Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
sebastian100

Niski poziom oleju (brak wycieków oleju ) Z18XE Vectra C

Polecane posty

Witam , chciałbym zapytać co jest grane w mojej VIKI

.Vectra C GTS  1.8 Benzyna ( bez gazu )  216.000 tyś km .olej Castrol EDGE 5W-40 FULL SYNTETIC

Ostatnie w czasie jazdy ( Trasa około 1500 km z prędkością autostradową 120-140 km? h  na wyzszych obrotach ponad 3000 obr /1  min  )  pokazała mi się informacja o niskim poziomie oleju w silniku .

Na dystansie około 1500 km dolałem około 200- 400 ml oleju ( po wczesniejszym komunikacie  niskiego stanu oleju ) i jak na razie mam około pół stanu na bagnecie . Po trasie zrobiłem około 200 km wkoło komina jazda miejska i jest ok .

Czy ktoś miał taką sytuację , czy to normalne ?? gdzies kieddyś czytałem ze to norma że w trasie potrafi łyknąć olej ,

Prosże o opinie i komentarze i pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Też mam Z18XE, bez gazu, 185000km przelotu. Olej: ELF 900NF 5W-40. Na trasach (110kmh - 140kmh) też łyka olej. Kilka dni temu robiłem 700km, z czego około 500km po autostradach, to wzięła 1 kreskę z bagnetu. Kiedyś 3000km po niemieckich autostradach to w sumie poszło około 1 litra oleju. Podczas jazdy miejskiej i spokojnej (do tych około 3000 obr/min) nie bierze w ogóle oleju.

Ogólnie przy stosunkowo wysokich prędkościach obrotowych, każdy silnik będzie brał olej, bo pierścienie po prostu nie nadążają ze zgarnianiem oleju z tulei cylindrowej. Dużo też zależy od temperatury oleju - przy wysokich temp. zmniejsza się lepkość, olej staje się bardziej "płynny" przez co łatwiej przedostaje się przez pierścienie i uszczelniacze do komór spalania. Jak mamy stary olej, to też więcej go ubędzie niż nowego zaraz po wymianie.

Profilaktycznie, przed dalszą trasą, warto zalać oleju do ostatniej kreski.

Ogólnie - norma, nie ma się czego obawiać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak auto śmiga po dłuższych trasach to zaleca się olej 5w50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×