakiego silnika, w Polskich warunkach i przy normalnej jeździe WYSTARCZA 5w40. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden temat o olejach już jest... 5w50 to na tor bardziej się nadaje A nie na codzień coś mnie lepkiego.  5w50 jest zbyt lepki. Do vectry 5w30 0w40 5w40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można zalać 5w60 :D a tak serio, to max 5W40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Max Life jest 5w40 A nie 5w50. Jaki masz przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, Max Life jesr 5W40 i to Ci wystarczy, przebieg 209 k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja póki co leje syn Power. Mam 175 000 przebiegu i bierze tak z 0.5 na 10 000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...