Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek07

Gaz do 2.0 136

Polecane posty

Witam, planuję kupić vectrę B po lifcie, od znajomego z silnikiem 2.0 136 KM. Planuję tam wpakować gaz, silnik ma przejechane niecałe 300 tys, z tym, że samochód był serwisowany u dobrego dealera, olej wymieniany na czas, posiadam kwitki od przeglądów/serwisów, etc. 

Jak przystosować taki samochód do gazu ? Znajomy mówi, że warto wymienić zaworki w silniku, jakiej marki instalację polecacie i ile może ona kosztować?

Samochód planuję na kolejne 3-4 lata i chcę zrobić nim około 100 tys jak nic nie stanie na przeszkodzie. 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił zakładać LPG przy 300 tys do X20XEV i chcieć przejechać ok 100 tys.. Miałem założony przy 180 tys LPG STAG 200, tomasetto AT09 ( taki kupiłem ). Dbałem, serwisowałem. Rozrząd, płyny, oleje i filtry na czas. I przy 330 tys silnik mi się rozsypał. Być może pech. Ale jeśli masz silnik w dobrej kondycji, podzespoły będą dobre i oczywiście ktoś kto ma pojęcie to założy myślę, że można pojeździć. Zapytaj kolegę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

co by Ci polecił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na podzespołach Staga spokojnie można to ogarnąć. Reduktor AC R01 czarny wystarcza. Wtryski nie wiem jakie są w modzie teraz. Około 2.5tyś PLN licz na instalację. W silniku jak nic się nie dzieje to najlepiej nic nie grzebać. Przebieg nie mały, ale to nie jest powiedziane, że za 30tkm się rozpadnie. Zależy jak był eksploatowany i pamiętaj, że to auto co ma 18 lat i tam nie ma nic pewnego. Trzeba przyjrzeć się ogólnej kondycji. Ja nie mam magicznego przebiegu, a jakoś ani oleju nie bierze, ani nic złego się nie dzieje. I teorie, że komuś coś tam po 150tyś, czy po 200tkm to w większości napisane są na podstawie stanu licznika nie przebiegu.

I przede wszystkim liczy się montaż. Najważniejsze jest gdzie to będziesz zakładał. W tym silniku można spaprać robotę. Nawet na dobrych podzespołach będą jaja jak ktoś skończy montaż na autokalibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Obecnie jeżdżę laguną I, 1.8 v8 mono, z gazem. Jak go kupiłem to silnik był w opłakanej kondycji, niestety przy kupnie gość przyjechał samochodem i nie dało się wyczaić silnika za bardzo. Później były jaja ,bo trzeba go było kręcić 5/6 razy zanim odpalił na zimnym. Zmieniłem olej, wlałem ceramizera i po 1000 km już normalnie chodził, nawet nie przypuszczałem, że zadziała. Silnik ma obecnie 330tys. tylko, że to instalacja II gen chyba, bo monowtrysk, ale gaz chodzi w miarę dobrze.  

Popytam się na mieście, gdzie dobrze zakładają. Znajomy mówił, że przy dodawaniu gazu do silnika warto wymienić zaworki i rozrząd, bo się zrywa w tych silnikach, co myślicie ? Naprawy ogarnę w garażu u siebie, także mechanik mi już odpada. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie słyszałem, żeby się zrywał. Jak się zmienia terminowo to ja w każdym silniku wytrzymuje. Ale jak już zdecydujesz się na LPG, to wymień, sprawdź ciśnienie. Ogólną kondycję silnika, bo jak chcesz LPG i przejechać 100 tys, to upewnij się na ile to możliwe czy to ma sens. A jak blachy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blachy są w miarę ok, progi zdrowe, są malutkie ogniska rdzy, raczej od odprysków kamieni, ale znajomy mówił, że już ma tak od 2 lat i żeby tego nie ruszać jak dalej  rdza nie idzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Najpierw sprawdź ciśnienie na cylindrach zanim cokolwiek z silnikiem ruszysz.

P.S: Co do warsztatu podpatrz na lpg-forum polecane zakłady w okolicy jak nie chcesz mieć później problemów. Na śląsku jest parę polecanych warsztatów.

Edytowano przez Gepard_G

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pisałem, żeby sprawdził m.in ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×