Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JanekM

Terkotanie w silniku, brak wspomagania hamulców

Recommended Posts

Witam Wszystkich

Wielokrotnie znajdowałem już tutaj odpowiedzi na moje pytania przeglądając wątki, ale tym razem muszę poprosić o pomoc zakładając nowy temat.

Zmuszony byłem wymienić pasek osprzętu, który rozleciał się w strzępy tak bardzo, że częściowo przedostał się za koło pasowe wału
i nawinął się na dolny tryb paska rozrządu. Wydaje mi się, że udało mi się wyciągnąć wszystkie kawałki, oczyściłem tryb, skręciłem całość i uruchomiłem silnik.

Silnik odpalił z bardzo głośnym terkotaniem, ale po kilkunastu sekundach coś jakby przeskoczyło i zaczął pracować normalnie.

Po 2 dniach i około 40 kilometrach silnik znowu zaczął tak głośno "terkotać" (było to chwilę po ruszeniu) i poczułem, że przestało działać
wspomaganie hamulców.
Po przeczytaniu iluś tematów na forum moje podejrzenie poszło w kierunku możliwości przeskoczenia paska rozrządu na kole zębatym, czy to możliwe?
Czy jednoczesny brak wspomagania hamulców może być tutaj dodatkowym skutkiem?

Dodam, że na desce rozdzielczej oczywiście pali się kontrolka autka z kluczykiem.

Proszę o jakieś pomysły, co może być przyczyną.

Edited by JanekM
Uzupełnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłuchaj czy to terkotanie nie dobiega z okolicy vacum pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie to terkotanie to po prostu dużo głośniejsza praca całego silnika.
Koledzy tu na forum określali to "hałasuje jak Ursus".

Odkręcę górną pokrywę rozrządu, spróbuję podejrzeć, czy nie ma jakiegoś przesunięcia punktów na wałkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ci napisał kolega wyżej, sprawdź pompę Vacum (podciśnienia) i wszystkie wężyki odchodzące od niej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Sprawa terkotania już wyjaśniona. Było przesunięcie z powodu zerwanego klina na górnym kółku zębatym wałka rozrządu. Kółko musiało się przekręcić o kilka stopni.
Na szczęście nie zrobiło spustoszenia w silniku. Kupiłem nowe koło, ustawiłem tak jak koledzy instruowali w innym temacie i złożyłem
No i co najważniejsze po złożeniu silnik odpalił i działa :)

Teraz pozostaje problem z vacum, tzn. nie mam wspomagania hamowania. Zdjąłem wężyk z vacum i na wylocie sprawdziłem, że nie ma podciśnienia. Przez obudowę przecieka olej.
Szukam info, czy trzeba wymieniać całe vacum, czy można tam coś naprawić.
Czy coś jeszcze oprócz wspomagania jest związane z vacum?
Na wyższych obrotach (powyżej 3 tys.) silnik wchodzi w nieregularne drgania. Od razu dodaję, że z rury wydechowej żaden czarny albo biały dym nie wydobywa się.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym się nie pitolił tylko kupił na szybko używkę w cenie < 100 PLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka będzie dobra?

Please login or register to see this link.

Czy trzeba do tego dokupić jakąś uszczelkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teraz nie masz też na pewno doładowania z turbo bo nie dostaje podciśnienia z vacum poprzez zawór sterujący. Jeśli zerwało klin na wałku rozrządu to pewnie też uszkodziło napęd pompy, która jest napędzana bezpośrednio z wałka rozrządu. Więc chyba tylko wymiana całej pompy.

Edycja pompa po wymianie powinna dawać stabilne podciśnienie i to nie mniejsze niż -1 do -0,8.

Edited by sozo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko się zgadza.

Nowa (używana) pompa już założona. Wszystkie objawy znikły, czyli wspomaganie wróciło, doładowanie też (rzeczywiście przy niedziałającej pompie rzucało na wyższych obrotach).
Muszę jednak założyć nową metalową uszczelkę między pompą a korpusem wałka rozrządu, bo teraz przy wyższych obrotach wycieka olej.
Czy taką uszczelkę można dodatkowo uszczelnić jakimś silikonem odpornym na temperaturę?
Jakim momentem dokręca się te śruby mocujące?

Edited by JanekM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa też już wymieniona. Z nową uszczelką nie ma wycieków, wspomaganie wróciło.

Żeby nie było za dobrze, to teraz jeszcze nie załącza mi się turbo, ale to już inny temat założę.

Edited by JanekM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...