Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Filak

Głośniejsza praca silnika przy wyższych obrotach+ szarpięcie 2.0 DTI (film)

Polecane posty

Cześć Panowie,

Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnym zachowaniem Signuma 2.0 DTI.

Konkretnie - po odpaleniu auto chodzi sobie normalnie, cicho (jak na diesla) ale przy podnoszeniu obrotów nagle, dość agresywnie następuje delikatne szarpnięcie i silnik zaczyna pracować dużo głośniej, po odpuszczeniu gazu znów się ucisza.

Ciężko to opisać, więc nagrałem 2 filmiki - jeden podczas jazdy i przyspieszania, a drugi na postoju, na luzie. Oczywiście nie oddaje tego idealnie, ale chyba co nieco słychać.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Najmocniej to czuć rano, w chłodne dni jak silnik jest faktycznie zimny. Wtedy to szarpnięcie jest większe i ma wrażenie, ze następuje przy wyższych obrotach.

Jakkolwiek śmieszne to brzmi - efekt podobny do VTEC w Hondzie, jakby się załączał jakiś drugi wałek rozrządu.

Dzieje się tak cały czas, czuć najbardziej przy ruszaniu, potem już jakby tego nie słychać. Nie wiem, mam wrażenie jakby to był jakiś zawór od turbiny, który powinien się jakoś płynnie otwierać, a on działa bardziej agresywnie.

Spotkałem się z  opisami podobnych problemów, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi - problem raczej nie jest nowy.

Dodam, ze auto też czasem, ale to raczej jak sie rozgrzeje lubi zacząć klekotać, w senie słychać taką twardą pracę silnika, takie bardziej metaliczne stuki.

 

Dodatkowo:

- Ostatnio zmieniony soft ECU, wyrzucony wadliwy Elobau

- Kontrolka kierownicy świeci się od dobrych 2 lat, po wymianie pompy wspomagania

- Mam Op-coma i w ECU nie ma żadnych błędów

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam taki sam problem. Właśnie zaczynam zabierać się za sprawdzanie najlepiej od zdjęcia paska osprzętu. Chyba, że ktoś miał taki sam problem i już wie gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam

Najnowsze: Pasek ściągnięty silnik nadal wydaje ten dziwny dźwięk.

Edytowano przez Matek8563s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak masz opcoma to super !

Odpal furę wejdź w odczyt parametrów i zobacz co się z kątem wtrysku dzieje podczas dodawania gazu. Jak nie będzie się płynnie zmienił i nagle przeskoczy(w momencie zmiany dźwięku pracy silnika) to winowajca jest pompa a dokładnie przestawiacz kąta wtrysku :)

Miałem dokładnie to samo, zwłaszcza na zimnym silniku, nagle zaczynał głośniej klekotać i było widać że wtedy nagle przestawia się kąt wtrysku - werdykt mechaników pompa do roboty. Temat olałem i jeżdżę z tym ponad rok. Jedynie co to dolewa mixolu do ropy i ten stan już od jakiegoś czasu nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej 2T do naszych pomp jest zbawieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×