Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pan Piotr

Słychać dziwny dźwięk podczas przyspieszania.

Recommended Posts

Witam

Wrzucam tutaj bo nie wiem co to dokładnie może być. Podczas przyspieszania z komory silnika dochodzi dziwny dźwięk, nie głośny bo gdy gra radio to nawet tego nie słuchać. W zakresie ok 1700 w górę do ok 2500 (potem nie wiem czy jest gdyż zagłusza to silnik) pojawia się ciche uczenie (nie wycie, nie buczenie). Pojawia się gdy gwałtownie przyspiesze a niknie gdy odpuszczam gaz. Najdziwniejsze jest to, że raz jest a raz go nie ma. Np dziś się pojawiało a w niedzielę była cisza. Pojawia się ono na każdym biegu, no może na 1 i 2 jest niesłyszalne gdyż silnik zagłusza całość. Na postoju tego nie słuchać gdy się ciśnie w gaz. Op-com nie pokazuje żadnych błędów. Spotkał się ktoś z takim czymś?

Vectra C kombi Z19DT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze to dzwiek jakiejs nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i jak turbo dmucha to sie wzmaga

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie gdy nie ma tego dźwięku słuchać turbo ale jako syk a nie gwizd.

Ciężko to sprawdzić bo na postoju wszystko jest ok (chyba bo może tego nie słyszę)

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo obroty w ktorch to slyszysz to wlasnie takie jak turbo zaczyna ladowac. A z okolic kolektora wydechowego nie wydobywa sie ten dzwiek?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wcześniej wspomniałem, ciężko to określić skąd ten dźwięk. Jak delikatnie przyspieszam to go nie ma, jak przycisne uczy. W sobotę np wziąłem auto na przejażdżkę by dać mu wycisk i posłuchać gdzie to i jak i w ogóle ten dźwięk się nie pojawiał. Możliwe jest by tak EGR reagował albo jakieś łożysko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisał,może być urwana szpilka w kolektorze,albo piszczy zacierające się sprzęgło alternatora .

Edited by Mata91

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to powiem Ci, że popiskuje mi łożysko alternatora i nawet mi majster zwrócił na to uwagę przy wymianie rozrządu tydzień temu ale czy tak by te łożyska reagowały na gwałtowne przyspieszanie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie łożysko tylko sprzęgło alternatora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sorry. Ogarne w najbliższym czasie i dam znać czy pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmij pasek alternatora i sprawdz wtedy czy bedxie ten halas, bedziesz mogl wykluczyc albo potwierdzic sprzegielko altka

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Święta racja tak jak Emil1105 napisał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry pomysł. Pojadę do mojego mechanika i to ogarniemy na szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak. Byłem u majstra i na szybko stwierdziliśmy, że są do wymiany łożyska w alternatorze gdyż popiskują i jedno chyba się kończy bo również chrobocze. 

Mam teraz dwa pytania. Czy rozmiar łożysk jest wam może znany? Mógłby ktoś podać jakie mają wymiary?

I drugie pytanie. Alternator słabo ładuje. Ma napięcie ładowania 13,9 do 14V i czy szykować się na wymianę regulatora czy może tylko szczotki mu zmieniać gdy go wyciągniemy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja założyłem dodatkowy kabelek prądowy,dodatkową masę i napięcie mam ok.14,5v. Zobacz czy podczas dużego poboru prądu nie grzeją się klemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem problemy z ładowaniem, założyłem drugi przewód masowy i było ok ale ostatnio znowu napięcie spadło i nie wiem czy regulator pada czy może szczotki się kończą. Ładowanie też jest raz 13,8 a za jakiś czas podczas jazdy i 14,1 wskoczy.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz latem jak jeżdżę na klimie też nie przekracza mi 14 volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez klimy i świateł mam 13,8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...