Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
CHRISTOF

Zerwany gwint w głowicy

Recommended Posts

Dziś niemiła niespodzianka. Podczas jazdy auto zaczęło szarpać i nie szło jechać. Po otwarciu maski słychać syk powietrza. Do rzeczy. Po wyjęciu cewki nr 4 okazało się ze wydmuchało świecę. Niestety gwint jest uszkodzony. Miał ktoś taki przypadek? Jest jakaś szansa naprawy tego bez demontażu głowicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem tak w OB. Demontowali mi głowicę. Tulejowali i planowali. Ale można bez demontowania. Poszukaj podobnej firmy

Please login or register to see this link.

koło siebie

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Problem w tym że jestem w Niemczech a tu naprawy 10 razy droższe. Myślałem że uda się samemu coś wykombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Samemu raczej nic nie wykombinujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem czy te zestawy naprawcze gwintów Helicoil są coś warte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Są tematy na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taką przypadłość w Astrze F z silnikiem X16XEL też 4 świeca. Z tego co pamiętam może niedokładnie bo było to już z 4 lata temu autko do dzisiaj śmiga (musiałem mieć na już) to trzeba było zrobić tulejkę u tokarza 18/16 i jaka długa( poszukałem wymiary w internecie gotowca) jeśli ma się czas można kupić na portalu aukcyjnym bądź w motoryzacyjnym gotową z odpowiednim wymiarem, długie wiertło żeby powiększyć otwór w głowicy, gwintownik, dobra wiertarka żeby prosto wierciła, rurka do odessania opiłków i odkurzacz. Związku z tym, że było to dawno nie pamiętam jak ustawił znajomy mechanik tłok czy w połowie czy z jakimś zapasem u góry ale wiertło nie dotknęło tłoka. Mając te rzeczy wpierw rozwiercił otwór potem odessał opiłki, gwintownikiem nagwintował nowy gwint potem jeszcze raz odessał, na kleju niebieskim ze świecą wkręcił tulejkę odczekał jakiś czas żeby klej chwycił i odkręcił później świece a tulejka została w środku. Założył świece i auto odpaliło normalnie. Może była to partyzantka i tzw. Januszowa robota ale tak jak mówię musiałem mieć raz dwa bo auto było mi potrzebne. Później jedynie pamiętać przy wymianach świec z odkręcaniem żeby nie ciągnąć i odkręcać( bo można odkręcić świece z tulejką) tylko energicznie puknąć w klucz i odkręcać. Za 4 wymianą dopiero to odkręciła mi się świeca z tulejką ale na nowo dałem klej i wszystko działa jak należy.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...