Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

darwoj10

Czyszczenie filtra DPF

Polecane posty

Od niedawna miałem problem z utratą mocy i błędem zbyt dużej różnicy ciśnień filtra DPF. Pacjent to signum 1,9 150 koni. Dzisiaj postanowiłem wydłubać go z auta i coś z nim zrobić, wstępnie zapadła decyzja pozbycia się go, ale po rozmowie z gościem który zajął się później tym wynalazkiem postanowiłem jednak go wyczyścić. 

 Przed zabiegiem różnica ciśnień na wolnych obrotach wynosiła 6 kPa, przy 2000 obrotów 52 kPa , nasycenie 42 % dystans po ostatnim wypalaniu ok 350 km. 

Objawy to straszny muł w całym zakresie obrotów i po rozgrzaniu silnika błąd zbyt dużej różnicy ciśnień a w konsekwencji tryb serwisowy , po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu tryb serwisowy znikał i po pewnym czasie historia się powtarzała.

Po zabiegu na wolnych obrotach różnica ciśnień 0 przy 2000 obrotów 2 kPa.

Sprawdzenie opkiem na zgaszonym silniku wartość różnicy ciśnień -1 kPa.

Wydruk z maszyny stan przed zabiegiem  ciśnienie 53 milibary , przepustowość 193 m3 / h po wyczyszczeniu  ciśnienie 3 milibary przepustowość 421 m3 / h

Generalnie auto odzyskało wigor.

Jest to jakaś alternatywa dla tych którzy z różnych względów nie mogą się pozbyć tego wynalazku choć by  z powodu wyjazdów za naszą zachodnią granicę.

Zobaczę jak się będzie on spisywał dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oby jak najdłużej, ale podejrzewam że na 500km i zabawa znacznie się od nowa.co prawda nie dawałem do firmy specjalizujacej sie tym, ale 3(jak nie 4) krotnie czyscilem(plukalem) moczylem dpf-a po około 500km zabawa zaczynała się od nowa.czyli błąd różnicy ciśnień i wóz mulowaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy pojawiły się na rynku zamienniki DPF w cenie niewiele większej niż koszt usługi usunięcia filtra to wydaje mi się, że usuwać nie ma sensu. Tym bardziej, że jest obecnie nagonka na diesle i tylko czekać aż się zaczną rutynowe kontrole. Co do regeneracji to niestety, wszystko zależy jak kto zrobi i w jakim stanie jest DPF oddany do regeneracji. Zatem czasem opinii pozytywnych jest czasem tyle co i negatywnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu przejechałem 60 tyś km w 2,5 roku i bez problemowo. Pilnuje dziada, że by się wypalał i hula.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przy czyszczeniu ważne jest aby wkład filtra był cały nie popękany, przy cenie używki powyżej 600 zł. według mnie czyszczenie wychodzi całkiem nie źle.

Przez czyszczenie rozumiem maszynę, woda z chemią .Do preparatów w sprayu jakoś nie mam zaufania, bo jak filtr jest porządnie zapchany to te pianki nie dadzą sobie rady.

Edytowano przez darwoj10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Następne spostrzeżenia po czyszczeniu.

Trasa Wrocław - Krynica Zdrój i z powrotem dystans 820 km BC pokazało 5,3 L/100 km z wyliczeń pod dystrybutorem wyszło 5,5 l .

Na autostradzie prędkość 120 do 140 km/h

Przed czyszczeniem spalanie dobijało do 7 l 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To nieźle spadło, ja mam przy 140-160 (po niemieckich autostradach) spalanie na poziomie 6,4 L/100km

Jeżdżąc przepisowo zamykam się w 6,2 L

Mam 120KM szklarnie więc kawał żelastwa to jednak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z dystrybutora tak samo, ale ni to miasto ni trasa(50-70km dziennie)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przepisowo po autostradzie mam 6.2L

A tak ni to miasto ni to trasa mam identycznie jak Ty czyli 6.0L. Ale z tematu o czyszczeniu DPF-a zrobił się temat o spalaniu klekota :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Albo masz mega ciężką nogę i ciągasz 3t przyczepy w górach gdzie połowa to jazda z vmax, albo coś nie tak z autem. Sprawny 3,0 10l przekroczyć z automatem może tylko i wyłącznie w mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

I kolejne miłe zaskoczenie zrobiłem zdjęcie bo bo mogli byście nie wierzyć.Nie dodałem , że po czyszczeniu programowałem komputerem wymianę filtra i wyzerował wartości jakie miał zapisane. 

To co widać liczy od zera.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez darwoj10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak to się będzie zachowywać w ruchu miejskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I tu masz przykład że te nasycenia czy przebieg ma sie nijak do stanu faktycznego dpf to tylko można poznać po różnicy ciśnień i ewentualnie doładowania turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×