Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

knapi87

Z18XEL + GAZ 2005 rok brak mocy i szarpanie na zimnym silniku

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam,

Od jakiegoś roku mam problem zaraz po odpaleniu mojej Vectry.

Po ruszeniu na zimnym silniku czasem brakuje mocy po wciśnięciu pedału gazu, innym razem szarpie jak głupia czasem to i to.

Dzieje się tak tylko na początku jazdy na benzynie, później objawy ustają i wszystko jest w najlepszym porządku.

Na rozgrzanym silniku trochę nierówno chodzi na PB(naprawdę niewielkie skoki obrotów) , na LPG bez problemów .Po rozgrzaniu silnika nie włączając gazu też nie ma problemów przy jeździe.

 

W przeciągu roku wymieniałem chronologicznie:

Rozrząd, olej + filtry ( wszystkie)

płyn chłodniczy, płyn hamulcowy,

Świece

olej + filtr

pompę paliwa (jakiś miesiąc temu odmówiła posłuszeństwa) + filtr paliwa

 

Czyściłem przepustnicę i przepływomierz, sprawdziłem czujnik temp. silnika, odłączyłem akumulator i przejechałem około 150 km na benzynie i wtedy trochę zmniejszyły się objawy ale jest nawrót.

Błędy jakie odczytywałem to:

- zbyt uboga mieszanka paliwa chyba P0170 

- błąd w komunikacji CAN

 

Macie jakiś pomysł jak pozbyć się tych dolegliwości ?

Według mnie może to być

- czujnik wału

- sonda lambda tylko nie wiem która ...

- wtrysk benzyny

 

 

Edytowano przez knapi87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja dziś odkryłem że egr mam zepsuty objawy podobne do Twoich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po jeździe na benzynie była poprawa to gaz do regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

w jaki sposób można sprawdzić że EGR jest zepsuty bez wymiany na nowy ?

Adrian jaki kod twojego silnika jest ?

Edytowano przez knapi87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z18xe po odkręceniu widać taki grzybek  wg mechanika powinien być miękki mój jest zacięty ktoś na forum napisał że jest sterowany elektronicznie dlatego wydaje się zacięty w poniedziałek dojdzie nowy to będę wszystko wiedział jak powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

tak poczytałem trochę i zaworu chyba nie będę wymieniać tylko wyczyszczę i dam zaślepkę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 

no i 8===D (_Y_) kamieni kupa

sprawdziłem i nie mam zaworu EGR, sprawdziłem kompem i wyskoczyło że EGR nie aktywny ...
poza tym wyskoczyły błędy

P0170-12 Korekta parametrów mieszanki układ ubogi

P1525-65 i  P1550-3A (nie skasowałem po czyszczeniu przepustnicy a była czyszczona bez zdejmowania)


0370 co to za błąd ??

Edytowano przez knapi87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać taki majster z tego gazownika. To że pracuje w firmie która produkuje instalację, nie znaczy, że wie co robi.

Map benzynowych się nie wgrywa. Można co najwyżej skasować adaptacje. Po tym powinno pojeździć się na benzynie, aby adaptacja ułożyła się do pracy silnika na benzynie. Dopiero wtedy można brać się za regulację. W jaki sposób regulował tą instalację? Na mapy czy na korekty?

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odłączyłem akumulator na całą noc, przejechałem ze 160 km na benzynie a gazownik zrobił korekty imo ale nie jestem pewien, ( rozumiem podważanie jego kompetencji ale proszę odrzucić tą tezę )

Jest cień szansy że znalazłem moją piętę achillesową jeden z kabli za silnikiem jest wypięty z kostki ( wygląda na sondę lambda za kolektorem) ale nie dostanę sie tam z góry,

W czwartek będę miał dostęp do kanału to pogrzebiemy zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie pytam czy zrobił korekty ustawień gazu bo pewnie zrobił. Pytam się czy oglądał korekty paliwowe w sterowniku silnika podłączając się do samochodu (nie instalacji) jakimś fejsem, np. elm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czym oglądał i co pozmieniał, od tego czasu gaz chodzi elegancko.

Co do benzyny to był problem zanim do niego podjechałem i później.

Grzebałem w autku wczoraj, kabelek niestety cały, błędów na kompie  nie było żadnych a na benzynie chodzi coraz bardziej nierówno.

 

Jest pomysł że to wtryski od Pb ma ktoś jakieś wartości wtryskowe żebym miał punkt zaczepienia jak będę na kompie sprawdzał ?

Czy jest opcja że komputer pokaże prawidłowe wartości a wtrysk będzie zapieczony (uszkodzony ogólnie) ?

Czy próbował ktoś jakichś dodatków do paliwa czyszczących wtryski ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj wartości korekty długoterminowej . Później zobacz jakie są korekty krótkoterminowe na benzynie i gazie. Wtrysk może paść, ale bardziej prawdopodobne jest, że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale wymieniłem pompę paliwa dwa miesiące temu ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co z tego? Czasem nowe części nie działają prawidłowo. Najpierw odczytaj te korekty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korekta krótkoterminowa -0%

Korekta długoterminowa - nie widziałem takiej wartości.

Sprawdzałem  AUTOBOSS V30 SPX
Na razie jadę na urlop ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź elm'em. Krótkoterminowa sprawdzana na odpalonym silniku i porównana na pb i LPG?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na odpalonym, LPG i na paliwie taka sama wartość.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj powtórzyłem test korekty krótkoterminowej i wyszło tak od 4% do 12 % 

Błędów po ostatnim skasowaniu brak a przejechałem 2000 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez wartości korekty długoterminowej ciężko powiedzieć. Krótkoterminowa wahała się tak w jakich warunkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wahała się na biegu jałowym, jak i podczas wciskania gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie wartości powinny być przy dość ostrym przyspieszeniu. Bez długoterminowej i tak nic nie można powiedzieć bo ona jest podstawą od której idzie korekta krótkoterminowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałem podpowiedź od mechanika, że może być to przepływomierz.

Po odłączeniu tego ustrojstwa wszystko działa poprawnie nie świruje po odpaleniu i nie mam braku mocy.

W przyszłym tygodniu kupię nowy, wymienię i dam potwierdzenie że to przepływka tak mnie oszukała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wymieniona na wadliwą :( pojeździłem i check engine :(

 , wczoraj podmieniłem na dobrą ale cały czas jest problem przy odpalaniu na zimnym ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cewka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bo na gazie też by sie dławił.
Pod koniec tygodnia jadę wylogwać go techem i na nowo zaprogramować jak to pomoże dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie np na zlej cewne na benzynie chodzi ok. A na gazie rzuca jak cholera... Gaz jest bardzo czuly.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×