Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JanekM

1.9 cdti 120 KM nie załącza się turbo

Recommended Posts

Po perturbacjach związanych z przesunięciem koła zębatego rozrządu, wymianą paska rozrządu i wymianą pompy vacum, która przy tej okazji padła, udało mi się to wszystko poskładać
i odpalić. Silnik pracuje równo, wspomaganie hamowania jest, ale... nie załącza się turbo.
Wyprzedzając pytania dodaję, że po wymianie pompy nie zapomniałem o podpięciu wężyków podciśnieniowych. Z wydechu nie wylatuje też jakiś czarny lub biały dym.
Czasem na początku po uruchomieniu silnika zaczyna działać prawidłowo, tzn. wchodzi na obroty tak jak trzeba, ale po chwili (max 1-2 minuty) przestaje wchodzić na obroty wyższe niż 2 tys.

Co powinienem sprawdzić w takiej sytuacji na początek? Jest taki zaworek koło chłodnicy, do którego dochodzi jeden z wężyków od vacum. Czy on może być jedną z przyczyn?

Edited by JanekM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mowia zeby polaczyc wezyki.na krotko pomijajac ten zawor zeby sprawdzic czy wtedy turbo bedzie dmuchac

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak, bez efektu. A może to coś z dopływem paliwa, jak to wykluczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to dlaczego wnioskowales ze turbo nie chodzi? Podlaczales komputer ? Powinienies parametry sprawdzic podczas jazdy. Cisnienie doladowamia cisnienie paliwa w momencie kiedy to sie dzieje

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim musisz sprawdzić czy wszystkie przewody są całe a że ściągałeś je przy wymianie pompy to może tam masz jakieś uszkodzenie. Następne to pompa podciśnienia - jest używana, więc może nie daje właściwego podciśnienia na elektrozawór sterujący turbiną (ten na chłodnicy wody). Najpewniejsze to sprawdzenie wakuometrem jakie jest podciśnienie wychodzące z pompy. Tak jak pisałem Ci w Twoim poprzednim temacie, wartość podciśnienia to od -1 do -0,8 bara i powinno być stabilne. Jak nie masz waku to może jakiś znajomy mechanik Ci pożyczy, choć nie każdy używa takiego czegoś ;) Ja kupiłem w końcu z allegro za ok 40 zł z przesyłką. Tak na szybko to jeszcze można sprawdzić odpinając przewód idący z pompy do elektrozaworu czy czuć w ogóle podciśnienie przytykając na chwilę palcem i np. zerknąć na cięgno przy gruszce, tzn. czy po odpaleniu silnika zostaje zaciągnięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co co nie podpiąłem pod komputer, dlatego szukam trochę po omacku, zanim znajdę kogoś z opcomem.

Poobserwowałem za to, co się dzieje i wyszło mi, że najczęściej odpaleniu silnika przez 1-2 minuty jednak wchodzi na obroty normalnie.
Nie wiem jaki to ma związek, ale przy odłączonym przewodzie pomiędzy pompą a elektrozaworem też jest ok, czyli na obroty też wchodzi.

Na wężyku od pompy podciśnienie palcem wyczuwam.
Przeczyściłem też ten czujnik spalin na korpusie przy EGR, nic się nie zmieniło.

Trzeba najwyraźniej sczytać błędy, może na coś mnie nakieruje.
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No koledzy, muszę uderzyć się w piersi.
Rozbebeszyłem rozregulowany rozrząd i złożyłem go, wymieniłem pasek osprzętu z rolkami i pompę podciśnieniową, a na koniec.... nie docisnąłem dokładnie wtyczki na przepływomierzu powietrza!!

Stąd były te problemy z wchodzeniem na obroty, co w 5 minut wykrył mi kolega Borgi :)

Dzięki wszystkim za porady ale też przepraszam za zawracanie głowy, bo jednak najpierw trzeba samemu 3 razy sprawdzić swoją robotę.

Edited by JanekM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...