Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
sankey

z32se tryb awaryjny na postoju przy wyłączonej klimatyzacji

Polecane posty

Cześć, niedawno stałem się posiadaczem Opla Signum 3.2. Mój problem polega na tym, że przy postoju na światłach/parkingu z wyłączoną klimatyzacją samochód zaczyna drżeć, miga lampka emisji spalin, a później auto wchodzi w tryb awaryjny, tak, że ledwo co można nim ruszyć. Przez długi czas lampka emisji spalin paliła się na stałe. Po sprawdzeniu błędów: wypadanie zapłonów i niska sprawność katalizatora. Na przeglądzie przedzakupowym zawyżone były wyniki węglowodorów w spalinach. Ta sytuacja ma miejsce gdy obroty silnika znajdują się w okolicy 600-650 obr/min. Co ciekawe gdy jeżdżę z włączoną klimatyzacją i obroty utrzymują się około 800 obr/min problem się nie pojawia. Tak samo jest gdy dodam trochę gazu przy wyłączonej klimie. W VC 1.8 wymieniałem cewkę zapłonową ale tam podobne objawy pojawiały się podczas normalnej jazdy(szarpanie, brak mocy). Obecnie błędy jakie są to wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, a po odpaleniu przez 2 sekundy świeci się auto z kluczykiem i znika. Po wykasowaniu błędów nie było, ani auta z kluczykiem, ani wypadania zapłonów przez jakiś czas. Dodam, że auto nie szarpie, nie ma problemów z odpalaniem.  Ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaz masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Gazu nie ma. Signum jest w automacie. Wydaje mi się, że to może mieć związek z kończącymi się katalizatorami. Przy niskich obrotach silnika spaliny nie są w stanie „przelecieć” przez katalizator i silnik się dławi. Pozostaje pytanie dlaczego gdy silnik ma 200obr/min więcej to problem nie występuje. Dodam jeszcze, że mam wydech Irmscher duplex z czterema końcówkami i nie wydaje mi się by były z nim jakieś problemy.

Edytowano przez sankey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z katalizatorem jest raczej odwrotnie. Im mniejsze obroty tym mnie spalin, które łatwiej mogą przelecieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka nie wykazywała innych błędów niż niska wydajność układu katalitycznego i wypadanie zapłonu. Na dniach wymieniam rozrząd, filtry, świece. Zobaczymy w jakim stanie one są i czy z cewkami wszystko w porzadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędy to tylko część diagnostyki. Zostaje jeszcze podgląd parametrów, który sporo może powiedzieć. Odczyt sonda, przepływki, korekt paliwowych itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę znaleźć prawidłowe parametry? Możliwość ich odczytu mam, problemem jest ich interpretacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×