Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Funkagen

Błędy / Uszkodzona listwa od klap wirowych kolektora 1.9 CDTI

Polecane posty

Witam,

kupiłem viki z uszkodzoną listwą kolektora - gdy odpalę samochód rano samochód ma moc, lecz gdy przyspieszam odczuwam drgania - czy to od tych klap? (dodam, że listwa kompletnie spadła)

po kilkudziesięciu km zapala się kluczyk z samochodem (chyba tryb awaryjny) i samochód kompletnie nie ma mocy i nie jedzie praktycznie - czy to też od klap? 

kolejna sprawa jest taka (zaślepić czy kupić nowy kolektor) ? czy zestaw "zaślepiaczy" z alledrogo(115pln) jest okej ? łatwo się go montuje (zaślepki w kolektorze). 

 

trzecia sprawa:

wczoraj byłem na komputerze i wyskoczyła masa błędów: 

zdjęcia w załącznikach - może mi ktoś więcej coś powiedzieć na temat tych błędów? to coś poważnego?

bardzo dziękuje za udzieloną pomoc z góry.

 

Pozdrawiam. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drgania raczej nie sa od klap,aby dobrze namierzyć który błąd wywołuje tryb awaryjny wykasować błędy i odczytać po wpadnieciu samochodu w ten tryb.kolektor jak zaslepisz masz spokój do końca samochodu, nowy nie wiadomo ile wytrzyma,żadnych zaslepek z aledrogo na klej wciskanych. Aby cokolwiek zrobić z kolektorem trzeba go zdemontować a roboty trochę jest przy tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Wiem, że roboty trochę jest. Ale żeby zamontować te zaślepki z alledrogi też trzeba wyjąć cały kolektor. Znajomy ma 2 rok te zaślepki i nic się nie dzieje. A są z nimi jakieś problemy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjąć, robiłem juz taki kolektor klej z czasem wyschnal i zaslepke wyciskalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę słabo, bo mam już ten zestaw u Siebie. A jakiś inny klej możesz polecić? żeby to polatało chociaż z 2-3 lata?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie polecę bo nie robię na takim czymś.ja gwintuje i daje klej do gwintów(uszczelke) i dobieram korki które po zamontowaniu kolektora nie ma możliwości odkręcić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez redzi79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dziękuje za informację. Zobaczymy co będzie się działo u mnie. Kolego a co powiesz mi na temat tych błędów? od czego jest tego tyle "natrzaskane"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wygląda jak od rozladowanego akum ale to by trzeba zobaczyć które(i czy?) Beda się powtarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy odlaczenie aku na godzinkę coś by tu pomogło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W prawie niczym błędów tym nie skasujesz a zepsutych rzeczy nie naprawisz jedynie to ecu silnika może się uczyć nowych ustawień(pod twoj styl jazdy) ale też nie wiem czy to do końca prawda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do czasu zaślepienia kolektora sugerowałbym zaklejenie luźnych klap wirowych silikonem w pozycji otwarte.Z tak zapaćkanymi klapami możesz jeździć do emerytury.A te błędy są od słabego aku,lub odpalaniu w silne mrozy,i jeszcze od wychechłanego rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witaj Mata, dziękuje za odpowiedź.. jak mogę zlikwidować ta masę błędów? Auto już u mechanika jutro od rana operacja serca i korki w kolektor. 

 

Samochód po kilkunastu km wchodził w tryb awaryjny to przez te klapy? I wtedy mu brakowało mocy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko techem lub op comem.Tryb awaryjny może być jeżeli na wysokich obrotach silnika luźne klapy będą zamknięte.Ja bym zrobił tak jak radzi redzi79,wykasował błędy i odczytał nowe.Jak będziesz u mechanika to niech od razu ci przyklei klapy na stałe w pozycji otwarte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mata, klapy będą kompletnie usunięte. Próbowałem usunąć te błędy OPCOMem, lecz niestety, ale to nie pomogło. Błędy są dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I dalej tyle błędów i te same?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie tak, po użyciu opcji "kasuj błędy" i po ponownym skanie dalej wyskakują te same błędy, lecz "check engine" znika na jakiś czas. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od razu robisz skan wszystkich błędów w wszystkich modułach? Jezeli tak to wchodź po kolei w wszystkie zakładki i kasuj ręcznie i tak samo sprawdzaj bo to może opcom tyle ich produkować jak przeskakuje po modułach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak zrobię gdy tylko odzyskam samochód. I zdam relację co się zadziało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I jeszcze jedno to jest polift czy przedlift.chodzi mi o to czy masz zbiorniczek podciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Redzi, to jest przedlift. A o co chodzi z tym zbiorniczkiem podciśnienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz to z czystym sumieniem usunąć,przez to może uciekać podciśnienie sterujące turbiną.A jeżeli pojawia się błąd typu "brak komunikacji magistrali can z modułem......." w większości powstaje on w czasie odpalania samochodu,tzn kupno nowego aku,regeneracja rozrusznika,słabe ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rozumiem, czyli muszę podmienić aku i zobaczyć co się będzie działo. A czy to uciekające podciśnienie może powodować taki "świst" jak jest zimny. Gdy się rozgrzeję ten dźwięk robi się mało słyszalny - może turbina się kończy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić stan akumulatora, błędy odczytywać i kasować tak jak pisałem,jezeli chodzi o gwizd turbiny a mówimy tu że jest on zależny od obciążenie silnika i temp.zew. jak i tego że zanika wraz z wzrostem temp.silnika to mam taki sam efekt od 8 lat i ponad 100000km przejechanych.zbiornik podciśnienia nawet nie musisz wywalac fizycznie narazie(troche ciężko go wyciągnąć) wystarczy że przepniesz wężyk z pompy vacum na zawór n75 i dalej na gruszke turbiny.ps.i nie śmiać sie z trytytek(foto)zdjecie robione przy podmianie zaworu i walce z błędem p0234-niedoladowanie turbiny przy 3.5obrotów na 3 biegu w górę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×