Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam od stycznia borykam się z problemami mojej VC 1.8 140 km sama benzyna 2006r. 

Problem nr 1 polega na późnej reakcji na pedał gazu (w tym celu wyczyściłem styki we wtyczce i podpisałem kontakt sprayem) łapie dopiero po głębszym wciśnięciu.

Problem nr 2 zejście z obrotów wygląda prawie normalnie do 1500 RPM później na chwilę się zawiesza po czym bardzo wolno z nich schodzi do około 850. Wyczyściłem przepustnice benzyną ekstrakcyjną tyle że jej nie wyjmowałem bo nie mogłem odkręcić gwiazdek bo tak się zapiekły.

Problem nr 3 szarpie po puszczeniu pedału gazu i tak samo podczas przyspieszania gdy wcisnę to na max najczęściej na 3 biegu. Chwilę poszarpie po czym rozpędza się dobrze. Zauważyłem też że trochę stracił moc.

Wyczyściłem przepływomierz i przeczyściłem kostkę i spryskałem kontakt sprayem. Wbiłem szpilki w 1 i 3 pin w kostce i odczytałem takie wartości 

Zapłon 0.27 V

Bieg jałowy 1.1 V

2000 RPM 1.5V

3000 RPM 1.7 V

4000  RPM 1.9 V. 

Na tą chwilę mam do wymiany koło zmiennych faz rozrządu i na 100 % tłumik końcowy we wtorek pojadę na kanał i sprawdzę resztę wydechu. 

Metodą gaz i hamulec sprawdziłem błędy i są 2: od tempomatu 0564 i od przepływomierza 0100 ( raczej od odłączenia wtyczki). Zdjąłem rurę dolotu zaraz za filtrem i przekładając rękę samochód przygasał więc szczelny układ jest.

Pomóżcie bo powoli tracę zmysły bo nie wiem już w czym szukać przyczyny 😞

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim stopniu występuje u ciebie 1 problem, ale prawdopodobnie to normalne zachowanie. Z obrotów schodzi tak w czasie jazdy czy też na postoju? Jeśli chodzi o szarpanie to kiedy wymieniane były świece?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zaraz po odpaleniu (tak jak dzisiaj przy porannej temperaturze 9 stopni) zachowuję się idealnie tzn ładnie schodzi z obrotów na postoju. Po przejechaniu 500m obroty na postoju zaczynają schodzić coraz wolniej ale auto wciąż ma moc. Po przejechaniu ok 1 kilometra nagminnie schodzą bardzo wolno od 1500 RPM( na postoju i w czasie jazdy) i przy rozpędzaniu czuję jakby stracił moc. Świec jeszcze nie wymieniałem, samochod kupiłem w styczniu już z tą przypadłością. 

Edytowano przez Kuba5763
Dodałem pominiętą informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o szarpanie przy przyspieszaniu proponuje wymiane świec i dokladne obejrzenie cewki. Ja musialem wymienic cewke i problem szarpania i nie rownej pracy silnika zostal zarzegnany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A szarpanie przy puszczaniu gazu i dodawaniu to też może być od cewki lub świec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy uszkodzonym układzie zapłonowym najczęściej pojawia się przy dużym obciążeniu na niższych obrotach. Ten test na lewe powietrze jest słaby. Musiałbyś mieć dużą dziurę żeby silnik nie zgasł. Najlepiej jest pryskać plakiem obserwując wskazania sondy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A można to jakoś sprawdzić w domowych warunkach miernikiem czy musi być komputer?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miernikiem pewnie można. Problem w tym, że miernik działa z lekkim opróżnieniem. Możesz próbować mierzyć nim napięcie sondy. Instrukcje znajdziesz w necie. Jeśli jest lewe powietrze to na wolnych obrotach sonda będzie stała ubogo (ok. 100mV). Kiedy pryśniesz plakiem na dziurę to napięcie nagle podskoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wrzucam filmy z różnicą na zimnym i na ciepłym silniku 

Ciepły 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zimny 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Sondy jeszcze nie sprawdziłem bo zabrakło czasu :(

 

edit. Sprawdziłem sondę na zimnym ok 100 do 200mv A na ciepłym (95°) od 100 do Max 460mv. Plakiem nie psikałem bo nie miałem nic pod ręką.

Edytowano przez Kuba5763

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Kupiłem Opcom i sondy pokazują  prawidłowe wartości ( pierwsza od 200 do 800). Innych błędów brak. Głównie zależy mi na opanowaniu tych wolno spadających obrotów bo nie idzie z tym jeździć. Cały czas mam wrażenie że mam pierwszą jazdę "elką". Ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać rozwiązania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Sprawdź zawór wentylacji odmy(membrana odmy), w tym silniku i w wielu innych występuje i naprawdę potrafi sporo świnić. Zobacz 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

Edytowano przez WlodekAs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawór sprawdziłem i faktycznie ciągnie lekko powietrze, korek lekko zassany A bagnet siedzi jak wryty. Jakbym miał pewność ze to w tym na 100%  jest problem to bym to wymienił A narazie cienko stoję z kasą i nie wiem czy to będzie dobry strzał.  Sprawdziłem jeszcze na Opcomie i korekta oscyluje w granicach 3 do 6 na plusie.
 Sonda 1 ładnie biega między 100 a 800mv ( mieszanka bogata) druga stoi na 200mv (mieszanka uboga) i po przygazowaniu zaczyna się budzić i przechodzi w bogatą. Tak powinno być czy wartości odbiegają od normy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×