Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Ashido

Z18XER brak mocy.

Polecane posty

Witam, jestem posiadaczem Vectry C 1.8 122km sedan z 2002r, zakupiłem go rok temu. Nie dawno przejechałem się vectrą kolegi z tego samego roku, ten sam silnik i zauważyłem, że jego auto szybciej przyśpiesza, a te obroty szybciej się podnoszą niż u mnie. Co może być przyczyną? Gdzie szukać usterki? Podpinać pod komputer, czy coś wykaże? 

Jak do tej pory wymieniane były filtry, olej, rozrząd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może dodaj czy kolega ma LPG i czy u Ciebie też jest LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W obu autach nie LPG. Mój po prostu wygląda tak po wnętrzu na bardziej zużyty, więcej przebiegu musi mieć (rzeczywistego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakie przebiegi mają wsze auta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może koledze się sprzęgło ślizga😀 a tak na poważnie tez jeżdżę dwiema vectrami 1.8 z 2002roku i jest ta róznica w przyspieszaniu z tym że jedna ma fele 19 druga 16 i tu mam przyczynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 250 tys, a kolegi nie wiem, ale mniej. U mnie felgi 16 u kolegi 17. 

Na prawdę czuć tą różnice w tych obu autach, początkowo myślałem, że tak już jest silnik 1.8, oraz masa pojazdu, a jednak się myliłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, żona ma 1.8 gts i strasznie moim zdaniem muł, a byłem specjalnie w komisie się przejechać inną i też lepiej jechała i w ogóle lepsza reakcja na gaz. I też w obu przypadkach samochody bez gazu.
U mnie od początku zakupu był problem z sondą,od czasu do czasu pokazywał się check, po wielokrotnych wymianach nie było efektu, okazało się że był walnięty komputer, a konkretnie sterowanie sondy i przepływki. Oddałem kompa do zrobienia, teraz już błędów nie ma i wszystko chodzi jak należy.
Ale samochód dalej muli.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a może różnica w tym że piszesz jak w temacie że masz silnik Z18XER ale w pierwszym poście twierdzisz że ma 122KM więc to nie ten silnik tylko Z18XE.

Krótkie wyjaśnienie:

Z18XER - posiada zmienną fazę rozrządu i jest silniejszy ponieważ seryjnie posiadał 140KM.

Z18XE - nie posiada zmiennej fazy rozrządu i jest słabszy bo ma 122KM

 

Może tu jest różnica że mylnie sądzisz że masz silnik Z18XER a w rzeczywistości masz jednostkę 122 konną Z18XE, kolega twój może posiadać Z18XER który generuje moc 140KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2002r., czyli nie może być z18xer. Z resztą jak napisał obydwa samochody z tego roku więc oba muszą mieć z18xe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znamy do końca historii aut a tym bardziej kolegi autora tematu, może to nie te roczniki, może był swap itd.

Załóżmy jednak że silniki są te same jak również roczniki, to przyczyn w różnej kondycji silnika może być wiele. Silnik musi czymś oddychać więc zaczął bym od strony dolotu (filtr twierdzisz że wymieniłeś) czyli przepływomierz który ma ogromny wpływ na dawkę paliwa która będzie się przekładała na przyśpieszenie. Dalej przepustnica gdy jest zawalona zmniejsza ilość przepływającego powietrza. Następnie kondycja świec i cewek. Możesz sobie skontrolować stopień sprężania. Spójrz też na EGR ( jeśli posiadasz), lambdę i czy katalizator czasem nie zapchany. Jeśli chodzi o przepływomierz i lambdę to komputer i pomiar w czasie rzeczywistym ew. oscyloskop, resztę możesz ocenić organoleptycznie po prostu rozbierając i ewentualnie oczyścić.

 

To tak pokrótce co możesz zrobić bez większych kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wybaczcie nie znajomość kodów silników wyszła na jaw 😅 Oba silniki to Z18XE, Tak jak wspominałem rocznik, model, silnik, km, a nawet kolor i wnętrze to samo. Dzięki Silent za pomoc przy podjęciu jakiegoś tropu. Widzisz jadąc do mechanika i mówiąc o tym problemie słyszę, "Jeździ to to jeździ znaczy, że wszystko jest dobrze". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak SIlent napisał. Te wszystkie elementy mają znaczenie na parametry jazdy. Albo kolega ma może jakiś chip. Ojciec parę lat temu kupił Passtucha i po 2 latach dowiedział się, że z chipowany :D I faktycznie ma pierd...e ale myślało się, że tak musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz grzebać to przejedź się i podotykaj koła może, któryś zacisk lekko trzyma 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawór wentylacji odmy(membrana odmy),  w wielu silnikach opla występuje i naprawdę potrafi sporo świnić. Zobacz 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×