Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
yarko

Y30DT nie odpala po przepaleniu masy z silnika na karoserie

Recommended Posts

Pacjent Y30DT. Przy odpalaniu poleciał przewód masy z karoserii na silnik. Przewód wymieniony , auto odpaliło na kilka sekund i zgasło. Brak błędów z OpComa. Szukałem na ślepo i po odpięciu przepływki odpalił na kilka sekund, potem już kompletnie nic. Jakieś pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez poleciał rozumiem, że się totalnie spalił czyli nastąpiło zwarcie.

Cała instalacja elektryczna ze schematem w reku do przejrzenia, trzeba znaleźć przyczynę przepalenie i następnie usunąć wszystkie skutki.

Komputer diagnostyczny w takim wypadku kompletnie na nic, jedyne co potrzebne to miernik i schematy trzeba niestety przejrzeć absolutnie wszystko, a bywa że szuka się przez tydzień siedząc po kilka godzin dziennie, wymiana wiązki w ciemno to też ryzyko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co ustalone... przewód masowy okazało się że był jedyną masą z karoserii na silnik, a jego przekrój (4mm kw) oczywiście był za mały. Poleciał tzn spaliło jedynie izolację, nie przepalił się całkiem , jednak dym z pod maski ostudził moje zapędy do dalszego odpalania. Silnik nie dostaje paliwa, na samostarcie podawanym w kolektor dolotowy łapie, więc jest jasne że chodzi o paliwo. Sprawdzę samą pompę i przewody do niej , myślę że trzeba zacząć od najłatwiejszych i teraz dwa pytania:

1. Nie pamiętam , ale czy jest możliwość, jakieś dojście w sigu do pompy bez ściągania baku?

2. Jeśli to nie pompa to co nią steruje ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do baku dostaniesz się demontując tyle siedzenie (sam środek powinien wystarczyć). Z tego co pamiętam to pompą (napięciem) steruje przekaźnik z RECa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik nie posiada pompy w zbiorniku. Jedyna jaka jest to pompa wysokiego ciśnienia. Pierwsza jej sekcja to pompka zasilająca, za przepływ paliwa odpowiadają zawory SCV gdy są zamknięte (brak napięcia / zasilania) paliwo nie leci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłbym czy rozrusznik nie robi zwarcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...