Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Hipochondryk

Z22se stag4 problemy z przełączaniem na lpg

Recommended Posts

Cześć.

Od jakiegoś czasu, a dokładniej 2 tygodnie po upływie gwarancji na instalację, przestał przełączać się na gaz w zadanej temperaturze. Ręcznie przełączyć się udaje jak na zegarku mam 85 stopni i chwilę pojeździć(5min) Pierwsze co pomyślałem - mało płynu chłodniczego- faktycznie miałem mniej niż 1/4 wysokosci do zgrzewu zbiorniczka. Dodałem do poziomu problem nadal wystepowal. Wymieniłem filtry bo czas się zbliżał( wymieniam co 10kkm) aktualne miały 9 i dalej to samo. Gazowników który wymieniał nie mówiłem o problemie bo miałem nadzieję że filtry pomogą. Podłączył się do kompa mówił że błędów żadnych nie ma. 

Auto jak już się przełączy na gaz chodzi normalnie. 

Mam taką małą teorię że jak było mało płynu to mogło się zapowietrzyc coś w LPG. Możliwe? Daje zdjęcia instalacji.  Albo może czujnik jakiś przekłamuje? 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chwilę pojeździć ? Tzn przełącza Ci się z powrotem na PB ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba w parametry popatrzec moze cos z czujnikiem temp parownika lub temp gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwilę pojeździć na PB z 85 stopni to wejdzie na LPG i wtedy można jeździć na LPG bez problemu. Jak auto osiągnie zadane 37 stopni jest próba przełączenia na LPG, po czym szarpnie i wraca do lpg a centralka miga szybko. Pozwala się recznie przelączyć jak osiągnie 85 stopni auto i chwile pojeździ. Dzisiaj auto miało już 85 stopni od jakiś 3 minut i się nie chciało przełączyć. Dojechałem do miejsca docelowego i dotknąłem ręką parownika, był delikatnie ciepły nie równomiernie, ale na pewno nie gorący. Wg termometru na podczerwień obudowa miała 35 stopni w najcielpejszym miejscu a w najzimniejszym 27. 

Może jednak jest gdzieś zapowietrzone coś ? Nie wygląda mi to na czujnik temperatury. A w parametry zerknę dzisiaj - o ile przyjdzie kabelek z allegro. 

Edited by Hipochondryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest zdecydowanie zapowietrzony. Temperatura reduktora powinna być trochę niższa niż silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ogrzewanie w aucie ci dziala??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogrzewanie Działa. Bez zarzutu. Mi się wydaje że też reduktor zapowietrzony. Jak próbowała się po osiągnięciu 37 stopni przełączyć i się nie udalo miałem możliwość się zatrzymać i podotykac. Węże idące w prawo były ciepłem reduktor zaś zimny. 

 

Jak go odpowietrzyć? Czy lepiej do gazownika jechać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć dlaczego jest zapowietrzony. Ze zdjęcia widać że powinien się sam odpowietrzyć. Mało tego, jeśli nie spuszczałeś płynu to nie powinien się zapowietrzyć. Zobacz czy węże idące do niego nie są załamane. Możliwe też że coś zablokowało przepływ w środku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same obejmy jak dotykałem drugi raz, te metalowe przy reduktorże były ciepłe. 

Chyba podjadę do gazownika może coś poradzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie co? Problem rozwiązany aż, wstyd się przyznawać. Wyciaglem bezpiecznik odczekalem 5 min. I wg centralki z 3 zielonych gazu zrobił się brak. Wygląda że się zawiesiło cos. Zatankowałem i kuźwa działa normalnie.... 

Dzięki za chęć pomocy. 

Taki banał.... Zwieszoną centralka i brak LPG. Co najśmieszniejsze pokazywało że jeżdżę na LPG, ale widocznie nie zauważyłem że pb jakoś szybko schodzi.. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banały potrafią nas zaskakiwać. Ale pewnie komuś się to przyda. Dobrze, że jest :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...