Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mazur1337

Klima chłodzi przy 20 C na zewnątrz przy 30 już nie

Recommended Posts

Witam,

Ilość tematów na temat klimy jest tak mnoga, że nie udało mi się odszukać podobnego problemu. Nie wątpię jednak, że taki się już na forum znajduje. Jeśli tak to dajcie proszę odnośnik.

 

Problemem jest klimatyzacja, która słabo/wcale nie chłodzi przy zewnętrznej temperaturze powietrza ponad 25oC. Kiedy na dworze jest około 20-22oC, rzuca kostkami jak wściekła.

Największy problem jest od strony pasażera. Bo tam przy wysokich temperaturach nie chłodzi wcale. Od kierowcy delikatnie czuć chłód. 

Wymieniałem termistor w czuniku w kratce pasażera i ten za panelem sterowania klimą. Brak efektu.

Klima nabita. Układ szczelny. Kompresor działa (przynajmniej słychać go jak się załączy klime).

Z góry dzięki za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tech i posprawdzaj temperatury z czujnikow- ktorys zle pokazuje temperature.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyłem tech 2 i sprawdziłem wszystkie czujniki. I o dziwo wszystko jest ok. Wymontowalem nawet czujniki i przykładem chłodne rzeczy do czujników, temp. i napięcie się zmienia jak należy. Ciśnienie w układzie jest ok. Klapy mieszaczy również według komputera działają poprawnie. 

Jedyna wartość której nie rozumiem to air quality sensor który wskazuję 255%. I nie wiem czy to dobrze czy źle. 

Jakieś sugestie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli z prawej strony nie chłodzi to masz za mało czynnika w układzie klimy,może pokazywać w opcomie że ciśnienie jest prawidłowe.Ja obstawiam małą dziurkę w uładzie przez którą w pierwszej kolejności wypychany jest czynnik chłodzący

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czynnik nabity jest na full. Nabilajlem pierwszy raz po 7 latach i nabilo tylko około 200g na 730g czynnika. Także to nie czynnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny problem. Przy wyższych temperaturach na postoju klimatyzacja chłodzi aż miło. Jednak wystarczy zwiększyć obroty silnika do 2000-3000 obr/min  i momentalnie leci ciepłe powietrze z kratek. Ciśnienie w układzie wtedy spada tak jakby sprężarka była wyłączona. Podczas jazdy jest to mniej odczuwalne. Sprzęgło sprężarki się nie rozłącza. Wygląda to tak, jakby jakiś zawór się otwierał... Chłodnicę klimatyzacji wymieniałem w zeszłym roku bo był cała pozagniatana od kamyczków i klima słabo działała. Jest też nowy osuszacz. Co ciekawe jeśli jest poniżej ok 22-23C problem zanika a poniżej 20C jest w ogóle niezauważalny - klimatyzacja chłodzi cały czas.

 Efekt pojawił się po tegorocznym sprawdzeniu klkimatyzacji - wymieniono mi jedną uszczelkę - ponoć puszczała, Łącznie odessano 580gr czynnika i 25ml oleju  i uzupełniono 750gr czynnika i 30ml oleju.

Czy takie efekty może dać nieprawidłowa ilość czynnika lub oleju (za dużo oleju?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może skraplacz za słabo chłodzi i wraca ciecz, która się gotuje. W takiej sytuacji też będzie źle działać. Ile stopni ma parownik? Sprawdzaliście? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku okazało się, że było o wiele więcej czynnika niż na wydruku z maszyny. Zamiast 730gr było ponad 900gr. Skoki ciśnienie były tak gwałtowne że w OpComie nie było ich widać - dopiero na manometrach. Po ponownym prawidłowym napełnieniu klimatyzacji wszystko działa jak należy i chłodzi o wiele lepiej...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazur1337, czy sprawdzałeś ilość czynnika w innym zakładzie? Bo ja zawsze serwisowałem klimatyzację w jednym miejscu i nigdy problemów nie miałem, poza tym ostatnim razem. Pomimo, że maszyna miała niedawno przegląd technicznym to się zepsuła i źle odmierzała ilość czynnika. Dopiero na innej maszynie to wyszło. W kompresorze jest też taki zawór "bezpieczeństwa"- nie wiem jak fachowo się nazywa - ale to on właśnie działał jak było za dużo czynnika. Jak było ciepło ciśnienie w układzie rosło po stronie HP nawet ponad 25barów patrząc na manometry podpięte do układu po czym gwałtownie spadało do wartość LP i znów gwałtownie do ponad 25 barów. W opcomie tymczasem pokazywało około HP=15-18barów (czyli w normie dla temperatury zewnętrznej 32C) Być może zawór u ciebie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu (ponoć powinien puszczać przy około 30barach). Oprócz właściwej ilości czynnika, zostały profilaktycznie wymienione oringi na tym zaworze (dostęp jest bez demontażu kompresora, tylko czynnik musi być odciągnięty)

Potraktuj to co napisałem jako jakąś wskazówkę bo nie zajmuje się serwisem klimatyzacji a jedynie opisuje swój przypadek. Opis może zawierać błędy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...