Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dede017

Problem z lpg. Przerzuca na benzyne - zbyt niskie ciśnienie gazu

Recommended Posts

Witam. Jestem posiadaczem Vectry B 1998r , silnik 1.6/101KM 16V. Z racji , że nie znalazłem żadnej pomocnej mi odpowiedzi w innych tematach postanowiłem utworzyc własny. Do rzeczy...

 Samochód zaczął z gazu przerzucać na benzynę powyżej 3 tysięcy obrotów oraz gdy wcisne pedał gazu mniej wiecej w wiekszym stopniu niż 1/5 jego możliwości. Błąd jaki wyskoczył po podpięciu pod komputer: ,,Zbyt niskie ciśnienie gazu". Kupiłem wiec nowy reduktor Tomasetto Alaska AT-09 ponieważ wcześniejszy miał już swoje lata (ten sam został zamieniony na ten sam), niestety to nic nie dalo , dalej wymieniłem butle gazową poniewaz i tak kończyła mi sie jej ważnośc , dzisiaj zostały wymenione wtryski na Valtec czerwone. Niestety dalej przy jeździe przerzuca na benzyne. Brak mi już pomysłów co moze być tego powodem , dodam , ze wczesniej instalacja chodziła całkiem nieźle. Proszę o wskazówki 

Dane instalacji: 
Stag 200-4
Reduktor Tomasetto Alaska AT-09 do 136KM
Wtryski Valtec czerwone
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba gorszych wtrysków nie mogłeś wstawić. Po wymianie tego wszystkiego miałeś ustawienia w czasie jazdy ? Sprawdź jeszcze mapsensor czy jest dobrze przewód ciśnienia podłączony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryskiwacze dałem takie jakie miałem aktualnie pod ręką,. W każdym razie nówki. Jak będą się sprawowały zobaczymy... Na poprzednich po prostu jeden cylinder słabo pracował. 

Co do ustawień : Nie, jeszcze tego nie zrobiłem, ponieważ po czyszczeniu wcześniejszej listwy pojawił się błąd P0505. Silnik trzyma wysokie obroty na biegu jałowym. Jutro się tym zajmę.

 

Natomiast co do mapsensora sądzę że jest on dobrze podłączony poniewac pokazuje cały czas na komputerze odpowiednie ciśnienia w granicach pracy na gazie 0.8-1.27, a w momencie samoistnego przełączania na gaz(przy 3000 obrotów lub delikatnie mocniejszym wciśnięciu gazu) spada do 0.5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź przewód (prawdopodobnie miedziany) idący od butli do redaktora. Jeśli będzie zagnieciony to tak się będzie działo. Dalej, jak napisał Cretux, mapsensor może świrować. Wielozawór został stary? Może być zasyfiony. Chyba bardzo nie lubisz tego samochodu częstując go alaską i valtekami...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź fizycznie czy dobrze przewody siedzą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, akurat wiem że to przepustnica przede wszystkim :) Jutro sprawdzę przewody dokładnie. Dam znać jak efekt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd silnika został usunięty. Była to nie trzymająca uszczelka pod górna częścią kolektora. Przewody miedziane sprawdzone, nie widać żadnych zagnieceń. Filtry wymienione, a błąd zbyt niskiego ciśnienia. Nadal się pojawia tak jak wcześniej. Podczas autokalibracja załącza najpierw samochód na 1szym wtrysku, następnie przy załączeniu trzeciego wtrysku samochód gaśnie I wyskakuje błąd "wartość ciśnienia kolektora 0.66 bar jest nieprawidłowa". Ktoś ma jakieś pomysły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapsensor albo silnik padlina. Zmierz kompresję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa rozwiązana. Wężyk idący  od mapsensora był na maksa zasyfiony. Po przeczyszczeniu widać wyraźną poprawę, po zebraniu mapy - pedal gazu w podłodze, 5tyskecy obrotów na biegach i żadnego samoistnego przerzucania na benzynę. ☺️ Diabeł tkwi w szczegółach. Pozsodtaje mi tylko wymienić węże gumowe ponieważ również są już sparciałe. Instalacja ma 10 lat ale teraz chodzi bardzo dobrze  👌🏿 Temat do zamknięcia. Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz. Przewód mapsensora. Super, że udało się zrobić :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...