Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Pan Piotr

Słychać dziwny dźwięk podczas przyspieszania.

Polecane posty

Witam

Wrzucam tutaj bo nie wiem co to dokładnie może być. Podczas przyspieszania z komory silnika dochodzi dziwny dźwięk, nie głośny bo gdy gra radio to nawet tego nie słuchać. W zakresie ok 1700 w górę do ok 2500 (potem nie wiem czy jest gdyż zagłusza to silnik) pojawia się ciche uczenie (nie wycie, nie buczenie). Pojawia się gdy gwałtownie przyspiesze a niknie gdy odpuszczam gaz. Najdziwniejsze jest to, że raz jest a raz go nie ma. Np dziś się pojawiało a w niedzielę była cisza. Pojawia się ono na każdym biegu, no może na 1 i 2 jest niesłyszalne gdyż silnik zagłusza całość. Na postoju tego nie słuchać gdy się ciśnie w gaz. Op-com nie pokazuje żadnych błędów. Spotkał się ktoś z takim czymś?

Vectra C kombi Z19DT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze to dzwiek jakiejs nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i jak turbo dmucha to sie wzmaga

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Właśnie gdy nie ma tego dźwięku słuchać turbo ale jako syk a nie gwizd.

Ciężko to sprawdzić bo na postoju wszystko jest ok (chyba bo może tego nie słyszę)

Edytowano przez Pan Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo obroty w ktorch to slyszysz to wlasnie takie jak turbo zaczyna ladowac. A z okolic kolektora wydechowego nie wydobywa sie ten dzwiek?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej wspomniałem, ciężko to określić skąd ten dźwięk. Jak delikatnie przyspieszam to go nie ma, jak przycisne uczy. W sobotę np wziąłem auto na przejażdżkę by dać mu wycisk i posłuchać gdzie to i jak i w ogóle ten dźwięk się nie pojawiał. Możliwe jest by tak EGR reagował albo jakieś łożysko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak jak kolega wyżej napisał,może być urwana szpilka w kolektorze,albo piszczy zacierające się sprzęgło alternatora .

Edytowano przez Mata91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to powiem Ci, że popiskuje mi łożysko alternatora i nawet mi majster zwrócił na to uwagę przy wymianie rozrządu tydzień temu ale czy tak by te łożyska reagowały na gwałtowne przyspieszanie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie łożysko tylko sprzęgło alternatora. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sorry. Ogarne w najbliższym czasie i dam znać czy pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek alternatora i sprawdz wtedy czy bedxie ten halas, bedziesz mogl wykluczyc albo potwierdzic sprzegielko altka

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Święta racja tak jak Emil1105 napisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł. Pojadę do mojego mechanika i to ogarniemy na szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Byłem u majstra i na szybko stwierdziliśmy, że są do wymiany łożyska w alternatorze gdyż popiskują i jedno chyba się kończy bo również chrobocze. 

Mam teraz dwa pytania. Czy rozmiar łożysk jest wam może znany? Mógłby ktoś podać jakie mają wymiary?

I drugie pytanie. Alternator słabo ładuje. Ma napięcie ładowania 13,9 do 14V i czy szykować się na wymianę regulatora czy może tylko szczotki mu zmieniać gdy go wyciągniemy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem dodatkowy kabelek prądowy,dodatkową masę i napięcie mam ok.14,5v. Zobacz czy podczas dużego poboru prądu nie grzeją się klemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też miałem problemy z ładowaniem, założyłem drugi przewód masowy i było ok ale ostatnio znowu napięcie spadło i nie wiem czy regulator pada czy może szczotki się kończą. Ładowanie też jest raz 13,8 a za jakiś czas podczas jazdy i 14,1 wskoczy.

Edytowano przez Pan Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz latem jak jeżdżę na klimie też nie przekracza mi 14 volt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez klimy i świateł mam 13,8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×