Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafQ

Problem po wymianie filtra paliwa

Recommended Posts

Witam

Mam problem po wymianie filtra paliwa najpierw niemoglem odkrecic go jak juz udalo sie wymienilem filter to znowu chyba za słabo skrecilem go i zaczeło sie pocic nad uszczelka, wykrecilem poprawiłem skrecilem mocniej stuknelem ze dwa razy młotkem no i pomoglo, przejechalem ok 5 km otworzylem maskie bylo ok, na nastepny dzien przejechalem ok 2 km przyszlem spowrotem odpalilem auto wyjechalem znparkingu a tu cieknie zamna, patrze z pod maski a tu chyba ciekło przewodem dolotowym wyjełem go z zatrzaskow wsadzilem ponownie kawałek udało mi się przejechac bez wycieku, dzis znow poprawilem ten przewod ale znow mialem problem, robilem to juz kiedys i bylo dobrze a teraz caly czas problemy... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może czas wymienić oringi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znaczy sie te przewody dochodzace do filtra?, bo nierozumiem 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumowe,okrągłe uszczelki

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzieki wielkie za podpowiedz moze i w tym byc problem, ciekawe czy ciężko je wyjść🤔 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do odkręcania i zakręcania filtra paliwa polecam taki klucz, nie musisz prać młotkiem itp.

A w stukanie młotkiem się nie baw, bo znam przypadek pęknięcia nakrętki obudowy i puszczało ropę w tamtym miejscu.

Please login or register to see this quote.

Z tego co pamiętam, to te oringi nie są bezpośrednio na przewodzie tylko w środku, jak wypniesz przewody paliwowe z filtra zerknij do środka.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymienialem filter juz ze 3 razy niestety dzis zmienilem dokreciłem ciekło, znow od nowa wyjąłem zrobilem to samo i odpalilem zgasilem zapomialem podlaczyc tylko tej gornej wtyczki chcialem zapalic a tu zonk niechce zapalic podlaczylem wtyczke bo sobie przypomialem odlaczylem aku na pare min podlaczylem i odpalil ale stracił na mocy, zgasiłem i juz niechcial palić, zapowietrzył albo pozalewal paliwem gdzies na elektryce, utrapienie z tymi filtram, jak go mozna w prosty sposob odpowietrzyc ???.

myslalem tez o plaku ciekawe czy to cos dało...

Edited by rafQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Plakiem bym nie próbował, jeśli nalałeś ropy do zbiorniczka z filtrem i zakręciłeś i wszystko dobrze poskładałeś może nie za pierwszym razem ale powinien odpalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy 120km zaciaga sam nie trzeba go zalewac, probowalem Chwile i plakiem lecz palił ale nie przechodził na paliwo czyli sie nie odpowietrzył, zaprowadziłem dzis do mechanika moze jutro sie zajma zobaczymy co z tego wyjdzie, w kazdym badz razie wymiana jest banalnie prosta a czesto cos nie wychodzi, wczesniej dwa razy robiłem i było super lecz tym razem nie udało się, z tymi filtrami caly czas jest jalis problem mial go i braciak i ja podobnych sytułacji strach sie za to zabierac :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale w ostatecznosci robi sie samemu probe odpowietrzania, moj tez kiedys sam zaciagal, ale raz przyszedl moment, ze bez odpowietrzania przy wtryskach by nie przeszlo. U mnie przy wersji 150km, probowalem w inny sposob odkrecajac rurki przy wtryskach jedna za druga, druga osoba w srodku ktora krecila rozrusznikiem i jak w pierwszym wtrysku bylo dobre cisnienie zakrecalem az do ostatniego, a pozniej juz silnik zlapal. Tylko ze mam listwe CM u gory i jest znakomity dostep. A w 120km wersji ta listwa jest bodajze z tylu silnika pod egr a przy wtryskach nie pamietam czy jest dobry dostep.

 

 

Ale jak oddales do mechanika to sobie z tym poradzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak te listwy sa u gory sa ich zle i dobre strony widac, mam nadzieje ze sobie poradza ja niemam kompa no i tak mocnych umientnosci, to co mam to duze checi ale nie zawsze to cos daje mozna wiecej spiepszyc czasami niz naprawic, no nic wiecej sam sie nie dobieram do tego filtra, niby prosta sprawa a mozna naprawde namieszac ☹

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do wymiany filtra nie potrzebujesz kompa :) wystarczy, że pod któryś wtrysk będzie zapowietrzony i nie odpali (u mnie był taki przypadek) . Też się z tym kiedyś męczyłem, ale metodą prób i błędów człowiek się uczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No tak gdybym to może robił od a do z to i było by cos z tego ale niemam pojecia jak odpowietrzyc wtryski a przez plaka nic nie dało, a tak moje majsterk9wanie skończylo sie scholowaniem auta do warsztatu, wspominam tez o kompie bo w tamtym roku mialem podobna sytułacje i podobno po wykasowaniu bledow auto odpalilo, moze cos sie zalało ropo niemam pojecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipa dziś kombinował mechanik i nic nie wykombinował, ciśnienie jest ale zatrzymuje sie przed pompa, poluzował śruby od wtryskow i gucio ja kreciłem paliwa doszło do pompy ale dalej nie idzie, fakt w tym momecie silnik jest pozalewany moze jakas wtyczka sie zalał ktora powoduje ten błąd i dlatego może niechce palić, sa jakieś błędy z ciśnieniem, moze ktos podpowie cos pomoże ??? ☹

Braciak miał podobna sytuację to sie okazało że czujnik położenia wału był pozalewany ale czy to moze miec znaczenie niewiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Po kolei: (jeśli masz chęci i zapał, nic Cie to nie będzie kosztowało) też nie sposób pompę zatrzeć.

1. Jeśli masz w filtrze paliwo możesz go lekko podnieść do góry i poruszać czy coś pływa w środku

2. Odepnij rurkę co przychodzi ze zbiornika i włącz zapłon, jeśli zacznie lecieć paliwo jest ok, załóż spowrotem

3. Jeśli się boisz odkręcać filtr paliwa ponownie, strzykawka, butelka ropy i wlewaj do środka aż zacznie się przelewać, załóż rurkę

4. Pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia (znajduję się z lewej strony z tyłu silnika, poprowadzi Cię jedna z rurek z filtra paliwa)

5. Jesteś przy pompie wtryskowej, z drugiej strony masz metalową rurkę co wychodzi na listwę wtryskową CM.

6. Masz 2 opcję, odkręcasz nakrętkę rurki przy pompie albo nakrętkę przy listwie wtryskowej CM.

7. Jeśli odkręciłeś 1 z powyższych druga osoba próbuje kręcić silnikiem (jeśli z dużym Ciśnieniem wychodzi paliwo, zakręcasz (kolega, pomocnik, druga osoba przestaje kręcić silnikiem)

8. Następny etap po kolei wtryski, okręcasz 1 wtrysk, nakrętkę rurki a kolega, pomocnik kręci silnikiem, jeśli daje dobrze ropą zakręcasz i tak do ostatniego wtrysku.

 

To już powinno Ci pójść, z czujnikiem położenia wału wątpię aby to miał jakiś wpływ.

 

 

 

 

 

Innej opcji nie ma. A jeśli przed wymianą filtra palił jeździł, nie było z nim problemu to tylko i wyłącznie się zapowietrzył.

Ps. ale żeby mechanik tego nie ogarną :D

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by rafiq

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie palił jezdził wszystko w 1000000% było ok moja wina ze sie zato brałem ale fakt ze mechanik tego nie moze ogarnac to ja juz niewiem,  dzieki za podpowiedz moze sie uda 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja z nim podobnie probowałem tylko on poluzował odrazu wszystkie, tego przy pompie nie sprawdzał, a wogole dlugo trzeba krecic by paliwo doszło do tych nakretek od wtryskow?.

Edited by rafQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To żadnego efektu nie da, jeśli poluzuje wszystkie na raz. Po kolei i ruszy :)

 

Głowa do góry, nie spieszyć się a wszystko się uda :) Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Długo trzeba krecic by efekt przyszedł?, i czy duzo ropy powinno wyleciec z pod tego jak pusci?, i on powinien odrazu odpalic? Przy odkreconej tej nakrędce? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsza rurka od pompy, po odkręceniu jak zacznie mocno tryskać ropą w trakcie kręcenia silnikiem zakręcasz. Stop kręceniem silnika.

Potem przy wtrysku, jak puszcza na początku słabo i jak zacznie już mocniej w trakcie kręcenia silnika zakręcasz stop kręcenia silnika..i tak po kolei..

to jest raptem kilka sekund między odkręceniem a zakręceniem nakrętek a kręceniem silnika

 

Takie moje drugie pytanie, czy kostka która znajduję się od dołu filtra paliwa jest założona?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tak sam jeszcze sprawdzalem zdejmowałem ją i zakładałem i podmuchałem jesze w nia powietrzem, a dodam ze na konsoli gdy sie go próbuje zapalic swieci sie abs i esp, raz sie zapala raz nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odnośnie abs/esp może chwilowo złapał bład, wcześniej jak miałeś uruchomiony silnik nie świeciło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wczesniej wszystko było ok, no dobra jutro bede działał zobaczymy co z tego wyjdzie dam znać jak sie to zakonczyło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po dwóch dniach mogę powiedzieć że w sumie mechanicy gow*** zrobili, jeśli chodziło o wtryski to też nic z tym wspólnego nie miało, kombinowali pozalewali mi ten silnik i nic nie wymyślili, jak wcześniej pisałem braciak miał podobny problem okazało sie że czujnik wału stabilizatora był pozalewany i tu weszłem pod auto zaczołem psikaci powietrzem ze sprężarki po dole silnika iii?, zapaliłem viki mechanicy dwa dni meczyli sie by ja odpalić a ja sprawdziłem taka banalna rzecz, niestety to i tak nie koniec bo potrafi odpalić ale przechodzi zaraz w tryb awaryiny i gaśnie, i  niechce zapalić, obstawiam chyba czujnik położenia walu ze jest do wymiany, przeczysciłem te styki i wziełem zostawiłem w piątek sprawdze rano jak to nic nieda zmienie czujnik :)

Edited by rafQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...