Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sankey

z32se tryb awaryjny na postoju przy wyłączonej klimatyzacji

Recommended Posts

Cześć, niedawno stałem się posiadaczem Opla Signum 3.2. Mój problem polega na tym, że przy postoju na światłach/parkingu z wyłączoną klimatyzacją samochód zaczyna drżeć, miga lampka emisji spalin, a później auto wchodzi w tryb awaryjny, tak, że ledwo co można nim ruszyć. Przez długi czas lampka emisji spalin paliła się na stałe. Po sprawdzeniu błędów: wypadanie zapłonów i niska sprawność katalizatora. Na przeglądzie przedzakupowym zawyżone były wyniki węglowodorów w spalinach. Ta sytuacja ma miejsce gdy obroty silnika znajdują się w okolicy 600-650 obr/min. Co ciekawe gdy jeżdżę z włączoną klimatyzacją i obroty utrzymują się około 800 obr/min problem się nie pojawia. Tak samo jest gdy dodam trochę gazu przy wyłączonej klimie. W VC 1.8 wymieniałem cewkę zapłonową ale tam podobne objawy pojawiały się podczas normalnej jazdy(szarpanie, brak mocy). Obecnie błędy jakie są to wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, a po odpaleniu przez 2 sekundy świeci się auto z kluczykiem i znika. Po wykasowaniu błędów nie było, ani auta z kluczykiem, ani wypadania zapłonów przez jakiś czas. Dodam, że auto nie szarpie, nie ma problemów z odpalaniem.  Ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazu nie ma. Signum jest w automacie. Wydaje mi się, że to może mieć związek z kończącymi się katalizatorami. Przy niskich obrotach silnika spaliny nie są w stanie „przelecieć” przez katalizator i silnik się dławi. Pozostaje pytanie dlaczego gdy silnik ma 200obr/min więcej to problem nie występuje. Dodam jeszcze, że mam wydech Irmscher duplex z czterema końcówkami i nie wydaje mi się by były z nim jakieś problemy.

Edited by sankey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z katalizatorem jest raczej odwrotnie. Im mniejsze obroty tym mnie spalin, które łatwiej mogą przelecieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostyka nie wykazywała innych błędów niż niska wydajność układu katalitycznego i wypadanie zapłonu. Na dniach wymieniam rozrząd, filtry, świece. Zobaczymy w jakim stanie one są i czy z cewkami wszystko w porzadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy to tylko część diagnostyki. Zostaje jeszcze podgląd parametrów, który sporo może powiedzieć. Odczyt sonda, przepływki, korekt paliwowych itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie mogę znaleźć prawidłowe parametry? Możliwość ich odczytu mam, problemem jest ich interpretacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...