Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mieto1

Problem ze sprzęgłem po wymianie dwumasy i sprzęgła.

Recommended Posts

Witam szanownych kolegów.
Jestem świeżo po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła. Cały komplet LUK (dwumasa, sprzęgło, wyprzęgnik do tego uszczelniacz wału). Dwumasa hałasowała już na wciśniętym pół-sprzęgle, czasem na luzie więc zdecydowałem się na wymianę.
Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Przy ruszaniu auto mi zgasło bo sprzęgło ma bardzo krótki skok. Nie wiem jak to inaczej nazwać. Po prostu wcześniej dało się ruszyć normalnie płynnie a teraz mam uczucie jakbym miał za chwile walnąć "kangura". Mechanik stwierdził że tak musi być bo tam nie ma żadnej regulacji i ten typ tak ma. Mam się do tego przyzwyczaić - inaczej nie będzie lub samo się wyreguluje. Sprzęgło przed wymianą chodziło o niebo lepiej. Teraz boje się dać żonie auto bo naprawdę z jedynki trzeba ruszać z zegarmistrzowską dokładnością. Największy dyskomfort czuć na 1 i 2 biegu występuje jakby wręcz szarpnięcie - jak by ktoś "strzelał ze sprzęgła". Sam jak ruszam mam stresa żeby mi auto nie zgasło a jeżdżę tym autem od 5 lat.

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Edited by mieto1

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpinam się pod temat. Mieliśmy w naszej Vivi podobnie. Po wymienie odpowietrznika sprzęgło zaczęło chodzić normalnie, ale zapada się pedał co jakiś czas i musze wyjąć go nogą, za trzecim razem po takiej sytuacji sprzęgło zaczęło nisko łapać. Jakiś pomysł? Czy to pompka do wymiany? Sprzęgło i wysprzęglik wymieniany dwa razy w ciągu 2 miesiący. Pierwszy sachs się rozleciał i wymieniliśmy na LUKa i nadal nie działa. Auto stoi drugi miesiąc. Mechanik mówi, że do pompki sprzęgła idzie jakieś okrągłe urządzenie i to może być to, ale co to jest? Pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic z tym nie zrobisz jestem w takiej samej sytuacji badałem temat dogłębnie wymieniałem wysprzęgliki i pompy bez rezultatu. Okazało się że zestaw sprzęgła jest wadliwy a mianowicie chodzi o docisk a dokładniej o system samoregulacji w nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...