Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bukson

X16XEL 1997r, szarpnięcie, spadek mocy i dymek

Polecane posty

Witajcie Panowie. Spotkała mnie w trasie taka sytuacja - x16xel, 1997 rok, B+G, 350000km najechane, rozrzad robiony 325000km - na poczatku maja uruchamiałem auto po zimie wiec standardowo filtry, swiece, przewody przy okazji cewka, oleju dolane 10w40 shell, borygo w odpowiednim stanie a wczoraj (od uruchomienia zrobilem okolo 2000km) jadę ok 90km/h i nagle czuje szarpnięcie przy 2800k obr, puszczam gaz i minelo (chociaz juz czulem ze tak nie ciągnie) ale za kilkaset metrow znow to samo wiec odpuscilem i myslalem ze przejdzie ale nagle stracil troche mocy, poczulem jakąs palenizne, zjezdzam na bok a tu dymek spod maski, otwieram i dymi tak mniej wiecej z tylu silnika (plynu chłod nie ubylo, temperatura 90stC bez zadnych wahań). Jaka szansa ze wariat sie mogl przegrzać? Przestal dymic po 10min, odstał godzinę w cieniu, uruchamiam, warczy i slabo sie wkreca, przejechalem kilka km bo musialem gdzies dotrzec, zatrzymuje sie i znowu dymex tez z tylu silniora ale no z wydechu nie ma zadnych kolorowo tęczowych dymow ani nie ubylo plynu ani oleju. Czy ktos mial kiedys takie przeboje? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te szarpniecia to nie przypadkiem strzały gazu? Jaka instalacja? Strzał mógł uszkodzić coś przy kolektorze ssącym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to by była myśl ale podobnej próby podjąłem się na samym PB i było identycznie :( a teraz słuchaj jaki przebój rmf - auto trochę postało, ostygło i póki było zimne to ciągnął jak szatanix a dostał odpowiedniej temperatury i czar prysł (odcinek - ok 15-20km).. już się chciałem poddać ale mówię aaaa dla zabawy założę starą cewkę - i myk jak ręką odjął nie licząc dłuższego odpalania bo już jest stara.. przepiąłem znów nową na rozgrzanym motorze i czkawka od startu, zamontowałem starą i bez problemów ani spadków mocy (przejechane 200km).... widać trafiłem na słaby zamiennik (TESLA CL200) albo na jakąś trefną od fabryki...

mam dostęp do jeszcze jednej cewy to sprawdzę jakie będą efekty ale żeby wywołała takie cyrki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już masz odpowiedź. Chciałeś zaoszczędzić na cewce to teraz kupisz jeszcze raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no cóż, nauka na błędach :D dzięki za zainteresowanie tematem 👍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×