Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
daroot

EGR - pomiar oporności w 3.0 cdti

Polecane posty

Może ktoś byłby tak uprzejmy i pomierzył oporność między pinami 1 i 2 w zaworze EGR w silniku Z30DT ? 

Z góry dziękuję :)

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, coś może? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, może trafi się dobra dusza? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ciekawe... mój zapasowy EGR pochodzący niby ze sprawnego auta ma na tych pinach przerwę. Jeśli są to piny jakiejś cewki, to jest ona przepalona. Nieco później sprawdzę to w samochodzie gdzie mam całkiem nowy EGR, używany przez ostatnie pół roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem wszystkie piny w działającym zaworze EGR. W liście pomijam te pary pinów pomiędzy którymi była przerwa. Trzeba też mieć na uwadze to, że oporność mierzy się z wykorzystaniem 2 sond, których kierunek nie jest bez znaczenia. Dokonywałem pomiarów losowo i oto pary pomiędzy którymi zmierzyłem cokolwiek znaczącego:

3 - 4: 6 kOhm

3 - 5: 180 Ohm (sądzę że to jest cewka)

4 - 5: 6 kOhm

Pomiędzy stykami 1 i 4 nie było nic ani na moim zapasowym ani na aktualnie używanym zaworze. Biorę pod uwagę to, że mogłem mieć pecha i nie przytknąć sond pomiarowych z odpowiednią polaryzacją. Styki pomiędzy któ©ymi ma znaczenie polaryzacja i tak są bezużyteczne dla prostych testów. Moim zdaniem jedynie styki 3 i 5 mają znaczenie ponieważ najprawdopodobniej są cewką (stosunkowo niska rezystancja). Reszta styków jest do elektroniki z którą gada komputer silnika. Trzeba brać pod uwagę to, że to też może być błędna interpretacja. Styki 3 i 5 mogą nie należeć do cewki. Moje pomiary mogą być jedynie stosowane jako coś, co pomoże w porównaniu 2 egzemplarzy. Nic więcej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za chęci - daje to jednak jakieś porównanie już :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napisałeś to tak, jakbym czegoś z Twojej prośby nie spełnił. Dopiszę więc sprostowanie :) Pomiędzy Twoimi dwoma pinami wspomnianymi w pierwszym poście nie ma przepływu prądu wcale. Rezystancja wynosi nieskończoność. W obydwu dla mnie dostepnych zaworach. Reszta niewymienionych przeze mnie par także nie ma połączenia między sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem. Dziękuję za chęci podejścia do tematu, że pomierzyłeś. Oczywiście, to co napisałeś powyżej wywnioskowałem z Twojego pierwszego posta :) 

Dlatego napisałem że daje to porównanie już, dla mnie bardzo dużo i to wystarczająco co było mi potrzebne. Jutro pomierzę swój egr, ale wystarczy mi że  między pinami które ja oznaczałem, również u Ciebie nic nie występuję.

Jeszcze raz dziękuję - myślę że temat przyda się innym użytkownikom jak będą szukać problemu z EGR w z30dt :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×