Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
yarko

Y30DT nie odpala po przepaleniu masy z silnika na karoserie

Polecane posty

Pacjent Y30DT. Przy odpalaniu poleciał przewód masy z karoserii na silnik. Przewód wymieniony , auto odpaliło na kilka sekund i zgasło. Brak błędów z OpComa. Szukałem na ślepo i po odpięciu przepływki odpalił na kilka sekund, potem już kompletnie nic. Jakieś pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez poleciał rozumiem, że się totalnie spalił czyli nastąpiło zwarcie.

Cała instalacja elektryczna ze schematem w reku do przejrzenia, trzeba znaleźć przyczynę przepalenie i następnie usunąć wszystkie skutki.

Komputer diagnostyczny w takim wypadku kompletnie na nic, jedyne co potrzebne to miernik i schematy trzeba niestety przejrzeć absolutnie wszystko, a bywa że szuka się przez tydzień siedząc po kilka godzin dziennie, wymiana wiązki w ciemno to też ryzyko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co ustalone... przewód masowy okazało się że był jedyną masą z karoserii na silnik, a jego przekrój (4mm kw) oczywiście był za mały. Poleciał tzn spaliło jedynie izolację, nie przepalił się całkiem , jednak dym z pod maski ostudził moje zapędy do dalszego odpalania. Silnik nie dostaje paliwa, na samostarcie podawanym w kolektor dolotowy łapie, więc jest jasne że chodzi o paliwo. Sprawdzę samą pompę i przewody do niej , myślę że trzeba zacząć od najłatwiejszych i teraz dwa pytania:

1. Nie pamiętam , ale czy jest możliwość, jakieś dojście w sigu do pompy bez ściągania baku?

2. Jeśli to nie pompa to co nią steruje ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do baku dostaniesz się demontując tyle siedzenie (sam środek powinien wystarczyć). Z tego co pamiętam to pompą (napięciem) steruje przekaźnik z RECa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie posiada pompy w zbiorniku. Jedyna jaka jest to pompa wysokiego ciśnienia. Pierwsza jej sekcja to pompka zasilająca, za przepływ paliwa odpowiadają zawory SCV gdy są zamknięte (brak napięcia / zasilania) paliwo nie leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym czy rozrusznik nie robi zwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×