Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
loydas

Nawiew dmuchawa Vectra C - problem

Recommended Posts

Witam klubowiczów.

Mam problem od kilku dni, którego za cholerę nie mogę się pozbyć.

Pacjent to vectra c 2003r 1.8 benzynka 122km sedan - klima manualna (4 biegi wentylatora)

Od kilku dni przestała w nim działać dmuchawa nawiewu na pierwszych 3 biegach. Na 4 działa okej. Oczywiście uprzedzając - przejrzałem wszelkie info na ten temat na forum ale niestety to co opisywali koledzy nie pomogło.

 

We własnym zakresie wykonałem:

- bezpieczniki od strony kierowcy zdrowe  - po opisach z książki nr 2 - 7,5A (dmuchawa wewnętrzna, ogrzewanie, klimatyzacja) i nr 23 - 40A (wewnętrzna dmuchawa, klimatyzacja, klimatyzacja sterowana elektronicznie)

- dokładne przeczyszczenie i przegląd wentylatora dmuchawy + nasmarowanie tulei / łożyska od wiatraka - chodzi leciutko bez żadnych oporów (szczotki i reszta silniczka wydają się być okej)

- wymiana rezystora za wiatrakiem na nowy (próbowałem też ominąć na starym rezystorze opornik termiczny na krótko - nic nie pomogło)

- wymiana panelu sterowania klimą i wiatrakami (czy jak to się tam fachowo nazywa) wyciągnięty z dawcy działającego do końca - bez zmian. Dodatkowo (sprawdzałem piny z potencjometru i przełączają prądy w zależności od ustawienia) - tak samo prąd w kostce z auta do czarnego gniazda - prąd dochodzi)

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_05/screen.jpg.cfbb143fed208e522d5bd6fb94f8f51f.jpg" alt="screen.jpg.cfbb143fed208e522d5bd6fb94f8f51f.jpg" />

Kable po drodze wydają się być całe niepoprzerywane, kostka ta duża niebieska też. Nie wiem co może być problemem. Od biegów 0-1-2-3 nie słychać żadnego pstrykania, przełączania itp, jedynie na 4 słychać przekaźnik pod osłoną kierownicy ten brązowy ze zdjęcia poniżej.

P_20180524_183425_vHDR_Auto.jpg.5f1240f705f2d93688a1453d30530b4b.jpg

 

Po jego wyciągnięciu - na 4-tym też nie działa (z tego co się dowiedziałem od znajomego mechaniora ten przekaźanik jest tylko do biegu ostatniego na puszczenie "dużego prądu" poza panelem sterowania klimą). Włożony spowrotem i sytuacja taka jak na początku.

Kończą mi się pomysły co może być nie tak - klima działająca cacy, dmuchawy brak a upały coraz większe :(

Może ktoś coś pomoże ...

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam na to, kiedys mialem problem w skodzie fabi klima manual i ten rezystor mi padl (nawiew nie dzialal na 1,2,3 biegu).

Please login or register to see this link.

 

 

 

podłącz kompa możne jakieś błędy będą

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, to już sprawdzałem :)

Dowiedziałem się od kolegi

Please login or register to see this link.

  na Priv, że jeszcze jest takie małe dziadostwo a dokładniej przekaźnik nadmuchu pod osłoną kierownicy. Po niedzieli jak go dorwę dam znać czy pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety wymiana przekaźnika nie pomogła... ręce opadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałeś, że masz dawcę. Ja jeszcze bym spróbował tę "kostkę" z rezystorem podmienić i sprawdzić:

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_05/2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png" alt="2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki, wiesz co podmieniałem też z działającego auta i d*** ... w poniedziałek mam termin do elektromechanika i zobaczymy co powie bo sam więcej nie wydumam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla potomnych - po wizycie u elektryka:

Mój pacjent był ewenementem. Okazało się, że tropy jakie podjąłem najbardziej okej, tyle że poprzedni właściciel, a raczej jakiś kmiot z "dojczów" nie wiedział, że istnieje coś takiego jak przekaźnik od sterowania dmuchawy i wpiął sterowanie na dziko z zapalniczki omijając przekaźnik od wentylacji (bo właśnie on wyzionął ducha). Działać jakoś działało bo prąd był puszczony do sterowania na stałe z bezpiecznika zapalniczki ale kabel siłą rzeczy i czasu się utopił przy rozdzielaczu/kostce na zapalniczce i padło.

Wpięto prąd do sterowania na nowo w oryginalną instalację oraz wymieniono przekaźnik (GM24459504) i działa. Ale niezła lekcja z samoróbek typu "jak robić po taniości" :)

 

 

Podsumowując problem z mojego tematu - jeżeli problem dotyczy nawiewu na 1-3 biegach na manualnej klimie to należy zweryfikować (piszę o kolejności począwszy od skrzynki chociaż w większości przypadków problem dotyczy tylko pkt.4):

 

1. Dwa bezpieczniki ze skrzynki obok kierowcy - drugi pod lewej od góry - 7,5a i duży 40a

P_20180530_201645_vHDR_Auto.jpg.371e66a8a29b0175aa7aa2929fad7797.jpg

 

2. Przekaźnik od "małego prądu" na puszczenie prądu na panel sterowania klimą i rezystor - taki niebieski: GM24459504. Warto od razu zaznaczyć, że istnieje przekaźnik do dużego prądu na najwyższy bieg wentylatora - ten brązowy (to już nie ma nic wspólnego z 1-3 biegami ale warto wiedzieć, że taki istnieje).

Żeby się do nich dostać należy odkręcić osłonę kierownicy - 5 śrub torx (dwie u góry pod samą kierą, trzy na dole przy pedałach i jedna pod panelem/pokrętłami świateł) . Panel świateł żeby wyjąć należy wcisnąć pokrętło i przekręcić lekko prawie na pozycję świateł pozycyjnych - zwalnia wtedy zaczepy i powinno lekko wyjść - opisane w innych tematach.

P_20180524_222303_vHDR_Auto.jpg.3d6f4c26a9f5b3db636cdc0988717858.jpg

P_20180524_183425_vHDR_Auto.jpg.6fe39ea34c5d351d713acb84fdd34eee.jpg

3. Panel sterowania klimatyzacji i nadmuchu (czy dochodzi prąd na kostkę od potencjometru i czy potencjometr po przełączaniu puszcza prąd na rezystor na reszcie pinów) - mało awaryjne - jedyne co siada to głównie "zimne luty".

Wyciąganie panelu jest proste - wystarczy z lewej bądź prawej strony panelu mniej więcej na jego środku wsunąć cienką blaszkę i zatrzask powinien zwolnić panel.

 

4. Rezystor (z bezpiecznikiem termicznym) - powinien mieć przejścia na każdym pinie

2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png.ec5cd6d1614f886a75029575a07cba1b.png

 

5. Sama dmuchawa (nawet jeżeli chodzi na 4 biegu warto rzucić okiem czy nie ma oporów przy ruszaniu - często gęsto zbierają się w niej śmieci itp z filtra kabinowego - jak się nie dba)

 

Innych opcji nie ma - musi działać. No chyba, że ktoś dostanie taką niespodziankę jak u mnie po poprzednich właścicielach.

Co do klimy automatycznej -- z tego co doczytałem różnicą jest zamiast albo dodatkowo oprócz rezystora taka opornica przy wentylatorze w kształcie banana :)

4d73582bf2ceab8744d8e8c6d62056e6.jpg.9ceaa7e2b3807853f7b9bf2adcd8aeeb.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

 

Edited by loydas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...