Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

darwoj10

Czyszczenie filtra DPF

Recommended Posts

Od niedawna miałem problem z utratą mocy i błędem zbyt dużej różnicy ciśnień filtra DPF. Pacjent to signum 1,9 150 koni. Dzisiaj postanowiłem wydłubać go z auta i coś z nim zrobić, wstępnie zapadła decyzja pozbycia się go, ale po rozmowie z gościem który zajął się później tym wynalazkiem postanowiłem jednak go wyczyścić. 

 Przed zabiegiem różnica ciśnień na wolnych obrotach wynosiła 6 kPa, przy 2000 obrotów 52 kPa , nasycenie 42 % dystans po ostatnim wypalaniu ok 350 km. 

Objawy to straszny muł w całym zakresie obrotów i po rozgrzaniu silnika błąd zbyt dużej różnicy ciśnień a w konsekwencji tryb serwisowy , po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu tryb serwisowy znikał i po pewnym czasie historia się powtarzała.

Po zabiegu na wolnych obrotach różnica ciśnień 0 przy 2000 obrotów 2 kPa.

Sprawdzenie opkiem na zgaszonym silniku wartość różnicy ciśnień -1 kPa.

Wydruk z maszyny stan przed zabiegiem  ciśnienie 53 milibary , przepustowość 193 m3 / h po wyczyszczeniu  ciśnienie 3 milibary przepustowość 421 m3 / h

Generalnie auto odzyskało wigor.

Jest to jakaś alternatywa dla tych którzy z różnych względów nie mogą się pozbyć tego wynalazku choć by  z powodu wyjazdów za naszą zachodnią granicę.

Zobaczę jak się będzie on spisywał dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby jak najdłużej, ale podejrzewam że na 500km i zabawa znacznie się od nowa.co prawda nie dawałem do firmy specjalizujacej sie tym, ale 3(jak nie 4) krotnie czyscilem(plukalem) moczylem dpf-a po około 500km zabawa zaczynała się od nowa.czyli błąd różnicy ciśnień i wóz mulowaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy pojawiły się na rynku zamienniki DPF w cenie niewiele większej niż koszt usługi usunięcia filtra to wydaje mi się, że usuwać nie ma sensu. Tym bardziej, że jest obecnie nagonka na diesle i tylko czekać aż się zaczną rutynowe kontrole. Co do regeneracji to niestety, wszystko zależy jak kto zrobi i w jakim stanie jest DPF oddany do regeneracji. Zatem czasem opinii pozytywnych jest czasem tyle co i negatywnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po czyszczeniu przejechałem 60 tyś km w 2,5 roku i bez problemowo. Pilnuje dziada, że by się wypalał i hula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy czyszczeniu ważne jest aby wkład filtra był cały nie popękany, przy cenie używki powyżej 600 zł. według mnie czyszczenie wychodzi całkiem nie źle.

Przez czyszczenie rozumiem maszynę, woda z chemią .Do preparatów w sprayu jakoś nie mam zaufania, bo jak filtr jest porządnie zapchany to te pianki nie dadzą sobie rady.

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następne spostrzeżenia po czyszczeniu.

Trasa Wrocław - Krynica Zdrój i z powrotem dystans 820 km BC pokazało 5,3 L/100 km z wyliczeń pod dystrybutorem wyszło 5,5 l .

Na autostradzie prędkość 120 do 140 km/h

Przed czyszczeniem spalanie dobijało do 7 l 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nieźle spadło, ja mam przy 140-160 (po niemieckich autostradach) spalanie na poziomie 6,4 L/100km

Jeżdżąc przepisowo zamykam się w 6,2 L

Mam 120KM szklarnie więc kawał żelastwa to jednak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z dystrybutora tak samo, ale ni to miasto ni trasa(50-70km dziennie)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przepisowo po autostradzie mam 6.2L

A tak ni to miasto ni to trasa mam identycznie jak Ty czyli 6.0L. Ale z tematu o czyszczeniu DPF-a zrobił się temat o spalaniu klekota :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Albo masz mega ciężką nogę i ciągasz 3t przyczepy w górach gdzie połowa to jazda z vmax, albo coś nie tak z autem. Sprawny 3,0 10l przekroczyć z automatem może tylko i wyłącznie w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejne miłe zaskoczenie zrobiłem zdjęcie bo bo mogli byście nie wierzyć.Nie dodałem , że po czyszczeniu programowałem komputerem wymianę filtra i wyzerował wartości jakie miał zapisane. 

To co widać liczy od zera.

Please login or register to see this attachment.

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jak to się będzie zachowywać w ruchu miejskim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu masz przykład że te nasycenia czy przebieg ma sie nijak do stanu faktycznego dpf to tylko można poznać po różnicy ciśnień i ewentualnie doładowania turbiny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...