Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Funkagen

Błędy / Uszkodzona listwa od klap wirowych kolektora 1.9 CDTI

Recommended Posts

Witam,

kupiłem viki z uszkodzoną listwą kolektora - gdy odpalę samochód rano samochód ma moc, lecz gdy przyspieszam odczuwam drgania - czy to od tych klap? (dodam, że listwa kompletnie spadła)

po kilkudziesięciu km zapala się kluczyk z samochodem (chyba tryb awaryjny) i samochód kompletnie nie ma mocy i nie jedzie praktycznie - czy to też od klap? 

kolejna sprawa jest taka (zaślepić czy kupić nowy kolektor) ? czy zestaw "zaślepiaczy" z alledrogo(115pln) jest okej ? łatwo się go montuje (zaślepki w kolektorze). 

 

trzecia sprawa:

wczoraj byłem na komputerze i wyskoczyła masa błędów: 

zdjęcia w załącznikach - może mi ktoś więcej coś powiedzieć na temat tych błędów? to coś poważnego?

bardzo dziękuje za udzieloną pomoc z góry.

 

Pozdrawiam. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drgania raczej nie sa od klap,aby dobrze namierzyć który błąd wywołuje tryb awaryjny wykasować błędy i odczytać po wpadnieciu samochodu w ten tryb.kolektor jak zaslepisz masz spokój do końca samochodu, nowy nie wiadomo ile wytrzyma,żadnych zaslepek z aledrogo na klej wciskanych. Aby cokolwiek zrobić z kolektorem trzeba go zdemontować a roboty trochę jest przy tym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie. Wiem, że roboty trochę jest. Ale żeby zamontować te zaślepki z alledrogi też trzeba wyjąć cały kolektor. Znajomy ma 2 rok te zaślepki i nic się nie dzieje. A są z nimi jakieś problemy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba wyjąć, robiłem juz taki kolektor klej z czasem wyschnal i zaslepke wyciskalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę słabo, bo mam już ten zestaw u Siebie. A jakiś inny klej możesz polecić? żeby to polatało chociaż z 2-3 lata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie polecę bo nie robię na takim czymś.ja gwintuje i daje klej do gwintów(uszczelke) i dobieram korki które po zamontowaniu kolektora nie ma możliwości odkręcić

Please login or register to see this attachment.

Edited by redzi79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, dziękuje za informację. Zobaczymy co będzie się działo u mnie. Kolego a co powiesz mi na temat tych błędów? od czego jest tego tyle "natrzaskane"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wygląda jak od rozladowanego akum ale to by trzeba zobaczyć które(i czy?) Beda się powtarzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W prawie niczym błędów tym nie skasujesz a zepsutych rzeczy nie naprawisz jedynie to ecu silnika może się uczyć nowych ustawień(pod twoj styl jazdy) ale też nie wiem czy to do końca prawda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czasu zaślepienia kolektora sugerowałbym zaklejenie luźnych klap wirowych silikonem w pozycji otwarte.Z tak zapaćkanymi klapami możesz jeździć do emerytury.A te błędy są od słabego aku,lub odpalaniu w silne mrozy,i jeszcze od wychechłanego rozrusznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witaj Mata, dziękuje za odpowiedź.. jak mogę zlikwidować ta masę błędów? Auto już u mechanika jutro od rana operacja serca i korki w kolektor. 

 

Samochód po kilkunastu km wchodził w tryb awaryjny to przez te klapy? I wtedy mu brakowało mocy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko techem lub op comem.Tryb awaryjny może być jeżeli na wysokich obrotach silnika luźne klapy będą zamknięte.Ja bym zrobił tak jak radzi redzi79,wykasował błędy i odczytał nowe.Jak będziesz u mechanika to niech od razu ci przyklei klapy na stałe w pozycji otwarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mata, klapy będą kompletnie usunięte. Próbowałem usunąć te błędy OPCOMem, lecz niestety, ale to nie pomogło. Błędy są dalej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I dalej tyle błędów i te same?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak, po użyciu opcji "kasuj błędy" i po ponownym skanie dalej wyskakują te same błędy, lecz "check engine" znika na jakiś czas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od razu robisz skan wszystkich błędów w wszystkich modułach? Jezeli tak to wchodź po kolei w wszystkie zakładki i kasuj ręcznie i tak samo sprawdzaj bo to może opcom tyle ich produkować jak przeskakuje po modułach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak zrobię gdy tylko odzyskam samochód. I zdam relację co się zadziało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jeszcze jedno to jest polift czy przedlift.chodzi mi o to czy masz zbiorniczek podciśnienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Redzi, to jest przedlift. A o co chodzi z tym zbiorniczkiem podciśnienia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz to z czystym sumieniem usunąć,przez to może uciekać podciśnienie sterujące turbiną.A jeżeli pojawia się błąd typu "brak komunikacji magistrali can z modułem......." w większości powstaje on w czasie odpalania samochodu,tzn kupno nowego aku,regeneracja rozrusznika,słabe ładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem, czyli muszę podmienić aku i zobaczyć co się będzie działo. A czy to uciekające podciśnienie może powodować taki "świst" jak jest zimny. Gdy się rozgrzeję ten dźwięk robi się mało słyszalny - może turbina się kończy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzić stan akumulatora, błędy odczytywać i kasować tak jak pisałem,jezeli chodzi o gwizd turbiny a mówimy tu że jest on zależny od obciążenie silnika i temp.zew. jak i tego że zanika wraz z wzrostem temp.silnika to mam taki sam efekt od 8 lat i ponad 100000km przejechanych.zbiornik podciśnienia nawet nie musisz wywalac fizycznie narazie(troche ciężko go wyciągnąć) wystarczy że przepniesz wężyk z pompy vacum na zawór n75 i dalej na gruszke turbiny.ps.i nie śmiać sie z trytytek(foto)zdjecie robione przy podmianie zaworu i walce z błędem p0234-niedoladowanie turbiny przy 3.5obrotów na 3 biegu w górę.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...