Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rafQ

Problem po wymianie filtra paliwa

Polecane posty

Witam

Mam problem po wymianie filtra paliwa najpierw niemoglem odkrecic go jak juz udalo sie wymienilem filter to znowu chyba za słabo skrecilem go i zaczeło sie pocic nad uszczelka, wykrecilem poprawiłem skrecilem mocniej stuknelem ze dwa razy młotkem no i pomoglo, przejechalem ok 5 km otworzylem maskie bylo ok, na nastepny dzien przejechalem ok 2 km przyszlem spowrotem odpalilem auto wyjechalem znparkingu a tu cieknie zamna, patrze z pod maski a tu chyba ciekło przewodem dolotowym wyjełem go z zatrzaskow wsadzilem ponownie kawałek udało mi się przejechac bez wycieku, dzis znow poprawilem ten przewod ale znow mialem problem, robilem to juz kiedys i bylo dobrze a teraz caly czas problemy... :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może czas wymienić oringi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Znaczy sie te przewody dochodzace do filtra?, bo nierozumiem 😕

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gumowe,okrągłe uszczelki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzieki wielkie za podpowiedz moze i w tym byc problem, ciekawe czy ciężko je wyjść🤔 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcania i zakręcania filtra paliwa polecam taki klucz, nie musisz prać młotkiem itp.

A w stukanie młotkiem się nie baw, bo znam przypadek pęknięcia nakrętki obudowy i puszczało ropę w tamtym miejscu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co pamiętam, to te oringi nie są bezpośrednio na przewodzie tylko w środku, jak wypniesz przewody paliwowe z filtra zerknij do środka.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

wymienialem filter juz ze 3 razy niestety dzis zmienilem dokreciłem ciekło, znow od nowa wyjąłem zrobilem to samo i odpalilem zgasilem zapomialem podlaczyc tylko tej gornej wtyczki chcialem zapalic a tu zonk niechce zapalic podlaczylem wtyczke bo sobie przypomialem odlaczylem aku na pare min podlaczylem i odpalil ale stracił na mocy, zgasiłem i juz niechcial palić, zapowietrzył albo pozalewal paliwem gdzies na elektryce, utrapienie z tymi filtram, jak go mozna w prosty sposob odpowietrzyc ???.

myslalem tez o plaku ciekawe czy to cos dało...

Edytowano przez rafQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Plakiem bym nie próbował, jeśli nalałeś ropy do zbiorniczka z filtrem i zakręciłeś i wszystko dobrze poskładałeś może nie za pierwszym razem ale powinien odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy 120km zaciaga sam nie trzeba go zalewac, probowalem Chwile i plakiem lecz palił ale nie przechodził na paliwo czyli sie nie odpowietrzył, zaprowadziłem dzis do mechanika moze jutro sie zajma zobaczymy co z tego wyjdzie, w kazdym badz razie wymiana jest banalnie prosta a czesto cos nie wychodzi, wczesniej dwa razy robiłem i było super lecz tym razem nie udało się, z tymi filtrami caly czas jest jalis problem mial go i braciak i ja podobnych sytułacji strach sie za to zabierac :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale w ostatecznosci robi sie samemu probe odpowietrzania, moj tez kiedys sam zaciagal, ale raz przyszedl moment, ze bez odpowietrzania przy wtryskach by nie przeszlo. U mnie przy wersji 150km, probowalem w inny sposob odkrecajac rurki przy wtryskach jedna za druga, druga osoba w srodku ktora krecila rozrusznikiem i jak w pierwszym wtrysku bylo dobre cisnienie zakrecalem az do ostatniego, a pozniej juz silnik zlapal. Tylko ze mam listwe CM u gory i jest znakomity dostep. A w 120km wersji ta listwa jest bodajze z tylu silnika pod egr a przy wtryskach nie pamietam czy jest dobry dostep.

 

 

Ale jak oddales do mechanika to sobie z tym poradzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No tak te listwy sa u gory sa ich zle i dobre strony widac, mam nadzieje ze sobie poradza ja niemam kompa no i tak mocnych umientnosci, to co mam to duze checi ale nie zawsze to cos daje mozna wiecej spiepszyc czasami niz naprawic, no nic wiecej sam sie nie dobieram do tego filtra, niby prosta sprawa a mozna naprawde namieszac ☹

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Do wymiany filtra nie potrzebujesz kompa :) wystarczy, że pod któryś wtrysk będzie zapowietrzony i nie odpali (u mnie był taki przypadek) . Też się z tym kiedyś męczyłem, ale metodą prób i błędów człowiek się uczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No tak gdybym to może robił od a do z to i było by cos z tego ale niemam pojecia jak odpowietrzyc wtryski a przez plaka nic nie dało, a tak moje majsterk9wanie skończylo sie scholowaniem auta do warsztatu, wspominam tez o kompie bo w tamtym roku mialem podobna sytułacje i podobno po wykasowaniu bledow auto odpalilo, moze cos sie zalało ropo niemam pojecia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lipa dziś kombinował mechanik i nic nie wykombinował, ciśnienie jest ale zatrzymuje sie przed pompa, poluzował śruby od wtryskow i gucio ja kreciłem paliwa doszło do pompy ale dalej nie idzie, fakt w tym momecie silnik jest pozalewany moze jakas wtyczka sie zalał ktora powoduje ten błąd i dlatego może niechce palić, sa jakieś błędy z ciśnieniem, moze ktos podpowie cos pomoże ??? ☹

Braciak miał podobna sytuację to sie okazało że czujnik położenia wału był pozalewany ale czy to moze miec znaczenie niewiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Po kolei: (jeśli masz chęci i zapał, nic Cie to nie będzie kosztowało) też nie sposób pompę zatrzeć.

1. Jeśli masz w filtrze paliwo możesz go lekko podnieść do góry i poruszać czy coś pływa w środku

2. Odepnij rurkę co przychodzi ze zbiornika i włącz zapłon, jeśli zacznie lecieć paliwo jest ok, załóż spowrotem

3. Jeśli się boisz odkręcać filtr paliwa ponownie, strzykawka, butelka ropy i wlewaj do środka aż zacznie się przelewać, załóż rurkę

4. Pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia (znajduję się z lewej strony z tyłu silnika, poprowadzi Cię jedna z rurek z filtra paliwa)

5. Jesteś przy pompie wtryskowej, z drugiej strony masz metalową rurkę co wychodzi na listwę wtryskową CM.

6. Masz 2 opcję, odkręcasz nakrętkę rurki przy pompie albo nakrętkę przy listwie wtryskowej CM.

7. Jeśli odkręciłeś 1 z powyższych druga osoba próbuje kręcić silnikiem (jeśli z dużym Ciśnieniem wychodzi paliwo, zakręcasz (kolega, pomocnik, druga osoba przestaje kręcić silnikiem)

8. Następny etap po kolei wtryski, okręcasz 1 wtrysk, nakrętkę rurki a kolega, pomocnik kręci silnikiem, jeśli daje dobrze ropą zakręcasz i tak do ostatniego wtrysku.

 

To już powinno Ci pójść, z czujnikiem położenia wału wątpię aby to miał jakiś wpływ.

 

 

 

 

 

Innej opcji nie ma. A jeśli przed wymianą filtra palił jeździł, nie było z nim problemu to tylko i wyłącznie się zapowietrzył.

Ps. ale żeby mechanik tego nie ogarną :D

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez rafiq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie palił jezdził wszystko w 1000000% było ok moja wina ze sie zato brałem ale fakt ze mechanik tego nie moze ogarnac to ja juz niewiem,  dzieki za podpowiedz moze sie uda 😕

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja z nim podobnie probowałem tylko on poluzował odrazu wszystkie, tego przy pompie nie sprawdzał, a wogole dlugo trzeba krecic by paliwo doszło do tych nakretek od wtryskow?.

Edytowano przez rafQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To żadnego efektu nie da, jeśli poluzuje wszystkie na raz. Po kolei i ruszy :)

 

Głowa do góry, nie spieszyć się a wszystko się uda :) Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Długo trzeba krecic by efekt przyszedł?, i czy duzo ropy powinno wyleciec z pod tego jak pusci?, i on powinien odrazu odpalic? Przy odkreconej tej nakrędce? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pierwsza rurka od pompy, po odkręceniu jak zacznie mocno tryskać ropą w trakcie kręcenia silnikiem zakręcasz. Stop kręceniem silnika.

Potem przy wtrysku, jak puszcza na początku słabo i jak zacznie już mocniej w trakcie kręcenia silnika zakręcasz stop kręcenia silnika..i tak po kolei..

to jest raptem kilka sekund między odkręceniem a zakręceniem nakrętek a kręceniem silnika

 

Takie moje drugie pytanie, czy kostka która znajduję się od dołu filtra paliwa jest założona?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak tak sam jeszcze sprawdzalem zdejmowałem ją i zakładałem i podmuchałem jesze w nia powietrzem, a dodam ze na konsoli gdy sie go próbuje zapalic swieci sie abs i esp, raz sie zapala raz nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odnośnie abs/esp może chwilowo złapał bład, wcześniej jak miałeś uruchomiony silnik nie świeciło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wczesniej wszystko było ok, no dobra jutro bede działał zobaczymy co z tego wyjdzie dam znać jak sie to zakonczyło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To powodzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po dwóch dniach mogę powiedzieć że w sumie mechanicy gow*** zrobili, jeśli chodziło o wtryski to też nic z tym wspólnego nie miało, kombinowali pozalewali mi ten silnik i nic nie wymyślili, jak wcześniej pisałem braciak miał podobny problem okazało sie że czujnik wału stabilizatora był pozalewany i tu weszłem pod auto zaczołem psikaci powietrzem ze sprężarki po dole silnika iii?, zapaliłem viki mechanicy dwa dni meczyli sie by ja odpalić a ja sprawdziłem taka banalna rzecz, niestety to i tak nie koniec bo potrafi odpalić ale przechodzi zaraz w tryb awaryiny i gaśnie, i  niechce zapalić, obstawiam chyba czujnik położenia walu ze jest do wymiany, przeczysciłem te styki i wziełem zostawiłem w piątek sprawdze rano jak to nic nieda zmienie czujnik :)

Edytowano przez rafQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×