Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomascor

Różnice w wyciszeniu

Recommended Posts

Cześć 

Szukam może za słabo to wybaczcie, doszły mnie słuchy że są różnice w wyciszeniu między VC a Sig... Czy to prawda?? Jeśli tak to na czym polegają te różnice i ewnetualnie jak można zaadaptować do VC ?? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też bym chętnie bardziej/lepiej wyciszył kabinę. Można coś poprawić i gdzie? Ktoś ma jakieś pomysły? Chyba najbardziej hałasują koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Maty wygłuszające. Stosowane od lat w samochodach, jednakże w skromnej ilości, z uwagi na ich cenę.

Są różne, od samoprzylepnych i formowalnych na zimno, po tańsze, samoprzylepne, jednak te muszą być podgrzewane, chcąc zrobić z nich użytek. 

Drzwi przede wszystkim i klapa bagażnika. Można drzwi zrobić na dwojaki sposób; tylko między tapicerka i drzwiami bądź jeszcze między warstwami blachy drzwi, co da lepszy efekt. Maskę można również wygłuszać, a co do głośnych kół to jedynie można zmienić je na węższe, co przełoży się na mniejszą powierzchnię styku, a co za tym idzie hałas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maskę też? no nie, bez przesady, najważniejsza jest kabina, wygłuszenie maski od góry nic nie da bo i tak cały hałas idzie dołem. Ewentualnie może ściana grodziowa kabiny za silnikiem. Najprościej chyba zrobić błotniki w bagażniku, wystarczy zdjąć boczne tapicerki, tylko zastanawiam się czy efekt będzie zauważalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam zdjąć przednie nadkola i zobaczycie ile tam jest wolnej przestrzeni w kierunku kabiny. U mnie fabryczna gąbeczka, która tam była latała sobie jak chciała.Zainwestowałem w grube  maty (koło 5cm grubości) i wypełniłem te dziuru tak by hałas nie miał jak tam przechodzić. I szum kół słysze dopiero od 60-70 km/h. A mam duże 18" koła😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciszac można wszystko, od dachu az po nadkola na zewnatrz. Za jakis miesiac puszcze pelna fotorelację z wyciszenia mojej vc. A jako ciekawostkę zapraszam na moj fp na fejsie

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_wink.png" alt=";)"> Car Comfort

Please login or register to see this image.

/uploads/emoticons/default_smile.png" alt=":)">

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do was pytanie ponieważ dowiedziałem się nie wiem czy prawdy że za usunięcie( w pewnym stopniu) szumów wynikających z aero dynamiki przy wyższych prędkościach odpowiada pianka akustyczna a za wyeliminowanie głuchych dźwięków z np zawieszenia po przejechaniu np przez dziurę maty bitumiczne?? 

Pytam ponieważ nie chodzi mi o rozbudowę audio a o wyciszenie wnętrza przy prędkościach autostradowych. Czy wystarczy że użyje pianki czy muszę jeszcze maty nakleić i czy wystarczy że okleje tapicerkę drzwi i bagażnika?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zeby wyciszyc VC musialbys zastosowac maty bitumiczne i na to maty piankowe na calej karoseri. Mam pianke na calej podlodze w bagazniku na nadkolach tylnych i efekt jest mizerny.Matami okleilem wewnatrz drzwi i efekt tez jest mizerny.Jedyne co to dzwiek zamykanych drzwi jest teraz wyciszony tz. nie ma odglosu kopania w puszke.Odrobinke lepiej graja glosniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli na dobrą sprawę para w gwizdek, szkoda bo myślałem że jak zastosuje pianki w drzwi to nie będzie aż tak słychać tych szumów bocznych. Szkoda 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaj pieniadze i poswiec czas na cos innego. Ewentualnie istnieja studia w ktorych mierzy sie wnetrze auta w ktorych strefach wyciszenie miejscowe polepszy komfort akustyczny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli lepiej głośniej muzykę zrobić 😁. Dzięki za podpowiedź, faktycznie zainwestuje w co innego 😁... Dołożę kuniow i szum będzie nie ważny 😁... A na poważnie. Dziwi mnie taka sytuacja ponieważ w znienawidzonym Passatcie b5 (popatrzyłem na wytlumiania w A6 C5 nawalone gąbki)  napchalem między tapicerkę a drzwi pianki 7mm ( wtedy nie czytałem za wiele na ten temat) właściwie na pałę i efekt był piorunujący. Tu jest trochę inna konstrukcja tapicerki, wolałem zapytać nim zacznę rozbierać samochód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakie zastosowałeś maty (firma, typ)? może nie dopasowane?? nie chce mi się wierzyć że VC nie da się wygłuszyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teraz tego to ja juz nie pamietam i nawet niechce mi sie przypominac.Jezeli twierdzisz ze wygluszenie czesciowe cos da to do dziela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie twierdzę, po prostu zadaję pytania aby przeanalizować możliwe przyczyny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak więc decyzja zapadła teraz kwestia wolnego czasu, wezmę z pracy pianke do wyciszania i izolowania kanałów wentylacyjnych okleje drzwi i zobaczę, najmniej ingerencji a zobaczymy czy coś to da ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak skonczysz to napisz jaki efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na podłodze też masz maty bitumiczne czy samą piankę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sama piankę. Tak wiem powinny być najpierw maty bitumiczne a na to pianka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dałem na maskę pod "oryginalną matę GM" - tak bez wielkich nadziei - mate bitumiczna i piankę 10mm. Na postoju efekt nie jest jakiś powalający ale jest odczuwalny i to działa !

Gdy wymieniałem krzyżak w kolumnie kierowniczej to się zdziwiłem, że po wyjęciu tej gumy jest taka wielka "dziura". W tym miejscu, od spodu po prostu wali dźwiękiem, silnika, wydechu. Najlepszy efekt moim zdaniem powinno dać wygłuszenie matami i pianką od przedniej grodzi aż do tylnych foteli. Tutaj właśnie zbierane są dźwięki silnika i środkowej puszki (tłumika lub filtra DPF) W drugiej kolejności wytłumił bym dach - wtedy mamy wygłuszoną puszkę która mniej rezonuje. Drzwi są dość sztywne same w sobie i ich wytłumienie w głównej mierz poprawia jakość dźwięku z głośników w nich montowanych oraz tłumi odgłos z opon. Ale wyciszanie szumu opon to osobny temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Żeby koła się uciszyly to chyba trzeba nadkola wkleić tak mi powiedział facet od CA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...