Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

knapi87

Z18XEL + GAZ 2005 rok brak mocy i szarpanie na zimnym silniku

Recommended Posts

Witam,

Od jakiegoś roku mam problem zaraz po odpaleniu mojej Vectry.

Po ruszeniu na zimnym silniku czasem brakuje mocy po wciśnięciu pedału gazu, innym razem szarpie jak głupia czasem to i to.

Dzieje się tak tylko na początku jazdy na benzynie, później objawy ustają i wszystko jest w najlepszym porządku.

Na rozgrzanym silniku trochę nierówno chodzi na PB(naprawdę niewielkie skoki obrotów) , na LPG bez problemów .Po rozgrzaniu silnika nie włączając gazu też nie ma problemów przy jeździe.

 

W przeciągu roku wymieniałem chronologicznie:

Rozrząd, olej + filtry ( wszystkie)

płyn chłodniczy, płyn hamulcowy,

Świece

olej + filtr

pompę paliwa (jakiś miesiąc temu odmówiła posłuszeństwa) + filtr paliwa

 

Czyściłem przepustnicę i przepływomierz, sprawdziłem czujnik temp. silnika, odłączyłem akumulator i przejechałem około 150 km na benzynie i wtedy trochę zmniejszyły się objawy ale jest nawrót.

Błędy jakie odczytywałem to:

- zbyt uboga mieszanka paliwa chyba P0170 

- błąd w komunikacji CAN

 

Macie jakiś pomysł jak pozbyć się tych dolegliwości ?

Według mnie może to być

- czujnik wału

- sonda lambda tylko nie wiem która ...

- wtrysk benzyny

 

 

Edited by knapi87

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dziś odkryłem że egr mam zepsuty objawy podobne do Twoich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli po jeździe na benzynie była poprawa to gaz do regulacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w jaki sposób można sprawdzić że EGR jest zepsuty bez wymiany na nowy ?

Adrian jaki kod twojego silnika jest ?

Edited by knapi87

Share this post


Link to post
Share on other sites

z18xe po odkręceniu widać taki grzybek  wg mechanika powinien być miękki mój jest zacięty ktoś na forum napisał że jest sterowany elektronicznie dlatego wydaje się zacięty w poniedziałek dojdzie nowy to będę wszystko wiedział jak powinno być

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak poczytałem trochę i zaworu chyba nie będę wymieniać tylko wyczyszczę i dam zaślepkę.

Please login or register to see this link.

 

no i 8===D (_Y_) kamieni kupa

sprawdziłem i nie mam zaworu EGR, sprawdziłem kompem i wyskoczyło że EGR nie aktywny ...
poza tym wyskoczyły błędy

P0170-12 Korekta parametrów mieszanki układ ubogi

P1525-65 i  P1550-3A (nie skasowałem po czyszczeniu przepustnicy a była czyszczona bez zdejmowania)


0370 co to za błąd ??

Edited by knapi87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać taki majster z tego gazownika. To że pracuje w firmie która produkuje instalację, nie znaczy, że wie co robi.

Map benzynowych się nie wgrywa. Można co najwyżej skasować adaptacje. Po tym powinno pojeździć się na benzynie, aby adaptacja ułożyła się do pracy silnika na benzynie. Dopiero wtedy można brać się za regulację. W jaki sposób regulował tą instalację? Na mapy czy na korekty?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw odłączyłem akumulator na całą noc, przejechałem ze 160 km na benzynie a gazownik zrobił korekty imo ale nie jestem pewien, ( rozumiem podważanie jego kompetencji ale proszę odrzucić tą tezę )

Jest cień szansy że znalazłem moją piętę achillesową jeden z kabli za silnikiem jest wypięty z kostki ( wygląda na sondę lambda za kolektorem) ale nie dostanę sie tam z góry,

W czwartek będę miał dostęp do kanału to pogrzebiemy zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nie pytam czy zrobił korekty ustawień gazu bo pewnie zrobił. Pytam się czy oglądał korekty paliwowe w sterowniku silnika podłączając się do samochodu (nie instalacji) jakimś fejsem, np. elm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia czym oglądał i co pozmieniał, od tego czasu gaz chodzi elegancko.

Co do benzyny to był problem zanim do niego podjechałem i później.

Grzebałem w autku wczoraj, kabelek niestety cały, błędów na kompie  nie było żadnych a na benzynie chodzi coraz bardziej nierówno.

 

Jest pomysł że to wtryski od Pb ma ktoś jakieś wartości wtryskowe żebym miał punkt zaczepienia jak będę na kompie sprawdzał ?

Czy jest opcja że komputer pokaże prawidłowe wartości a wtrysk będzie zapieczony (uszkodzony ogólnie) ?

Czy próbował ktoś jakichś dodatków do paliwa czyszczących wtryski ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj wartości korekty długoterminowej . Później zobacz jakie są korekty krótkoterminowe na benzynie i gazie. Wtrysk może paść, ale bardziej prawdopodobne jest, że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale wymieniłem pompę paliwa dwa miesiące temu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co z tego? Czasem nowe części nie działają prawidłowo. Najpierw odczytaj te korekty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekta krótkoterminowa -0%

Korekta długoterminowa - nie widziałem takiej wartości.

Sprawdzałem  AUTOBOSS V30 SPX
Na razie jadę na urlop ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź elm'em. Krótkoterminowa sprawdzana na odpalonym silniku i porównana na pb i LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na odpalonym, LPG i na paliwie taka sama wartość.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj powtórzyłem test korekty krótkoterminowej i wyszło tak od 4% do 12 % 

Błędów po ostatnim skasowaniu brak a przejechałem 2000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez wartości korekty długoterminowej ciężko powiedzieć. Krótkoterminowa wahała się tak w jakich warunkach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wahała się na biegu jałowym, jak i podczas wciskania gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie wartości powinny być przy dość ostrym przyspieszeniu. Bez długoterminowej i tak nic nie można powiedzieć bo ona jest podstawą od której idzie korekta krótkoterminowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem podpowiedź od mechanika, że może być to przepływomierz.

Po odłączeniu tego ustrojstwa wszystko działa poprawnie nie świruje po odpaleniu i nie mam braku mocy.

W przyszłym tygodniu kupię nowy, wymienię i dam potwierdzenie że to przepływka tak mnie oszukała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływka wymieniona na wadliwą :( pojeździłem i check engine :(

 , wczoraj podmieniłem na dobrą ale cały czas jest problem przy odpalaniu na zimnym ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cewka??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie bo na gazie też by sie dławił.
Pod koniec tygodnia jadę wylogwać go techem i na nowo zaprogramować jak to pomoże dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie np na zlej cewne na benzynie chodzi ok. A na gazie rzuca jak cholera... Gaz jest bardzo czuly.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...