Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
loydas

Nawiew dmuchawa Vectra C - problem

Polecane posty

Witam klubowiczów.

Mam problem od kilku dni, którego za cholerę nie mogę się pozbyć.

Pacjent to vectra c 2003r 1.8 benzynka 122km sedan - klima manualna (4 biegi wentylatora)

Od kilku dni przestała w nim działać dmuchawa nawiewu na pierwszych 3 biegach. Na 4 działa okej. Oczywiście uprzedzając - przejrzałem wszelkie info na ten temat na forum ale niestety to co opisywali koledzy nie pomogło.

 

We własnym zakresie wykonałem:

- bezpieczniki od strony kierowcy zdrowe  - po opisach z książki nr 2 - 7,5A (dmuchawa wewnętrzna, ogrzewanie, klimatyzacja) i nr 23 - 40A (wewnętrzna dmuchawa, klimatyzacja, klimatyzacja sterowana elektronicznie)

- dokładne przeczyszczenie i przegląd wentylatora dmuchawy + nasmarowanie tulei / łożyska od wiatraka - chodzi leciutko bez żadnych oporów (szczotki i reszta silniczka wydają się być okej)

- wymiana rezystora za wiatrakiem na nowy (próbowałem też ominąć na starym rezystorze opornik termiczny na krótko - nic nie pomogło)

- wymiana panelu sterowania klimą i wiatrakami (czy jak to się tam fachowo nazywa) wyciągnięty z dawcy działającego do końca - bez zmian. Dodatkowo (sprawdzałem piny z potencjometru i przełączają prądy w zależności od ustawienia) - tak samo prąd w kostce z auta do czarnego gniazda - prąd dochodzi)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2018_05/screen.jpg.cfbb143fed208e522d5bd6fb94f8f51f.jpg" alt="screen.jpg.cfbb143fed208e522d5bd6fb94f8f51f.jpg" />

Kable po drodze wydają się być całe niepoprzerywane, kostka ta duża niebieska też. Nie wiem co może być problemem. Od biegów 0-1-2-3 nie słychać żadnego pstrykania, przełączania itp, jedynie na 4 słychać przekaźnik pod osłoną kierownicy ten brązowy ze zdjęcia poniżej.

P_20180524_183425_vHDR_Auto.jpg.5f1240f705f2d93688a1453d30530b4b.jpg

 

Po jego wyciągnięciu - na 4-tym też nie działa (z tego co się dowiedziałem od znajomego mechaniora ten przekaźanik jest tylko do biegu ostatniego na puszczenie "dużego prądu" poza panelem sterowania klimą). Włożony spowrotem i sytuacja taka jak na początku.

Kończą mi się pomysły co może być nie tak - klima działająca cacy, dmuchawy brak a upały coraz większe :(

Może ktoś coś pomoże ...

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

obstawiam na to, kiedys mialem problem w skodzie fabi klima manual i ten rezystor mi padl (nawiew nie dzialal na 1,2,3 biegu).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

 

 

podłącz kompa możne jakieś błędy będą

Edytowano przez jarcio_1001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to już sprawdzałem :)

Dowiedziałem się od kolegi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  na Priv, że jeszcze jest takie małe dziadostwo a dokładniej przekaźnik nadmuchu pod osłoną kierownicy. Po niedzieli jak go dorwę dam znać czy pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety wymiana przekaźnika nie pomogła... ręce opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pisałeś, że masz dawcę. Ja jeszcze bym spróbował tę "kostkę" z rezystorem podmienić i sprawdzić:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/monthly_2018_05/2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png" alt="2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png" />

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki, wiesz co podmieniałem też z działającego auta i d*** ... w poniedziałek mam termin do elektromechanika i zobaczymy co powie bo sam więcej nie wydumam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dla potomnych - po wizycie u elektryka:

Mój pacjent był ewenementem. Okazało się, że tropy jakie podjąłem najbardziej okej, tyle że poprzedni właściciel, a raczej jakiś kmiot z "dojczów" nie wiedział, że istnieje coś takiego jak przekaźnik od sterowania dmuchawy i wpiął sterowanie na dziko z zapalniczki omijając przekaźnik od wentylacji (bo właśnie on wyzionął ducha). Działać jakoś działało bo prąd był puszczony do sterowania na stałe z bezpiecznika zapalniczki ale kabel siłą rzeczy i czasu się utopił przy rozdzielaczu/kostce na zapalniczce i padło.

Wpięto prąd do sterowania na nowo w oryginalną instalację oraz wymieniono przekaźnik (GM24459504) i działa. Ale niezła lekcja z samoróbek typu "jak robić po taniości" :)

 

 

Podsumowując problem z mojego tematu - jeżeli problem dotyczy nawiewu na 1-3 biegach na manualnej klimie to należy zweryfikować (piszę o kolejności począwszy od skrzynki chociaż w większości przypadków problem dotyczy tylko pkt.4):

 

1. Dwa bezpieczniki ze skrzynki obok kierowcy - drugi pod lewej od góry - 7,5a i duży 40a

P_20180530_201645_vHDR_Auto.jpg.371e66a8a29b0175aa7aa2929fad7797.jpg

 

2. Przekaźnik od "małego prądu" na puszczenie prądu na panel sterowania klimą i rezystor - taki niebieski: GM24459504. Warto od razu zaznaczyć, że istnieje przekaźnik do dużego prądu na najwyższy bieg wentylatora - ten brązowy (to już nie ma nic wspólnego z 1-3 biegami ale warto wiedzieć, że taki istnieje).

Żeby się do nich dostać należy odkręcić osłonę kierownicy - 5 śrub torx (dwie u góry pod samą kierą, trzy na dole przy pedałach i jedna pod panelem/pokrętłami świateł) . Panel świateł żeby wyjąć należy wcisnąć pokrętło i przekręcić lekko prawie na pozycję świateł pozycyjnych - zwalnia wtedy zaczepy i powinno lekko wyjść - opisane w innych tematach.

P_20180524_222303_vHDR_Auto.jpg.3d6f4c26a9f5b3db636cdc0988717858.jpg

P_20180524_183425_vHDR_Auto.jpg.6fe39ea34c5d351d713acb84fdd34eee.jpg

3. Panel sterowania klimatyzacji i nadmuchu (czy dochodzi prąd na kostkę od potencjometru i czy potencjometr po przełączaniu puszcza prąd na rezystor na reszcie pinów) - mało awaryjne - jedyne co siada to głównie "zimne luty".

Wyciąganie panelu jest proste - wystarczy z lewej bądź prawej strony panelu mniej więcej na jego środku wsunąć cienką blaszkę i zatrzask powinien zwolnić panel.

 

4. Rezystor (z bezpiecznikiem termicznym) - powinien mieć przejścia na każdym pinie

2140325831_Beztytuu.png.677f37a499d5de4b83397b23d3c43faa.png.ec5cd6d1614f886a75029575a07cba1b.png

 

5. Sama dmuchawa (nawet jeżeli chodzi na 4 biegu warto rzucić okiem czy nie ma oporów przy ruszaniu - często gęsto zbierają się w niej śmieci itp z filtra kabinowego - jak się nie dba)

 

Innych opcji nie ma - musi działać. No chyba, że ktoś dostanie taką niespodziankę jak u mnie po poprzednich właścicielach.

Co do klimy automatycznej -- z tego co doczytałem różnicą jest zamiast albo dodatkowo oprócz rezystora taka opornica przy wentylatorze w kształcie banana :)

4d73582bf2ceab8744d8e8c6d62056e6.jpg.9ceaa7e2b3807853f7b9bf2adcd8aeeb.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowano przez loydas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×