Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mazi292

Check Engine, Odcinka obrotów do 4,5tyś.

Polecane posty

Witam, mam problemik z moją vectrą a dokładnie X20XEV 97r. mianowicie zapala mi się check engine i odcina obroty, jak już się zapali to powiedzmy za godzinę, dwie jak odpalę jest już ok, nie świeci i jest wszystko dobrze nie mam pojęcia o co chodzi.

Chciałem kupić jakiś kabel diagnostyczny i sprawdzić jaki to błąd wypluje ale czytam że nie działają żadne ELM-y, inni piszą że działają więc już nie wiem czy jest sens to kupić, chodzi mi tylko o sprawdzenie błędu w silniku żadnych tam bajerów typu odczyty na bieżąco.

Czy coś takiego zadziała? -> 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chyba odcina od 4,5 obr. ;) Kolego czujnik położenia wałków rozrządu. Cuś takiego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

do błędów wystarczy takie coś:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Cretux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem teraz na diagnostyce i wywaliło dwa błędy czujnik położenia wału i wałków..

Dodam że 3 tyg. temu rozrząd wymieniałem, i gość z diagnostyki kazał podjechać do mechanika u którego robiłem rozrząd czy aby rozrząd nie jest przestawiony aczkolwiek dziwne aby miał być przestawiony bo gdyby chyba tak było to by wystąpił ten błąd od razu ale nie wiem, jutro mam podjechać na sprawdzenie tego rozrządu i sprawdzi czy nie jest przestawiony ale mówi że niemożliwe bo by wywaliło od razu błąd...

 

A ten czujnik musi być oryginalny a nie może być jakiś zamiennik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety. Przy zamienniku to więcej jak pewne, że nie będzie działać. Zostaje Ci Siemens VDO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że tak powiesz :D

Ale zobaczymy jutro co będzie miał do powiedzenia mechanik co robił rozrząd i dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ewentualnie możesz poszukać używanego ori ;) Większe prawdopodobieństwo, że będzie działać niż zamiennik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są 2 rodzaje czujników. Różnią się wtyczką. Jeśli chodzi o elm to jednym działa innym nie. W większości nie działa. Do odczytu błędów można użyć kabla od vw, albo bez żadnego kabla, na zworkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mam jakiś kabel od VW kkl ale u kumpla leży ale spróbuję z nim.

Wyczytałem jeszcze że można sprawdzić tak że odpalić silnik i odpiąć wtyczkę od czujnika jeśli auto nie zgaśnie to czujnik do wymiany prawda to?

 

Jest też tak że błąd wywala po nagrzaniu się silnika, na zimnym nie świeci check, jak wracałem to świecił się check, ale po godzinie jak ostygł odpalam i jest OK

Edytowano przez mazi292

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij program abcom i próbuj. Powinno się połączyć. Nie kombinuj z odłączaniem bo to nic nie da. Sprawdź dla pewności ustawienie rozrządu i jeśli będzie ok to kupuj czujnik. Błąd może pojawiać się w różnych sytuacjach. Miałem niedawno taki przypadek, że wywalało tylko na zimnym a po rozgrzaniu było dobrze. Okazało się że czujnik był dość świeży, tylko że zamiennik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra byłem u mechanika i posprawdzał twierdzi że rozrząd jest ok ustawiony.

Wymieniłem czujnik na oryginał tyle że dorwałem używkę, dziś akurat przywieźli vectre na złom :D, dałem za to całe 30zł no i wymienione, na razie działa zobaczymy co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Używka to zawsze ryzyko, ale może akurat dobrze trafisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No wiem że ryzyko ale z racji ceny można zaryzykować a dostałem tydzień gwarancji rozruchowej :D

Edytowano przez mazi292

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, zawsze lepiej niż zamiennik za 70 czy 80 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W VB mam pozakładane czujniki "zamienniki" i  śmigają aż miło. Ważne żeby kupić jakiejś porządnej firmy np. Bosh ;) Nie pchałbym się w niewiadome używki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No już kolejny dzień bez Checka, więc można powiedzieć że udało się z tym czujnikiem :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałeś szczęście :) Ja z używką ori nie trafiłem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zobaczymy ile pochodzi 😉 Oby jak najdłużej 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×