Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Dede017

Problem z lpg. Przerzuca na benzyne - zbyt niskie ciśnienie gazu

Polecane posty

Witam. Jestem posiadaczem Vectry B 1998r , silnik 1.6/101KM 16V. Z racji , że nie znalazłem żadnej pomocnej mi odpowiedzi w innych tematach postanowiłem utworzyc własny. Do rzeczy...

 Samochód zaczął z gazu przerzucać na benzynę powyżej 3 tysięcy obrotów oraz gdy wcisne pedał gazu mniej wiecej w wiekszym stopniu niż 1/5 jego możliwości. Błąd jaki wyskoczył po podpięciu pod komputer: ,,Zbyt niskie ciśnienie gazu". Kupiłem wiec nowy reduktor Tomasetto Alaska AT-09 ponieważ wcześniejszy miał już swoje lata (ten sam został zamieniony na ten sam), niestety to nic nie dalo , dalej wymieniłem butle gazową poniewaz i tak kończyła mi sie jej ważnośc , dzisiaj zostały wymenione wtryski na Valtec czerwone. Niestety dalej przy jeździe przerzuca na benzyne. Brak mi już pomysłów co moze być tego powodem , dodam , ze wczesniej instalacja chodziła całkiem nieźle. Proszę o wskazówki 

Dane instalacji: 
Stag 200-4
Reduktor Tomasetto Alaska AT-09 do 136KM
Wtryski Valtec czerwone
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba gorszych wtrysków nie mogłeś wstawić. Po wymianie tego wszystkiego miałeś ustawienia w czasie jazdy ? Sprawdź jeszcze mapsensor czy jest dobrze przewód ciśnienia podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze dałem takie jakie miałem aktualnie pod ręką,. W każdym razie nówki. Jak będą się sprawowały zobaczymy... Na poprzednich po prostu jeden cylinder słabo pracował. 

Co do ustawień : Nie, jeszcze tego nie zrobiłem, ponieważ po czyszczeniu wcześniejszej listwy pojawił się błąd P0505. Silnik trzyma wysokie obroty na biegu jałowym. Jutro się tym zajmę.

 

Natomiast co do mapsensora sądzę że jest on dobrze podłączony poniewac pokazuje cały czas na komputerze odpowiednie ciśnienia w granicach pracy na gazie 0.8-1.27, a w momencie samoistnego przełączania na gaz(przy 3000 obrotów lub delikatnie mocniejszym wciśnięciu gazu) spada do 0.5. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź przewód (prawdopodobnie miedziany) idący od butli do redaktora. Jeśli będzie zagnieciony to tak się będzie działo. Dalej, jak napisał Cretux, mapsensor może świrować. Wielozawór został stary? Może być zasyfiony. Chyba bardzo nie lubisz tego samochodu częstując go alaską i valtekami...

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdź fizycznie czy dobrze przewody siedzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, akurat wiem że to przepustnica przede wszystkim :) Jutro sprawdzę przewody dokładnie. Dam znać jak efekt 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błąd silnika został usunięty. Była to nie trzymająca uszczelka pod górna częścią kolektora. Przewody miedziane sprawdzone, nie widać żadnych zagnieceń. Filtry wymienione, a błąd zbyt niskiego ciśnienia. Nadal się pojawia tak jak wcześniej. Podczas autokalibracja załącza najpierw samochód na 1szym wtrysku, następnie przy załączeniu trzeciego wtrysku samochód gaśnie I wyskakuje błąd "wartość ciśnienia kolektora 0.66 bar jest nieprawidłowa". Ktoś ma jakieś pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mapsensor albo silnik padlina. Zmierz kompresję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana. Wężyk idący  od mapsensora był na maksa zasyfiony. Po przeczyszczeniu widać wyraźną poprawę, po zebraniu mapy - pedal gazu w podłodze, 5tyskecy obrotów na biegach i żadnego samoistnego przerzucania na benzynę. ☺️ Diabeł tkwi w szczegółach. Pozsodtaje mi tylko wymienić węże gumowe ponieważ również są już sparciałe. Instalacja ma 10 lat ale teraz chodzi bardzo dobrze  👌🏿 Temat do zamknięcia. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. Przewód mapsensora. Super, że udało się zrobić :ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×