Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Silent

Nagły brak mocy i masa błędów

Recommended Posts

Witam, jak to przeważnie usterki maja w swojej naturze zdarzają się nagle i w najmniej odpowiednim momencie. Jutro w Płocku są zawody driftu, bilety kupione, plecak spakowany a moja viki mówi hola hola kochaneczku, nie tak szybko :-).

A tak naprawdę to nie jest mi do śmiechu.

Co udało mi się ustalić:

Brak mocy, ogólne zamulenie, przyśpieszenie tak do 2500 - 3000 obr/min po czym muł i spada z obrotów, po kilku przejazdach idzie już na trzech cylindrach a przynajmniej tak to wygląda. Gasze silnik, odpalam i znowu pracuje normalnie na 4 tylko tyle że zamulona i jak tylko znowu dojdę do tych obrotów i dam gazu to znowu muł i znowu spada z obrotów.

Z racji że nie mam na czym bardzo odczytać błędów i parametrów w czasie rzeczywistym to odczytałem przynajmniej błędy metodą hamulec-gaz-zapłon.

2103 - błąd z komunikacją CAN - najpierw zgłupiałem totalnie, chociaż jak wywalił check to zaświeciła też kontrolka od abs, odpiąłem od sterownika abs wtyczkę, trochę tam poprzecierałem styki i może będzie ok, kontrolka abs przestała palić ale błąd nadal pozostał. Jak sięgnę pamięcią to parę razy tak miałem że podczas jazdy zapalała mi się ta kontrolka abs ale po ponownym odpaleniu na następnych światłach problemu już nie było.

0301, 0302, 0303, 0304 - czyli wypadanie zapłonu na wszystkich 4 garnkach.

0100 i 0110 - czyli błędy przepływomierza

Z braku sprzętu żeby dalej coś diagnozować to podjąłem diagnostykę organoleptyczna tj:

przejrzałem świece, profilaktycznie zmieniłem listwę zapłonową na drugą ( bo mam :-) ), obejrzałem przepustnice chociaż ostatnio ją czyściłem więc była ok, obejrzałem też przepływomierz i oczyściłem delikatnie go benzyną na patyczku do uszu.

Dziwne jest to że silnik na niskich obrotach pracuje normalnie tylko jego przyspieszenie spada stosunkowo ze wzrostem obrotów bez różnicy czy PB czy LPG.

Pomierzyłem przepływkę na przewodach i na jałowym mamy 0,7 V a przy 3000 obr/min 0,2 V więc raczej walnięta ale pewności nie mam.

Wszelkie sugestie oczywiście mile widziane.

Mam pytanie i prośbę jednocześnie. Czy znalazłby się może chętny użytkownik z Łodzi lub okolicy posiadający vectrę C i op-coma dzięki któremu moglibyśmy się podłączyć do sterownika i zobaczyć co go boli albo może przynajmniej przepływkę przełożyć żebym pieniędzy na darmo nie wydawał?

Edited by Silent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...