Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ashido

Z18XER brak mocy.

Recommended Posts

Witam, jestem posiadaczem Vectry C 1.8 122km sedan z 2002r, zakupiłem go rok temu. Nie dawno przejechałem się vectrą kolegi z tego samego roku, ten sam silnik i zauważyłem, że jego auto szybciej przyśpiesza, a te obroty szybciej się podnoszą niż u mnie. Co może być przyczyną? Gdzie szukać usterki? Podpinać pod komputer, czy coś wykaże? 

Jak do tej pory wymieniane były filtry, olej, rozrząd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może dodaj czy kolega ma LPG i czy u Ciebie też jest LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W obu autach nie LPG. Mój po prostu wygląda tak po wnętrzu na bardziej zużyty, więcej przebiegu musi mieć (rzeczywistego).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jakie przebiegi mają wsze auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

może koledze się sprzęgło ślizga😀 a tak na poważnie tez jeżdżę dwiema vectrami 1.8 z 2002roku i jest ta róznica w przyspieszaniu z tym że jedna ma fele 19 druga 16 i tu mam przyczynę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ma 250 tys, a kolegi nie wiem, ale mniej. U mnie felgi 16 u kolegi 17. 

Na prawdę czuć tą różnice w tych obu autach, początkowo myślałem, że tak już jest silnik 1.8, oraz masa pojazdu, a jednak się myliłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie, żona ma 1.8 gts i strasznie moim zdaniem muł, a byłem specjalnie w komisie się przejechać inną i też lepiej jechała i w ogóle lepsza reakcja na gaz. I też w obu przypadkach samochody bez gazu.
U mnie od początku zakupu był problem z sondą,od czasu do czasu pokazywał się check, po wielokrotnych wymianach nie było efektu, okazało się że był walnięty komputer, a konkretnie sterowanie sondy i przepływki. Oddałem kompa do zrobienia, teraz już błędów nie ma i wszystko chodzi jak należy.
Ale samochód dalej muli.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, a może różnica w tym że piszesz jak w temacie że masz silnik Z18XER ale w pierwszym poście twierdzisz że ma 122KM więc to nie ten silnik tylko Z18XE.

Krótkie wyjaśnienie:

Z18XER - posiada zmienną fazę rozrządu i jest silniejszy ponieważ seryjnie posiadał 140KM.

Z18XE - nie posiada zmiennej fazy rozrządu i jest słabszy bo ma 122KM

 

Może tu jest różnica że mylnie sądzisz że masz silnik Z18XER a w rzeczywistości masz jednostkę 122 konną Z18XE, kolega twój może posiadać Z18XER który generuje moc 140KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2002r., czyli nie może być z18xer. Z resztą jak napisał obydwa samochody z tego roku więc oba muszą mieć z18xe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znamy do końca historii aut a tym bardziej kolegi autora tematu, może to nie te roczniki, może był swap itd.

Załóżmy jednak że silniki są te same jak również roczniki, to przyczyn w różnej kondycji silnika może być wiele. Silnik musi czymś oddychać więc zaczął bym od strony dolotu (filtr twierdzisz że wymieniłeś) czyli przepływomierz który ma ogromny wpływ na dawkę paliwa która będzie się przekładała na przyśpieszenie. Dalej przepustnica gdy jest zawalona zmniejsza ilość przepływającego powietrza. Następnie kondycja świec i cewek. Możesz sobie skontrolować stopień sprężania. Spójrz też na EGR ( jeśli posiadasz), lambdę i czy katalizator czasem nie zapchany. Jeśli chodzi o przepływomierz i lambdę to komputer i pomiar w czasie rzeczywistym ew. oscyloskop, resztę możesz ocenić organoleptycznie po prostu rozbierając i ewentualnie oczyścić.

 

To tak pokrótce co możesz zrobić bez większych kosztów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy wybaczcie nie znajomość kodów silników wyszła na jaw 😅 Oba silniki to Z18XE, Tak jak wspominałem rocznik, model, silnik, km, a nawet kolor i wnętrze to samo. Dzięki Silent za pomoc przy podjęciu jakiegoś tropu. Widzisz jadąc do mechanika i mówiąc o tym problemie słyszę, "Jeździ to to jeździ znaczy, że wszystko jest dobrze". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak SIlent napisał. Te wszystkie elementy mają znaczenie na parametry jazdy. Albo kolega ma może jakiś chip. Ojciec parę lat temu kupił Passtucha i po 2 latach dowiedział się, że z chipowany :D I faktycznie ma pierd...e ale myślało się, że tak musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim zaczniesz grzebać to przejedź się i podotykaj koła może, któryś zacisk lekko trzyma 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź zawór wentylacji odmy(membrana odmy),  w wielu silnikach opla występuje i naprawdę potrafi sporo świnić. Zobacz 

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...