Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bukson

X16XEL 1997r, szarpnięcie, spadek mocy i dymek

Recommended Posts

Witajcie Panowie. Spotkała mnie w trasie taka sytuacja - x16xel, 1997 rok, B+G, 350000km najechane, rozrzad robiony 325000km - na poczatku maja uruchamiałem auto po zimie wiec standardowo filtry, swiece, przewody przy okazji cewka, oleju dolane 10w40 shell, borygo w odpowiednim stanie a wczoraj (od uruchomienia zrobilem okolo 2000km) jadę ok 90km/h i nagle czuje szarpnięcie przy 2800k obr, puszczam gaz i minelo (chociaz juz czulem ze tak nie ciągnie) ale za kilkaset metrow znow to samo wiec odpuscilem i myslalem ze przejdzie ale nagle stracil troche mocy, poczulem jakąs palenizne, zjezdzam na bok a tu dymek spod maski, otwieram i dymi tak mniej wiecej z tylu silnika (plynu chłod nie ubylo, temperatura 90stC bez zadnych wahań). Jaka szansa ze wariat sie mogl przegrzać? Przestal dymic po 10min, odstał godzinę w cieniu, uruchamiam, warczy i slabo sie wkreca, przejechalem kilka km bo musialem gdzies dotrzec, zatrzymuje sie i znowu dymex tez z tylu silniora ale no z wydechu nie ma zadnych kolorowo tęczowych dymow ani nie ubylo plynu ani oleju. Czy ktos mial kiedys takie przeboje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te szarpniecia to nie przypadkiem strzały gazu? Jaka instalacja? Strzał mógł uszkodzić coś przy kolektorze ssącym

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by była myśl ale podobnej próby podjąłem się na samym PB i było identycznie :( a teraz słuchaj jaki przebój rmf - auto trochę postało, ostygło i póki było zimne to ciągnął jak szatanix a dostał odpowiedniej temperatury i czar prysł (odcinek - ok 15-20km).. już się chciałem poddać ale mówię aaaa dla zabawy założę starą cewkę - i myk jak ręką odjął nie licząc dłuższego odpalania bo już jest stara.. przepiąłem znów nową na rozgrzanym motorze i czkawka od startu, zamontowałem starą i bez problemów ani spadków mocy (przejechane 200km).... widać trafiłem na słaby zamiennik (TESLA CL200) albo na jakąś trefną od fabryki...

mam dostęp do jeszcze jednej cewy to sprawdzę jakie będą efekty ale żeby wywołała takie cyrki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już masz odpowiedź. Chciałeś zaoszczędzić na cewce to teraz kupisz jeszcze raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cóż, nauka na błędach :D dzięki za zainteresowanie tematem 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...