Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pan Piotr

Alternator słabo ładuje?

Recommended Posts

Witam

Temat poruszany na forum ale wolę sam zapytać gdyż jestem w trakcie wymiany łożysk na alternatorze. Łożyska ściągnięte, nowe czekają na założenie i tu pytanie? Ładowanie mam na poziomie 13,9 bez obciążenia, 13,7 z klimą i światłami z radiem, 13,2 gdy włączę wszystko co prąd zjada. Podczas rozbierania alternatora na slizgach komutatora szczotek jest różnica w kolorze wytarcia. Górny ślizg jest srebrny a dolny jakby okopcony. Dodam tylko, że szczotka dolnego ślizgu mniej jest wypychana i w sumie jest na wykończeniu bo już prawie na samym przewodzie jest. Znajomy, który udostępnił mi kanał zaleca wymianę regulatora tylko czy to napewno jest przyczyną słabego ładowania? Trzy tygodnie temu gdy robiłem przegląd ogólny mierzyłem napięcie ładowania i było marne. Okazało się, że masa była do niczego i po zamontowaniu dodatkowego przewodu masowego ladowanie było na poziomie 14,2 -14,4. Czy spadek ładowania może być spowodowany kończącym się regulatorem czy może tylko szczotki wymienić i ewentualnie komutator? Komutator nie ma wrzer. Rano mogę podesłać zdjęcia.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wymieniał tylko szczotki i nic więcej.Poczytaj posty na tut.forum to zobaczysz jak ludziska żałują montażu podrób,i z powrotem montują stare orginały.Ja dodatkowo założyłem jeszcze kabelek prądowy z altka do aku,i mam "prónd" 14,3v do 14,5v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobię bo byłem w sklepach i nie ma u mnie na miejscu regulatora także... 

 

Skąd wziąłeś taki kabel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już to rozgrzebałeś to wymień też komutator - kosztuje około 9zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie ale nie ma części od ręki w mnie w mieście. Narazie złożę go w całości i jak do jesieni będzie nadal słabo ładował znów go wyjme i powymieniam co się da.

Odnośnie tego kabla może ktoś udzielić odpowiedzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Allegro masz gotowe kable w cenie ok. 60 zł. Moim zdaniem za drogo. Kup sobie metr kabla 35 mm2 w sklepie elektrycznym lub spawalniczym do tego dwie końcówki 8 mm. Zacisnij je, zamontuj i po krzyku. Wyjdzie ok. 30 zl. Ja tak zrobiłem. Podpiąłem się pod alternator i aku, i po krzyku. Kabel jest dość sztywny, ale da się go ułożyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tak zrobię. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator złożony i działał jak i przed robotą. Dodałem ten przewód z alternatora i jest lepiej. Trzyma non stop 14V tylko mam pytanie. Przy pomiarze przejścia czy nigdzie nic nie zwiera napotkałem dziwny pomiar. Pomiędzy masą a plusem mam przejście rzędu 340 czegoś tam na multimetrze. Czy to normalne? Nie powinno być bez przejścia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jestem na forum nowy i mam problem ze swoją vectra c 1.9 cdti 150 km. Otóż nie chciała mi odpalić przy próbie odpalenia rozrusznik wolno kręcił a potem było tylko słychać "cykanie" z niego. Zabrałem akumulator do ładowania i po około 20 godzinach był naladowany sądząc po wskazaniu prostownika na 80 proc jakoś. Akumulator ponownie wsadziłem do samochodu i teraz tak; po przekreceniu stacyjki ale jeszcze nie odpalaniu ba ekranie serwisowym było coś takiego 

Please login or register to see this attachment.

Edited by krystian23809

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następnie  w trakcie odpalania przy w rubryce u term 30 było około 8.2-8.4 volt a przy włączonym  w tej samej rubryce było 13.7 volt, a rubryce u reference 13.5. Auto miało 2 dni temu wymienione swiece żarowe komplet gdyż druga trzecia i czwarta były spalone . Auto na zimnym z rana nie równo pracuje po odpaleniu i kopci przez około 5 sekund na biało 

Edited by krystian23809

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam jeszcze multimetru będzie dopiero zapewne w poniedziałek gdyż dzisiaj niehandlowa niedziela nie mogłem wstawić więcej zdjęć. Z objawów tzn biały dym i nie równa praca na forach czytałem  że to może być wszystko heh ale głównie to rozrusznik ewentualnie wtryski. Sory jeśli post dałem w niewłaściwym miejscu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biały dym i nierówna praca też od nieszczelności kolektora ssącego na klapach wirowych.

Edited by Mata91

Share this post


Link to post
Share on other sites

13,7 nie jest źle ale na początek dołóż przewód masowy i zasilający do aku. Też tak miałem a teraz mam 14,1. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mata 91 coś z tymi klapami może być na rzeczy bo montowalem ostatnimi czasy zestaw naprawczy do klap wirowych takich z mosiądzu z alledrogo bo cała listwa od nich spadała teraz jest niby ok ale nie wiem jak zrobić żeby ewentualną nieszczelność zlikwidować i czy da radę to zrobić bez zdejmowania całego kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez ściągania się nie da.Ja też zwlekałem z ich wywaleniem,a teraz po usunięciu nie żałuję,silnik lepiej oddycha,i zbiera się od samego dołu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego dymku to obstawiam, że za słabo kręci Ci aku rozrusznik. Też tak mam po dłuższym postoju i jeździe tylko po mieście gdzie po 1km się gasi auto a potem co rano dymek. Potem pali już spoko. Po dłuższej jeździe przez jakiś czas jest spokój i pali od ręki bez dymu czyli wychodzi na to, że mam aku na wykończeniu i rano ciężko odpala. Dlatego warto najpierw zainwestować w dwa przewody i zrobić porządne masowanie i przewód ładowania. U mnie nie ma klap ale też z rana potrafi z jasnym dymkiem odpalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie że może być rozrusznik,ja tylko dorzuciłem jedną z ewentualnych przyczyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tj wcześniej pisałem. Nie mam klap wirowych a też odpala z chmurką. Wykluczyłem wtryski, rozrząd i świece a zauważalnie jest poprawa po dłuższych jazdach. Też miałem ładowanie na poziomie 13,5-13,7, po podciągnieciu kabli wskoczyło na 14,1 a 13,9 jest przy włączonym wszystkim co zjada prąd czyli światła, halogeny, grzanie foteli, tylnej szyby i klima. Wyklucz najpierw akumulator i rozrusznik i dopiero dalej szukaj problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...