Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam,

falują mi wolne obroty zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Silnik zasilany LPG.

Przy odpaleniu obroty rosną do 1,5 tyś i spadaja do ok 950 obrotów.

Zastanawiam się czy nie jest to przyczyną brudnej krańcówki w silniczku krokowym - o ile taka krańcówka występuje przy silniczku krokowym w przepustnicy.

Dobrze zmierzam?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu . U mnie na wolnych obrotach trochę faluje obrotomierz . 

Jeszcze wyskoczył mi błąd sondy .

 

link do filmu . 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma krokowca. Zaczął bym od sprawdzenia poprawności regulacji lpg. Najlepiej odczytać korekty paliwowe elm'em. Ostatecznie pojeździć kilka dni na benzynie i jeśli się poprawi jechać na regulację instalacji (na benzynie), tylko do gazownika a nie kowala. Następne w kolejności to sprawdzenie luzu zaworowego. P0170 to ewidentny objaw źle wyregulowanej instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie nie ma żadnych błędów. Korekta paliwa +-5%.

Co do silnika krokowego - skąd komputer wie że przepustnica jest w pozycji "zamkniętej". Musi mieć wyuczoną pozycję biegu jałowego. Musi być chyba jakaś krańcówka/styk?

Przepływomierz pokazuje zmiany adekwatne do drgań obrotów, więc bym się go raczej nie czepiał.

Instalację gazową (roczną Lovato) mam świeżo po przeglądzie.

Mam jeszcze pytanie bo wariuje mi jeden odczyt +- 100 %: Miana jest skokowa, bez stopni pośrednich.

- Full Load Fuel Trim.

Potrafi to ktoś przetłumaczyć?

Dziękuje za zainteresowanie

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Która korekta? STFT czy LTFT? przepustnica ma czujnik położenia. Stąd sterownik wie w jakiej jest pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat bo objawy mam podobne. U mnie jest taka różnica że obroty falują po uruchomieniu zimnego silnika przez ok. minutę i auto dostaje lekkiego muła. Pomaga delikatne przegazowanie przed ruszeniem. Martwi mnie jeszcze duża korekta długoterminowa, która wynosi -11. Czy to oznacza rozjechane mapy benzynowe? Dodam, że błędów brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozjechana. O ile na gazie będzie dobrze, to na benzynie przynajmniej w pierwszej chwili będzie dostawał o 11% za mało paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za info. Reset mapy tylko opcom lub tech?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko tech albo kilkanaście- kilkadziesiąt km na benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomoże może ktoś z sygnałem:

Full Load Fuel Trim. - Co to za parametr?

 

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam przepływomierz za winowajce falowania obrotów i braku mocy przy ruszaniu ns zimnym silniku.

Czy ktoś mierzył napięcia na przepływomierzu?

U mnie na wolnych obrotach jest 1,1 V. Klima wyłączona i wszystko co się da.

Na zgaszonym silniku jest 0,3 V.

I to napięcie na zgaszonym silniku mnie zastanawia.

Z tego co udało mi się znaleźć i internecie to powinno być 0 na zgaszonym silniku i 0,6-0,7 na wolnych obrotach.

Napicia mierzyłem na wtyczce od przepływomierza i OPCOM.

Na wtyczce:

  1. masa
  2. temperatura
  3. przepływomież
  4. plus

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" data-imageproxy-source="" />

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×