Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kuba5763

Problemy z Z18XER

Recommended Posts

Witam od stycznia borykam się z problemami mojej VC 1.8 140 km sama benzyna 2006r. 

Problem nr 1 polega na późnej reakcji na pedał gazu (w tym celu wyczyściłem styki we wtyczce i podpisałem kontakt sprayem) łapie dopiero po głębszym wciśnięciu.

Problem nr 2 zejście z obrotów wygląda prawie normalnie do 1500 RPM później na chwilę się zawiesza po czym bardzo wolno z nich schodzi do około 850. Wyczyściłem przepustnice benzyną ekstrakcyjną tyle że jej nie wyjmowałem bo nie mogłem odkręcić gwiazdek bo tak się zapiekły.

Problem nr 3 szarpie po puszczeniu pedału gazu i tak samo podczas przyspieszania gdy wcisnę to na max najczęściej na 3 biegu. Chwilę poszarpie po czym rozpędza się dobrze. Zauważyłem też że trochę stracił moc.

Wyczyściłem przepływomierz i przeczyściłem kostkę i spryskałem kontakt sprayem. Wbiłem szpilki w 1 i 3 pin w kostce i odczytałem takie wartości 

Zapłon 0.27 V

Bieg jałowy 1.1 V

2000 RPM 1.5V

3000 RPM 1.7 V

4000  RPM 1.9 V. 

Na tą chwilę mam do wymiany koło zmiennych faz rozrządu i na 100 % tłumik końcowy we wtorek pojadę na kanał i sprawdzę resztę wydechu. 

Metodą gaz i hamulec sprawdziłem błędy i są 2: od tempomatu 0564 i od przepływomierza 0100 ( raczej od odłączenia wtyczki). Zdjąłem rurę dolotu zaraz za filtrem i przekładając rękę samochód przygasał więc szczelny układ jest.

Pomóżcie bo powoli tracę zmysły bo nie wiem już w czym szukać przyczyny 😞

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem w jakim stopniu występuje u ciebie 1 problem, ale prawdopodobnie to normalne zachowanie. Z obrotów schodzi tak w czasie jazdy czy też na postoju? Jeśli chodzi o szarpanie to kiedy wymieniane były świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz po odpaleniu (tak jak dzisiaj przy porannej temperaturze 9 stopni) zachowuję się idealnie tzn ładnie schodzi z obrotów na postoju. Po przejechaniu 500m obroty na postoju zaczynają schodzić coraz wolniej ale auto wciąż ma moc. Po przejechaniu ok 1 kilometra nagminnie schodzą bardzo wolno od 1500 RPM( na postoju i w czasie jazdy) i przy rozpędzaniu czuję jakby stracił moc. Świec jeszcze nie wymieniałem, samochod kupiłem w styczniu już z tą przypadłością. 

Edited by Kuba5763
Dodałem pominiętą informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o szarpanie przy przyspieszaniu proponuje wymiane świec i dokladne obejrzenie cewki. Ja musialem wymienic cewke i problem szarpania i nie rownej pracy silnika zostal zarzegnany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A szarpanie przy puszczaniu gazu i dodawaniu to też może być od cewki lub świec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szarpanie przy uszkodzonym układzie zapłonowym najczęściej pojawia się przy dużym obciążeniu na niższych obrotach. Ten test na lewe powietrze jest słaby. Musiałbyś mieć dużą dziurę żeby silnik nie zgasł. Najlepiej jest pryskać plakiem obserwując wskazania sondy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można to jakoś sprawdzić w domowych warunkach miernikiem czy musi być komputer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernikiem pewnie można. Problem w tym, że miernik działa z lekkim opróżnieniem. Możesz próbować mierzyć nim napięcie sondy. Instrukcje znajdziesz w necie. Jeśli jest lewe powietrze to na wolnych obrotach sonda będzie stała ubogo (ok. 100mV). Kiedy pryśniesz plakiem na dziurę to napięcie nagle podskoczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam filmy z różnicą na zimnym i na ciepłym silniku 

Ciepły 

Please login or register to see this link.

Zimny 

Please login or register to see this link.

 

Sondy jeszcze nie sprawdziłem bo zabrakło czasu :(

 

edit. Sprawdziłem sondę na zimnym ok 100 do 200mv A na ciepłym (95°) od 100 do Max 460mv. Plakiem nie psikałem bo nie miałem nic pod ręką.

Edited by Kuba5763

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat. Kupiłem Opcom i sondy pokazują  prawidłowe wartości ( pierwsza od 200 do 800). Innych błędów brak. Głównie zależy mi na opanowaniu tych wolno spadających obrotów bo nie idzie z tym jeździć. Cały czas mam wrażenie że mam pierwszą jazdę "elką". Ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać rozwiązania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź zawór wentylacji odmy(membrana odmy), w tym silniku i w wielu innych występuje i naprawdę potrafi sporo świnić. Zobacz 

Please login or register to see this link.

 

Edited by WlodekAs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór sprawdziłem i faktycznie ciągnie lekko powietrze, korek lekko zassany A bagnet siedzi jak wryty. Jakbym miał pewność ze to w tym na 100%  jest problem to bym to wymienił A narazie cienko stoję z kasą i nie wiem czy to będzie dobry strzał.  Sprawdziłem jeszcze na Opcomie i korekta oscyluje w granicach 3 do 6 na plusie.
 Sonda 1 ładnie biega między 100 a 800mv ( mieszanka bogata) druga stoi na 200mv (mieszanka uboga) i po przygazowaniu zaczyna się budzić i przechodzi w bogatą. Tak powinno być czy wartości odbiegają od normy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...