Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Mazloo

Wysokie spalanie 3.0cdti 184KM

Polecane posty

Witam. To mój pierwszy post. 

Od jakiegoś czasu posiadam VC z silnikiem 3.0 184km. 

Czytając tematy na forum widziałem spalanie rzędu 9L w cyklu mieszanym.

U mnie w trasie wyszlo 10L, tydzien temu zatankowałem do pełna, i komp mi pokazywał 590km zasięgu z pełnym bakiem. Od tej pory jeżdzę po mieście, na początku spalanie bylo w granicach 12L, ale, codziennie wzrasta. Jezdze poki co po okolo 6 km, zrobiłem 160km, a tu prawie połowa baku wyparowała, a komp pokazuje 14.4 średnie spalanie. 

Mimo wszystko wydaje mi się to za dużo. Do tej pory jezdzilem Octavią 1.9 130KM i tam mialem spalanie srednie 6.5L, staram sie jezdzic oszczędnie, tak samo teraz oplem. A tu takie kosmiczne spalanie.. 😶 

Macie jakiś pomysł? To normalne? Czy szukać bardziej jakiejś usterki? 

Pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat trzyma temperaturę  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po rozgrzaniu wskazowka stoi na 94-5 stopniach nizaleznie czy miasto czy trasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najsłabsze punkty tego silnika to wtryski i turbina i jedno i drugie można zweryfikować wyłącznie na stole po demontażu.

Wcześniej niezbędna jest diagnostyka komputerowa, być może będzie jakiś błąd za wskazanie i koniecznie należy zweryfikować działanie filtra cząstek stałych.

Jeśli średni spalanie na tym silniku przekracza 10 jest bardzo bardzo źle, bo na w pełni sprawnym nawet używając wyłącznie kickdowna z ciężką przyczepą w górach nie da się mieć tak wysokiego spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli umowic diagnostykę najpierw tak? 

Zapomnialem napisać że na wolnych obrotach spala mi 2.6L przy klimie i 2.0-2,1L bez klimy. Na biegu D. Na 'P' oraz 'N' okolo 0.3L mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, byłem u mechanika podpiąć pod kompa, wybija błąd czujnika temperatury spalin. To moze mieć jakis wpływ na spalanie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

6 km to zabójstwo dla diesla jak i dla kieszeni, zanim silnik dostanie optymalnej temperatury w której będzie spalał normalne ilości paliwa to Ty jestes już albo w pracy albo w domu, tu tkwi problem.

 

Ja potrafię w mieście spalić 8,5 a potrafię i 10 także nie ma reguły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten silnik to naczynia połączone, niemal każdy jeden czujnik ma wpływ na zachowanie komputera wtrysku. Pytanie czy błąd tyczy się zwarcia czyli czujnik wcale nie działa nie podając żadnych danych czy jego dane są poza zakresem, np jest zapchany filtr cząstek i temperatura faktycznie jest dużo za wysoka, aż tak, bardzo, że wychodzi poza zakres.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy predkosci powyzej 140km/h sie zapala samochod z kluczykiem - dot. własnie tego błędu.

Po zgaszeniu silnika znika

Filtr dpf zapełniony w 49%

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że próbuje cały czas wypalać dpf, tak bym to odebrał.  Nie wiem jak w oplu, normalnie dpf to taki katalizator, a przed i za nim są dwa czujniki, mierzą różnicę ciśnień, do tego jest czujnik temperatury spalin. Jeśli ecu dolewa paliwa w celu wypalania dpf i cały czas czujnik spalin pokazuje mu za niską temperaturę, to dolewa dalej aż wywali checka. Dlatego też takie spalanie. Trzeba czujnik sprawdzić, chociażby na oporność. Może wtyczka, może przewód się przepalił bo jest przy samym wydechu, lub przeciął o osłony - trzeba tam po prostu zajrzeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×