Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Przemek07

Gaz do 2.0 136

Recommended Posts

Witam, planuję kupić vectrę B po lifcie, od znajomego z silnikiem 2.0 136 KM. Planuję tam wpakować gaz, silnik ma przejechane niecałe 300 tys, z tym, że samochód był serwisowany u dobrego dealera, olej wymieniany na czas, posiadam kwitki od przeglądów/serwisów, etc. 

Jak przystosować taki samochód do gazu ? Znajomy mówi, że warto wymienić zaworki w silniku, jakiej marki instalację polecacie i ile może ona kosztować?

Samochód planuję na kolejne 3-4 lata i chcę zrobić nim około 100 tys jak nic nie stanie na przeszkodzie. 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym się zastanowił zakładać LPG przy 300 tys do X20XEV i chcieć przejechać ok 100 tys.. Miałem założony przy 180 tys LPG STAG 200, tomasetto AT09 ( taki kupiłem ). Dbałem, serwisowałem. Rozrząd, płyny, oleje i filtry na czas. I przy 330 tys silnik mi się rozsypał. Być może pech. Ale jeśli masz silnik w dobrej kondycji, podzespoły będą dobre i oczywiście ktoś kto ma pojęcie to założy myślę, że można pojeździć. Zapytaj kolegę

Please login or register to see this link.

co by Ci polecił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na podzespołach Staga spokojnie można to ogarnąć. Reduktor AC R01 czarny wystarcza. Wtryski nie wiem jakie są w modzie teraz. Około 2.5tyś PLN licz na instalację. W silniku jak nic się nie dzieje to najlepiej nic nie grzebać. Przebieg nie mały, ale to nie jest powiedziane, że za 30tkm się rozpadnie. Zależy jak był eksploatowany i pamiętaj, że to auto co ma 18 lat i tam nie ma nic pewnego. Trzeba przyjrzeć się ogólnej kondycji. Ja nie mam magicznego przebiegu, a jakoś ani oleju nie bierze, ani nic złego się nie dzieje. I teorie, że komuś coś tam po 150tyś, czy po 200tkm to w większości napisane są na podstawie stanu licznika nie przebiegu.

I przede wszystkim liczy się montaż. Najważniejsze jest gdzie to będziesz zakładał. W tym silniku można spaprać robotę. Nawet na dobrych podzespołach będą jaja jak ktoś skończy montaż na autokalibracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi. Obecnie jeżdżę laguną I, 1.8 v8 mono, z gazem. Jak go kupiłem to silnik był w opłakanej kondycji, niestety przy kupnie gość przyjechał samochodem i nie dało się wyczaić silnika za bardzo. Później były jaja ,bo trzeba go było kręcić 5/6 razy zanim odpalił na zimnym. Zmieniłem olej, wlałem ceramizera i po 1000 km już normalnie chodził, nawet nie przypuszczałem, że zadziała. Silnik ma obecnie 330tys. tylko, że to instalacja II gen chyba, bo monowtrysk, ale gaz chodzi w miarę dobrze.  

Popytam się na mieście, gdzie dobrze zakładają. Znajomy mówił, że przy dodawaniu gazu do silnika warto wymienić zaworki i rozrząd, bo się zrywa w tych silnikach, co myślicie ? Naprawy ogarnę w garażu u siebie, także mechanik mi już odpada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie słyszałem, żeby się zrywał. Jak się zmienia terminowo to ja w każdym silniku wytrzymuje. Ale jak już zdecydujesz się na LPG, to wymień, sprawdź ciśnienie. Ogólną kondycję silnika, bo jak chcesz LPG i przejechać 100 tys, to upewnij się na ile to możliwe czy to ma sens. A jak blachy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blachy są w miarę ok, progi zdrowe, są malutkie ogniska rdzy, raczej od odprysków kamieni, ale znajomy mówił, że już ma tak od 2 lat i żeby tego nie ruszać jak dalej  rdza nie idzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź ciśnienie na cylindrach zanim cokolwiek z silnikiem ruszysz.

P.S: Co do warsztatu podpatrz na lpg-forum polecane zakłady w okolicy jak nie chcesz mieć później problemów. Na śląsku jest parę polecanych warsztatów.

Edited by Gepard_G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałem, żeby sprawdził m.in ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...