Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krzychuS8

2.8 turbo silnik ma strzały mocy

Recommended Posts

Witam wszystkich posiadam vectre 2.8 turbo 169kw i mam problem z moca a mianowicie podczas normalnej jazdy auto sprawuje sie niby normalne jest jakaś moc wszystko płynnie ale gdy jest rozgrzana i jazda troszke w korku w samochów wstępuje nowy duch jakby przyrost mocy nieda sie ruszyć bez gubienia trakcji 

Jak taki efekt który powinien być raczej zawsze zachować prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam że podczas poszukiwań wykonałem:

-demontaż elektrozaworów sterującymi turbiną oba pracują elektronicznie czyli raczej sprawne

-wyeliminowanie wypadania zapłonu wymiana świec na dedykowane i jednej cewki

-demontaż rur dolotu i oględziny bez peknięć

-diagnoza komputerowa bez błędów lecz podczas monitorowania danych bieżących okazało się że podczas tak zwanego muła wolno osiąga zadane ciśnienie doładowania a jak jeździ z moca ciśnienia wzrasta błyskawicznie 

skończyły mi się pomysły 

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam dziś odkryłem że jak bardzo dynamicznie jade przez dłuższy czas to zaczyna lepiej jeżdzić i słychać że turbo lepiej daje w tłumik i w związku z tym pytanie czy jest możliwe że przy 170tyś jest zapchany katalizator biorąc pod uwage że poprzedni właściciel jeżdził bardzo oszczednie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeniosłem do odpowiedniego działu. Może teraz ktoś podpowie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy gruszka pracuje płynnie. Zrób sobie logi z ciśnienia doładowania i porównaj je z oczekiwanym ciśnieniem.

Sprawdzałeś szczelność układu dolotowego od turbo do wyjścia w IC?

Z katem może być różnie ale wątpię aby 170kkm mogło go zapchać.

Odmulić samochód zawsze warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbo mechanicznie pracuje dobrze było u sprawdzenia dolot szczelny a jesli chodzi o kata myśle o nim ponieważ poprzedni właściciel jeździł bardzo oszczednie i może dlatego się niewypalał

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób logi ciśnienia doładowania. Tu masz przykład https://forum.vectraklub.pl/topic/209012-pulsacyjne-przyspieszanie-z28neh-naprawione/?do=findComment&comment=3356664

Jeżeli czujesz różnicę po dynamicznej jeździe odmul auto ;)

A jak to nie pomoże to zawsze pierwszego kata można wybić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupilem dodatek do paliwa zw8ekszajacy temp spalin zadałem pełen zbiornik paliwa i jeżdżąc temperatura kata  oscyluje między 700 a 900 stopni i jeździ coraz lepiej a zrobiłem dopiero 60 km w cyklu miejskim w weekend trasa zobaczymy po niej a kata nie chce wyrzucić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to daj znać czy wystarczyło odmulić :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trasa zrobiona niestety bez efektów jak znajdę czas to wymontuje katalizatory i zobaczę jak wyglądają!! Z tym da się jeździć bo na niskich biegach jest znośnie najgorzej że na 6 po wciśnięciu w podłogę po chwili wyrzuca ze nieosiaga cisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

może masz walnięty czujnik ciśnienia doładowania (w kolektorze) i głupoty podaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podmienilem już z astry j i bez zmian czujnik o tych samych numerach a w astrze działa prawidłowo wymieniłem jeszcze elektrozawor sterujący gruszka i upustowy oraz przeplywomierz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób logi ciśnienia doładowania bo na razie to bawimy się w zgadywanie :)

Żeby zajrzeć do pierwszego KATa albo wykręcić sondę lambda i endoskop albo kilka 2h zabawy z wyciągnięciem całej rury :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...