Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Silent

Nagły brak mocy i masa błędów

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam, jak to przeważnie usterki maja w swojej naturze zdarzają się nagle i w najmniej odpowiednim momencie. Jutro w Płocku są zawody driftu, bilety kupione, plecak spakowany a moja viki mówi hola hola kochaneczku, nie tak szybko :-).

A tak naprawdę to nie jest mi do śmiechu.

Co udało mi się ustalić:

Brak mocy, ogólne zamulenie, przyśpieszenie tak do 2500 - 3000 obr/min po czym muł i spada z obrotów, po kilku przejazdach idzie już na trzech cylindrach a przynajmniej tak to wygląda. Gasze silnik, odpalam i znowu pracuje normalnie na 4 tylko tyle że zamulona i jak tylko znowu dojdę do tych obrotów i dam gazu to znowu muł i znowu spada z obrotów.

Z racji że nie mam na czym bardzo odczytać błędów i parametrów w czasie rzeczywistym to odczytałem przynajmniej błędy metodą hamulec-gaz-zapłon.

2103 - błąd z komunikacją CAN - najpierw zgłupiałem totalnie, chociaż jak wywalił check to zaświeciła też kontrolka od abs, odpiąłem od sterownika abs wtyczkę, trochę tam poprzecierałem styki i może będzie ok, kontrolka abs przestała palić ale błąd nadal pozostał. Jak sięgnę pamięcią to parę razy tak miałem że podczas jazdy zapalała mi się ta kontrolka abs ale po ponownym odpaleniu na następnych światłach problemu już nie było.

0301, 0302, 0303, 0304 - czyli wypadanie zapłonu na wszystkich 4 garnkach.

0100 i 0110 - czyli błędy przepływomierza

Z braku sprzętu żeby dalej coś diagnozować to podjąłem diagnostykę organoleptyczna tj:

przejrzałem świece, profilaktycznie zmieniłem listwę zapłonową na drugą ( bo mam :-) ), obejrzałem przepustnice chociaż ostatnio ją czyściłem więc była ok, obejrzałem też przepływomierz i oczyściłem delikatnie go benzyną na patyczku do uszu.

Dziwne jest to że silnik na niskich obrotach pracuje normalnie tylko jego przyspieszenie spada stosunkowo ze wzrostem obrotów bez różnicy czy PB czy LPG.

Pomierzyłem przepływkę na przewodach i na jałowym mamy 0,7 V a przy 3000 obr/min 0,2 V więc raczej walnięta ale pewności nie mam.

Wszelkie sugestie oczywiście mile widziane.

Mam pytanie i prośbę jednocześnie. Czy znalazłby się może chętny użytkownik z Łodzi lub okolicy posiadający vectrę C i op-coma dzięki któremu moglibyśmy się podłączyć do sterownika i zobaczyć co go boli albo może przynajmniej przepływkę przełożyć żebym pieniędzy na darmo nie wydawał?

Edytowano przez Silent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×