Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
sebastian100

Niski poziom oleju (brak wycieków oleju ) Z18XE Vectra C

Recommended Posts

Witam , chciałbym zapytać co jest grane w mojej VIKI

.Vectra C GTS  1.8 Benzyna ( bez gazu )  216.000 tyś km .olej Castrol EDGE 5W-40 FULL SYNTETIC

Ostatnie w czasie jazdy ( Trasa około 1500 km z prędkością autostradową 120-140 km? h  na wyzszych obrotach ponad 3000 obr /1  min  )  pokazała mi się informacja o niskim poziomie oleju w silniku .

Na dystansie około 1500 km dolałem około 200- 400 ml oleju ( po wczesniejszym komunikacie  niskiego stanu oleju ) i jak na razie mam około pół stanu na bagnecie . Po trasie zrobiłem około 200 km wkoło komina jazda miejska i jest ok .

Czy ktoś miał taką sytuację , czy to normalne ?? gdzies kieddyś czytałem ze to norma że w trasie potrafi łyknąć olej ,

Prosże o opinie i komentarze i pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Też mam Z18XE, bez gazu, 185000km przelotu. Olej: ELF 900NF 5W-40. Na trasach (110kmh - 140kmh) też łyka olej. Kilka dni temu robiłem 700km, z czego około 500km po autostradach, to wzięła 1 kreskę z bagnetu. Kiedyś 3000km po niemieckich autostradach to w sumie poszło około 1 litra oleju. Podczas jazdy miejskiej i spokojnej (do tych około 3000 obr/min) nie bierze w ogóle oleju.

Ogólnie przy stosunkowo wysokich prędkościach obrotowych, każdy silnik będzie brał olej, bo pierścienie po prostu nie nadążają ze zgarnianiem oleju z tulei cylindrowej. Dużo też zależy od temperatury oleju - przy wysokich temp. zmniejsza się lepkość, olej staje się bardziej "płynny" przez co łatwiej przedostaje się przez pierścienie i uszczelniacze do komór spalania. Jak mamy stary olej, to też więcej go ubędzie niż nowego zaraz po wymianie.

Profilaktycznie, przed dalszą trasą, warto zalać oleju do ostatniej kreski.

Ogólnie - norma, nie ma się czego obawiać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak auto śmiga po dłuższych trasach to zaleca się olej 5w50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...