Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mazur1337

Klima chłodzi przy 20 C na zewnątrz przy 30 już nie

Polecane posty

Witam,

Ilość tematów na temat klimy jest tak mnoga, że nie udało mi się odszukać podobnego problemu. Nie wątpię jednak, że taki się już na forum znajduje. Jeśli tak to dajcie proszę odnośnik.

 

Problemem jest klimatyzacja, która słabo/wcale nie chłodzi przy zewnętrznej temperaturze powietrza ponad 25oC. Kiedy na dworze jest około 20-22oC, rzuca kostkami jak wściekła.

Największy problem jest od strony pasażera. Bo tam przy wysokich temperaturach nie chłodzi wcale. Od kierowcy delikatnie czuć chłód. 

Wymieniałem termistor w czuniku w kratce pasażera i ten za panelem sterowania klimą. Brak efektu.

Klima nabita. Układ szczelny. Kompresor działa (przynajmniej słychać go jak się załączy klime).

Z góry dzięki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tech i posprawdzaj temperatury z czujnikow- ktorys zle pokazuje temperature.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem tech 2 i sprawdziłem wszystkie czujniki. I o dziwo wszystko jest ok. Wymontowalem nawet czujniki i przykładem chłodne rzeczy do czujników, temp. i napięcie się zmienia jak należy. Ciśnienie w układzie jest ok. Klapy mieszaczy również według komputera działają poprawnie. 

Jedyna wartość której nie rozumiem to air quality sensor który wskazuję 255%. I nie wiem czy to dobrze czy źle. 

Jakieś sugestie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z prawej strony nie chłodzi to masz za mało czynnika w układzie klimy,może pokazywać w opcomie że ciśnienie jest prawidłowe.Ja obstawiam małą dziurkę w uładzie przez którą w pierwszej kolejności wypychany jest czynnik chłodzący

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czynnik nabity jest na full. Nabilajlem pierwszy raz po 7 latach i nabilo tylko około 200g na 730g czynnika. Także to nie czynnik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem. Przy wyższych temperaturach na postoju klimatyzacja chłodzi aż miło. Jednak wystarczy zwiększyć obroty silnika do 2000-3000 obr/min  i momentalnie leci ciepłe powietrze z kratek. Ciśnienie w układzie wtedy spada tak jakby sprężarka była wyłączona. Podczas jazdy jest to mniej odczuwalne. Sprzęgło sprężarki się nie rozłącza. Wygląda to tak, jakby jakiś zawór się otwierał... Chłodnicę klimatyzacji wymieniałem w zeszłym roku bo był cała pozagniatana od kamyczków i klima słabo działała. Jest też nowy osuszacz. Co ciekawe jeśli jest poniżej ok 22-23C problem zanika a poniżej 20C jest w ogóle niezauważalny - klimatyzacja chłodzi cały czas.

 Efekt pojawił się po tegorocznym sprawdzeniu klkimatyzacji - wymieniono mi jedną uszczelkę - ponoć puszczała, Łącznie odessano 580gr czynnika i 25ml oleju  i uzupełniono 750gr czynnika i 30ml oleju.

Czy takie efekty może dać nieprawidłowa ilość czynnika lub oleju (za dużo oleju?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może skraplacz za słabo chłodzi i wraca ciecz, która się gotuje. W takiej sytuacji też będzie źle działać. Ile stopni ma parownik? Sprawdzaliście? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku okazało się, że było o wiele więcej czynnika niż na wydruku z maszyny. Zamiast 730gr było ponad 900gr. Skoki ciśnienie były tak gwałtowne że w OpComie nie było ich widać - dopiero na manometrach. Po ponownym prawidłowym napełnieniu klimatyzacji wszystko działa jak należy i chłodzi o wiele lepiej...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mazur1337, czy sprawdzałeś ilość czynnika w innym zakładzie? Bo ja zawsze serwisowałem klimatyzację w jednym miejscu i nigdy problemów nie miałem, poza tym ostatnim razem. Pomimo, że maszyna miała niedawno przegląd technicznym to się zepsuła i źle odmierzała ilość czynnika. Dopiero na innej maszynie to wyszło. W kompresorze jest też taki zawór "bezpieczeństwa"- nie wiem jak fachowo się nazywa - ale to on właśnie działał jak było za dużo czynnika. Jak było ciepło ciśnienie w układzie rosło po stronie HP nawet ponad 25barów patrząc na manometry podpięte do układu po czym gwałtownie spadało do wartość LP i znów gwałtownie do ponad 25 barów. W opcomie tymczasem pokazywało około HP=15-18barów (czyli w normie dla temperatury zewnętrznej 32C) Być może zawór u ciebie puszcza przy zbyt niskim ciśnieniu (ponoć powinien puszczać przy około 30barach). Oprócz właściwej ilości czynnika, zostały profilaktycznie wymienione oringi na tym zaworze (dostęp jest bez demontażu kompresora, tylko czynnik musi być odciągnięty)

Potraktuj to co napisałem jako jakąś wskazówkę bo nie zajmuje się serwisem klimatyzacji a jedynie opisuje swój przypadek. Opis może zawierać błędy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×