Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

b_mauss

Ubywający płyn chłodniczy [z22se]

Polecane posty

Witam, jestem nowy na forum, poziom znajomości mechaniki na poziomie ziemniaka, więc mam nadzieję, że mi wybaczycie i nie zostanę zjedzony na wstępie. 

Problem wygląda następująco. Ok. 2 tygodnie temu po odpaleniu auta pojawiła się kontrolka na desce od płynu chłodniczego. Otworzyłem maskę, zobaczyłem, że odpowietrznik na zbiorniku wyrównawczym jest lekko mokry. Pomyślałem, że po trasie, zgasiłem silnik i po prostu płyn się zagotował i uciekł. Wyczyściłem przy odpowietrzniku i jeździłem tak następny tydzień, było wszystko w porządku. Pojawiła się kontrolka. Sprawdziłem węże. Sucho. Dolałem, zrobiłem trasę ok. 200km, nic nie ubyło. Następnie kręciłem się tylko po mieście i kilka dni temu znów było mało płynu, więc dolałem. Wyczyscilem zbiornik wyrównanwczy z zewnątrz na zgrzewach, bo czytałem że rozszczelnienie zbiornika jest częstym przypadkiem. Patrząc od góry wszędzie wydaje się być sucho, jednak płynu znów ubyło. Zbiornik z zewnątrz suchy. Kontrolka jeszcze się nie świeci. Pod maską czasem, lecz nie zawsze, jest wyczuwalna woń płynu chłodniczego. 

Problem jest o tyle dziwny, że czasem zrobię 300-400km i nie ubędzie nic, a nagle ubywa sporo po kilkudziesięciu kilometrach.

Miał ktoś podobny problem. Jutro jadę na kanał do kumpla, spojrzeć jak to wygląda od spodu. Na co zwrócić uwagę?

Opel Vectra C 2003 z22se 147km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest parę tematów to poczytaj:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś czy nie kapie w okolicy korka spustowego od chłodnicy? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w z19dt uciekał poprzez pompę cieczy chłodzącej. Gdy w dwa, trzy dni pod rząd zrobiłem tak z 1000km to latem musiałem dolewać około 250ml

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja w sumie w niecałe 3 tygodnie dolałem już prawie litr, ale w te 3 tygodnie zrobiłem też ok. 1000km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na postoju czy nie ma wycieków. Czy w oleju nie ma płynu. W VB miałem taką sytuację, że magistrala wodna zaczęła się sypać i tylko w czasie jazdy były delikatne wycieki, a na postoju nie mogłem zlokalizować, bo chyba za małe ciśnienie było w układzie, żeby wyciekało. Aż całkiem na drodze poszedł cały płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×