Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

shax89

Z32SE - wymiana pierścieni

Polecane posty

Witam,

Panowie, może mi coś podpowiecie na co bardzo liczę. Auto na rozgrzanym silniku, pod obciążeniem zaczyna kopcić na niebiesko. Mechanik mówi że będą to wymiany pierścienie tłokowe, a co za tym idzie dodatkowo uszczelki pod głowice, planowanie itd itd. Wszystko ok, zacząłem przeglądać i dzwonić po sklepach motoryzacyjnych i co się okazuje nigdzie dosłownie nigdzie nie znalazłem dostępnych pierścieni... w internecie to samo... cena pierścieni z ASO to koszt około 2400zl za komplet. I tu pojawiają się moje pytania, bo widzę kilka opcji:

1) może ktoś z Was wie gdzie kupić w normalnej cenie pierścienie ?

2)druga opcja to kupno całego silnika, co ma za sobą plusy i minusy - zależy jak trafisz. jeżeli faktycznie silniki mają takie przebiegi jak piszą na aukcjach, to sądzę że może być więcej korzyści. Tu od razu pytanie, czy wiecie czy silnik z wersji ze skrzynią automatyczną podejdzie do manuala P&P ??

3)zmiana 3.2 na 2.0t, ale tu nie mam bladego pojęcia jakie to koszty i co musiałbym kupić

Wiadomo, nie będę pisał że koszta nie mają znaczenia bo mają... chciałbym żeby było dobrze i w miarę rozsądnie cenowo (materiały).

Z góry dziękuję za sugestie i podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Bardziej się skłaniam ku temu by wziąć inny 3.2, ciekawi mi tylko czy silnik z automatyczna skrzynia biegów podejdzie do manualnej, i czy coś jeszcze będzie wymagało jakiegoś przeprogramowania,zaadaptowania. Z20NET też brałem pod uwagę ale patrząc na ceny i liczbę potrzebnych rzeczy do swapa wychodzi na to że chyba gra nie warta świeczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja. Myślę że to też najtańsza opcja. Tak na prawdę muszę trochę pojeździć i zobaczyć jak wygląda te spalanie oleju bo coś do końca mi nie pasuje. Sprawa przedstawia się tak. Przebieg 344tys plus gaz. Nie wiem dokładnie kiedy zaczęło się dymienie ale ostatnio zmienili mi olej z 5w30 valvoline na pół syntetyk 10w40 motul. Z rana nie puszcza żadnego klebu dymu. Zupełnie nic. Moc ma. Spalanie oleju na razie nie okresle. Dymienie zazwyczaj pojawia się na rozgrzanym silniku przy zwiekszonych obrotach. Check engine się nie zapala. Płynu nie ubywa szlamu pod korkiem nie mam... Mam jeszcze cień nadziei że może jeszcze nie do końca jest tak źle. Mam pomysł żeby zrobić plukanke silnika i zalać go może 5w40. Przyjrzeć się odmie ale wątpię by była to ona. Może mogą Koledzy coś doradzić? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ale nawet oni nie mają do 3.2 , do 2.8 zresztą też. Generalnie dobra firma, szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jest jakaś paranoja z tymi pierścieniami. Przeglądałem trochę tych stron, nawet na zagranicznych próbowałem i nic... Chyba będę celował w ten cały silnik. Bez sensu płacic 2500zł za same pierścienie. Sam silnik około 2000zł. Trochę jeszcze pojeżdżę na tym, uzbieram odpowiednie finanse i wtedy zakupie silnik. Być może oddam jeszcze gdzieś do weryfikacji i żeby dokładnie sprawdzili czy to będzie na pewno to. Tak jak pisałem mam mała nadzieję że może ... nie jest tak źle ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Weź z ASO numery fabryczne GM i poszukaj na eBayu. Może jeszcze jakieś auto z koncernu GM np w USA ma takie pierścienie. Dwa lata temu jak szukałem rozrządu do mojego 2.8T tak właśnie zrobiłem. W intercarsie rozrząd kpl. 6tyś zł na eBayu 400$ oryginalny kpl. Do Pontiaca, Cadillaca i Buicka 3600ccm 🙂 Po numerach GM pasowało idealnie 😀

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz co. odpuszczam ten temat i szukam drugiego silnika najlepiej z niskim przebiegiem i z wersji z automatem, jest szansa że nie będzie zajechany ;). Weź tylko bądź mądry i kup taki który posłuży...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... trochę loteria 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2000 zł za dobre 3.2 z małym nalotem.....to chyba przeglądasz najtańsze aukcje i tam razcej silniki z przebiegiem jak u Ciebie. Z przebiegiem w granicach ok 100-120 tys km to licz 3 tys  nawet z górką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×