Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam. Niedawno kupiłem Vectre C 2003rok 2.2 16V gts z LPG. Poprzedni właściciel lal do silnika olej Elf 5W50. Jakie opinie macie na temat tego oleju? Pozostac przy nim czy raczej zmienic (na jaki)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Olej dobry, tyle że nie do tego silnika, prawdopodobnie silnik bierze olej zalecany, więc właściciel zalał olejem o większej lepkości, aby zminimalizować lub zatuszować spalanie oleju.

Edytowano przez Pangenitor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy pali olej?
Te silniki raczej nie palą.
Olej mozna zmienic na tanszy, 5w40

Wysłane z poczty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elf nie jest drogim olejem. Jeśli silnik dobrze na nim pracuje i nie ubywa nie kombinował bym tylko dalej go lał. 

Pozdro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To prawda, tylko 5w50, ze względu na specyfikację będzie droższy niż 5w40, a różnicy w naszym klimacie i bez upalania nie będzie.

Wysłane z poczty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Miałem 5w50 z mobila, wcinał go, ok 0,5 L/ 1000 km. Zmieniłem na Valvo 5w50 max life i ? wypił 0,4 L na 9000 km, mam 1000 do wymiany i musiałem dolać te 0,4 L czyli teoretycznie wypił 9 x mniej!

Edytowano przez 89neo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Aha.

Wysłane z poczty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niby olej to olej, ale uwierz mi jest różnica, po 5W50 miałem jeszcze 5W40 Motula, było lepiej ale poszedłem w Valvo i to był strzał w 10tkę. Jak dobrze pójdzie to od wymiany do wymiany 0,4 L :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Kolego, ale to nie znaczy ze elf jest jakis zly.
P
W twoim przypadku przepal 0.4/1000 to poważny kłopot pewnie ze zgarniaczami lub czymś pochodnym.
Byc moze pomoglo wlanie oleju z lepszymi wlasciwosciami myjacymi, co uwolnilo zgarniacze, ale to wcale nie znaczy, że poprzedni olej byl zly, silnik miales w zlym Stanie.
Poza tym oleje 5w50, to pelne syntetyki, a 5w40 juz nie zawsze, przez co różnica pomiędzy 5w50 różnych firm nie jest tak spektakularna.

Wysłane z poczty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie mówię, że elf jest zły, ale nie jest najlepszy, nie bez kozery oleje za litr potrafią kosztować od 15 do 45 zł :)

Silnik miałem w złym stanie a olej go naprawił? W to nie uwierzę, taka diametralna różnica w spalaniu to kwestia oleju a nie stanu silnika, co do 5w40 zgadzam się, nie wszystkie to full synthetic, niektórzy leją pół 10W40 to Vectr także co komu do ręki wpadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czy olej jest palony czy nie w silniku z niesprawnymi zgarniczami, zależy głównie od lepkości a nie dodatków i klasy jakości oleju. Po prostu olej bardziej lepki powoduje, żę mniej się go przedostaje przez pierścienie.

To, że u Ciebie jednego oleju przepalało 0.4 a drugiego 10x mniej - to pewnie tamten olej to był jakiś lipny, albo faktycznie silnik się doszczelnił.

Miałem kiedyś frontere 3.2, paliła oleju ok 0,5/1000, oczywiście w zależności od jazdy, jak sie szło po obrotach to spaliła pewnie i więcej niż 0.5/1000, ale....przeprowadziłem operację płukania naftą, czyli zalanie cylindrów ok 1l nafty i zostawienie na noc... efekt, spalanie spadło do ok 0.1/1000, przy tym samym oleju.... Tak więc, jeżeli silnik pali olej, to jest to wina silnika, a zbyt lepkość poprostu może mu w tym pomagać.

Tak czy srak, uważam, że do VC nieważne jakiego silnika, w Polskich warunkach i przy normalnej jeździe WYSTARCZA 5w40. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden temat o olejach już jest... 5w50 to na tor bardziej się nadaje A nie na codzień coś mnie lepkiego.  5w50 jest zbyt lepki. Do vectry 5w30 0w40 5w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Można zalać 5w60 :D a tak serio, to max 5W40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Max Life jest 5w40 A nie 5w50. Jaki masz przebieg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, Max Life jesr 5W40 i to Ci wystarczy, przebieg 209 k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja póki co leje syn Power. Mam 175 000 przebiegu i bierze tak z 0.5 na 10 000km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×