Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

RafiPafi

zbyt dużo oleju w silniku i znikający płyn

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam Panowie, mam problem ze swoją vectra silnik to 1.9cdti 120 km ubywa mi płynu chłodniczego i przybywa oleju, czy to na pewno uszczelka pod głowicą?
nie ma żadnego nalotu brązowego na bagnecie ani na korku wlewu oleju, jedynie jest go za dużo ok 3 cm ponad skalę, ciśnienie w układzie chłodzenia też jest przy odkręcaniu korka wlewu płynu chłodniczego
płyn chłodniczy też jest czysty, nie widac zeby było choćby trochę oleju
autem teraz jestem poza granicami kraju, i nie mam do kogo z tum podjechac

Edytowano przez RafiPafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale tego oleju przybywa Ci regularnie . Upuszczales nadmiar i znow przybylo? I czy jestes pewien ze dobrze odczytujesz z miarki bo w 1.9 cdti wiele osob stosuje pewna metode w celu odczytania poziomu.oleju

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie upuściłem, nie mam jak, raczej utrzymuje się na podobnym poziomie, dpfu nie ma, wiec i ropy w oleju być nie powinno
na pewno jest ponad skalę na zimnym silniku ok 3 cm więcej
a z kolei gdyby płyn chłodniczy był w oleju, to powinna być brązowa maź na bagnecie i na korku wlewu oleju, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinna byc maź. W tym silniku mowi zeby sprawdzac olej. Po zgaszeniu auta wuciagasz bagnet czekasz 5 min z wyjetym bagnetem po 5 min wkladasz oczywiscie wytarty i sprawdzasz poziom

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

po takim czasie jest ok 1 cm ponad stan, ale sam wymieniałem olej w polsce, i wiem ze na pewno nie nalałem go za duzo
jak uważasz, co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale po wymianie oleju sprawdzales go taka wlasnie metoda ? Chodzi mi od razu po wymianie, ze twierdzisz ze napewno jedt go wiecej teraz niz od razu po wymianie

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo mysle ze jesli nie ma masla pod korkiem to raczej plyn nie przedostaje sie do oleju. I dopytuje tak.o te stany oleju bo czesto mozna zle odczytac poprostu i niepotrzebnie sie stresowac. A sam ubytek plynu moze byc zupelnie gdzie indziej

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmm, no szczerze to nie, tylko wlałem ok 4,2 litra
auto pracuje normalnie, nie kopci na biało, a jeżeli byłby płyn w oleju, to chyba powinno?
nie faluje, chodzi normalnie, z początku myślałem ze to zbiornik wyrównawczy przepuszcza,bo był mokry na klejeniu- wymieniłem na nowy  a płynu dalej ubywa, i sprawdziłem ten olej, okazało się ze jest go dożo za dużo
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może przerwałeś wypalenie dpf,o ile go masz ? Jeżeli do oleju dostałoby się tyle płynu,to zrobiłaby się z niego kasza.Ja bym poszukał miejsca wycieku płynu,pęknięty zbiorniczek wyrównawczy,chłodniczka spalin od egr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolegapisal ze nie ma dpf-u

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sorki nie doczytałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4,3litra oleju przy wymianie 

Sprawdź czy chłodnica spalin cała, jak Ci ubywa plynu, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no okej, a gdzie jest ta chłodnica oleju?, i dlaczego przybywa oleju?
mogę tak z tym zrobic pare tys km? aktualniej jestem poza granicami kraju i musze tym wrocic do polski

Edytowano przez RafiPafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chłodnica spalin, nie oleju

I właśnie dziwne że ci przybywa oleju, niby skąd, skoro nie ma objawów padnięty uszczelki, 

Olej czysty, Płyn czysty 

Zostają wtryski czy nie leja aby, 

Ale chyba nie bo to by musiała być duża dawka 

Spoko zrób test, jak Ci ubedzie plynu, i będziesz miał ten duży nadmiar oleju, 

Spuściłeś olej i zobacz ile jest 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spusc olej i sprawdz czy znow go przybedzie, bo wyciek plynu pewnie masz ale co do przybywania oleju to upewnilbym.sie ze tego oleju faktycznie przybywa a nie ze bylo nalane tyle. Wtryski to chyba musialby mocno lac prawda? By nie kopcil wtedy?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nic nie kopci, wtryski były robione jakieś 30tys km temu- więc trudno zeby już się rozlały, turbina tez była robiona, wymieniałem również panewki, pierścienie, i nic się nie działo
teraz ucieka ten płyn chłodniczy i przybywa oleju
a za dożo nalane nie było, widzę ile zostało mi w bance

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a jak nie mam warunków zeby to spuścić(brak kanału) to mogę odkręcić korek z góry i odpalić silnik? powinno go chyba trochę wyrzucić, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jesli nie masz warunkow to chyba nie ma sensu tak robic jak mowisz bo nie domyjesz potem komory z silnika z tego oleju

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Długi wężyk na strzykawkę 100 ml. Ja tak odciągałem olej z ASB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam moze sie myle jak tak to sory a czasem nie jest to uszczelka pod głowica łatwo to sprawdzic  odkrec korek płynu przy odpalonym silniku i zobacz czy cisnienie nie wybija do gury moze tez bomblowac  i na postoju dostaje sie do oleju co do kaszy pod korkiem wlewu ja tez tak mialem ale plynu nie ubywalo  przyczyna bylo silnik mialem zalany castrolem zmienilem na gm i kaszy nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ciśnienie chyba powinno być, prawda?
a ze lekko są bomblekii w zbiorniczku to normalne w tym aucie, chyba.
i ja pod korkiem wlewu oleju nie mam żadnej mazi, jest czysty

Edytowano przez RafiPafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli plyn by sie do oleju dostawal to bys to widzial ze maslo sie robi

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a może jakoś się ropa tam dostawać? np z jakieś membrany, pompy, jest taka możliwość?
i nie wiem gdzie ucieka ten płyn chłodniczy, nigdzie nie widziałem wycieków
wiesz jakie mogą być konsekwencje jazdy ze zbyt dużym stanem oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedynie przez lejace wtryski, ale mowiles ze auto nie kopci i wtryski robione. W tym silniku pompa common rail napedzana jest z paska rozrzadu wiec nie ma mozliwosci zeby przez pompe dostawal sie olej tak jak to w mercedesach cdi

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dziwne, juz nie mam siły do tego samochodu, ciągle jakieś niespodzianki
olej tez jest czarny, a z ropą to powinien być chyba bardziej przejrzysty, zgadza sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×