Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam. 

W związku z wymianą uszczelki pod pokrywą zaworową zostały sprawdzone luzy zaworowe gdzie wynik na ssących to 0,10 powinno być od 0,21 do 0,29 a na wydechowych 0,35 powinno być 0,27 do 0,35. Jak widać ssące są dużo poza dopuszczalną granicą. I teraz pytanie co może być przyczyną takich wartości dodam że silnik nigdy nie widział LPG a przebieg to 220.000 potwierdzony w ASO. Mechanik stwierdził, że mógł się zapaść wałek dlatego luzy na ssących są takie małe- pytanie co dokładnie miał na myśli? Kolejne pytanie jak sensownie ogarnąć te luzy ( można dokonać ich szlifu? do normalnych wartości) i co przy okazji sprawdzić. 

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo się nie znam, ale w Twoim silniku jest chyba luz hydrauliczny, także nie wiele można z tym zrobić.

A moim zdaniem jeśli jest taki mały luz to albo zawory się już pozapadały, albo gniazda zaworowe.

 

Najlepiej niech się wypowie ktoś kto już rozbierał ten silnik

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xer nie ma hydrauliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O masz, teraz już będę wiedział ;-)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szklanki można szlifować. Trochę dziwne że siadły ssące a nie wydechowe. Jeśli luzy są równe to zrobiłbym regulację i się nie przejmował. Pytanie czy były mierzone w prawidłowej temperaturze, po całkowitym ostygnięciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko czy autko jakos inaczej jezdzi ? w sensie wiecej pali,mniej mocy lub chodzi głosniej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problemy z gaśnięciem przy schodzeniu z obrotów i brakiem mocy. Objawy występowały tylko przy zimnym silniku (do ok. 50 stopni). Podczas próby odpalenia po zgaśnięciu charakterystycznie lekko kręcił jak przy braku kompresji. Moc tracił na tyle, że nie był w stanie przekroczyć 80km/h. Po rozgrzaniu wszystko przechodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za info a pytałem bo nie wiadomo kiedy u mnie były sprawdzane te luzy a zauwazyłem ostatnio ze cos wiecej pali okolo 12-13 l w miescie oraz letki spadek mocy miedzy 3 a 4 tys obrotów :-/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wolałbym sprawdzić żeby potem nie wyszło że trzeba szukać nowej głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze w tyg uda mi sie to załatwić jak cos to napisze jak wyszło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam co do mojego postu. Auto jeździ normalnie pali w trasie ok 6,5 l/100 km w mieście 7.8l/ 100 km jedyny problem jest z ubytkami oleju zależnie od jazdy czasem wypije 250ml/ 1000 km a nawet 0.5 l. A co do luzów sprawdzę je we własnym zakresie i zobaczę czy mechanik nie zrobił babola. Bo z tego co ustaliłem w rozmowie z jednym z forumowiczów luzy na każdym zaworze powinny być inne i takie niskie wartości powinny skutkować złą praca silnika, a jak napisałem wcześniej z pracą silnika jest wszystko ok :). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i o to mi wlasnie chodziło :) ja już wiem ze u mnie jest walnieta pierwsza sonda dziś było podpinne pod komputer i sonda swiruje cały czas wiec do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy świruje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

było coś takiego jak tutaj 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 ale z tego co mi sie wydaje to chyba jest dobrze ? spalanie mam w granicach 13 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest normalna praca sondy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to takich mam porządnych mechaników u siebie :)  juz sam nie wiem gdzie to mozna dac zeby dobrze sprawdzili i cos powiedzieli a w aucie brak jakich kolwiek błędów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×