Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

saysus

Szumy na każdym biegu M32

Polecane posty

Witajcie koledzy,
Naczytałem się informacji o wadliwości naszych skrzynek M32 i chciałbym prosić o poradę i diagnozę czy właśnie nastała chwila na moją czy to może jeszcze coś innego?
Vectra C lift 2008 GTS 120KM M32 najechane 200 tyś.
Przed wyjazdem za granicę wszystko było OK tj. brak jakichkolwiek szumów, szmerów czy innych dziwnych odgłosów z pod maski. Zrobiłem 2 tyś. km i wróciłem do domu. Po kilku dniach zauważyłem coś dziwnego.
Na każdym biegu pojawił się szumy, a raczej takie ciche "yymmyymmyymmyymmyymm" coś jak dźwięk jadąc na wstecznym, ale bardzo cichy, słyszalny tylko z kabiny.
Na 1 i 2 jest prawie niesłyszalny; na 3, 4, 5, 6 jest wyraźnie słyszalny i razem z zwiększającą się prędkością zmienia się. Nie jest głośniejszy, ale po tym dźwięku można słyszeć, że auto przyspiesza.
Po odpuszczeniu pedała gazu lekko cichnie, ale nie ustaje. Lewarek zmiany biegów jest nieruchomy, nie porusza się przód i tył przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Biegi wchodzą ładnie, nie chaczą.
Na postoju jak wcisnę pedał sprzęgła to słychać z pod maski delikatny szum, który ustaje jak zwolnię pedał sprzęgła.
Miałem kiedyś okazję słyszeć jak pada skrzynia M32 u brata w oplu. Lewarek wędrował mu znacząco przód-tył, szumy początkowo były na 5 i 6 biegu. Problem na biegu wstecznym auto nie jechało płynnie tylko szarpało.
Później już w ogóle nie mógł wbić ani 5 ani 6, a na 1 i 2 coś strasznie rzęziło. Była tylko 3 i 4 i przy zwolnionym pedale sprzęgła masakryczne szumy ze skrzyni, które cichły tylko po wciśnięciu sprzęgła.
U mnie objawy są inne, ale czy to oznaka początku końca mojej skrzyni czy może coś z kołem zamachowym czy dociskiem sprzęgła? Czy może jeszcze inne łożysko może mieć takie objawy?

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie trywialne pytanie: masz olej w skrzyni? Nic nie wspomniałeś, a przechodzisz od razu z grubej rury do łożysk. Może masz wyciek i skrzynia chodzi na w pół sucha? Przy okazji nawet jeśli wycieków nie będzie możesz się pokusić o jego wymianę, drogo nie będzie a jakiś bezinwazyjny krok wykonasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Skrzynia suchuteńka bez wycieków czy zapoceń. Zapomniałem o tym nadmienić, ale kilka dni temu wymieniłem olej na polecany wszem i wobec FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 (2,5l).
Wylało się sporo, prawdopodobnie jeszcze oryginalnego oleju bo w kolorze czerwonym.
Po wymianie oleju bez zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×