Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
daroot

EGR - pomiar oporności w 3.0 cdti

Recommended Posts

Może ktoś byłby tak uprzejmy i pomierzył oporność między pinami 1 i 2 w zaworze EGR w silniku Z30DT ? 

Z góry dziękuję :)

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś, coś może? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbijam, może trafi się dobra dusza? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawe... mój zapasowy EGR pochodzący niby ze sprawnego auta ma na tych pinach przerwę. Jeśli są to piny jakiejś cewki, to jest ona przepalona. Nieco później sprawdzę to w samochodzie gdzie mam całkiem nowy EGR, używany przez ostatnie pół roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierzyłem wszystkie piny w działającym zaworze EGR. W liście pomijam te pary pinów pomiędzy którymi była przerwa. Trzeba też mieć na uwadze to, że oporność mierzy się z wykorzystaniem 2 sond, których kierunek nie jest bez znaczenia. Dokonywałem pomiarów losowo i oto pary pomiędzy którymi zmierzyłem cokolwiek znaczącego:

3 - 4: 6 kOhm

3 - 5: 180 Ohm (sądzę że to jest cewka)

4 - 5: 6 kOhm

Pomiędzy stykami 1 i 4 nie było nic ani na moim zapasowym ani na aktualnie używanym zaworze. Biorę pod uwagę to, że mogłem mieć pecha i nie przytknąć sond pomiarowych z odpowiednią polaryzacją. Styki pomiędzy któ©ymi ma znaczenie polaryzacja i tak są bezużyteczne dla prostych testów. Moim zdaniem jedynie styki 3 i 5 mają znaczenie ponieważ najprawdopodobniej są cewką (stosunkowo niska rezystancja). Reszta styków jest do elektroniki z którą gada komputer silnika. Trzeba brać pod uwagę to, że to też może być błędna interpretacja. Styki 3 i 5 mogą nie należeć do cewki. Moje pomiary mogą być jedynie stosowane jako coś, co pomoże w porównaniu 2 egzemplarzy. Nic więcej.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdecznie dziękuję za chęci - daje to jednak jakieś porównanie już :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napisałeś to tak, jakbym czegoś z Twojej prośby nie spełnił. Dopiszę więc sprostowanie :) Pomiędzy Twoimi dwoma pinami wspomnianymi w pierwszym poście nie ma przepływu prądu wcale. Rezystancja wynosi nieskończoność. W obydwu dla mnie dostepnych zaworach. Reszta niewymienionych przeze mnie par także nie ma połączenia między sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle się wyraziłem. Dziękuję za chęci podejścia do tematu, że pomierzyłeś. Oczywiście, to co napisałeś powyżej wywnioskowałem z Twojego pierwszego posta :) 

Dlatego napisałem że daje to porównanie już, dla mnie bardzo dużo i to wystarczająco co było mi potrzebne. Jutro pomierzę swój egr, ale wystarczy mi że  między pinami które ja oznaczałem, również u Ciebie nic nie występuję.

Jeszcze raz dziękuję - myślę że temat przyda się innym użytkownikom jak będą szukać problemu z EGR w z30dt :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...