Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

przemoo7

Alternator - słabo ładuje pod obiążeniem

Polecane posty

Witam.

 

Proszę o poradę w czym może być przyczyna, alternator w mojej Vectrze B 1.8 16V na biegu jałowym bez obiążenia trzyma ładowanie na poziomie około 14V, natomiast włączając światła, nawiew, klimę ładowanie spada do 13.1-13.2V.

Jak mogę mu pomóc, czego należy szukać lub co wymienić żeby ładowanie było na właściwym poziomie ok. 14 również pod obiążeniem?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie nie masz wcale najgorsze.

Pomiar robiłeś na w pełni naładowanym aku? Silnik zagrzany?

Jeżeli Ci przeszkadza takie ładowanie to zrób pomiar bezpośrednio na zaciskach alternatora. Nie powinno być większej różnicy niż 0.1V, w stosunku do pomiarów na klemach aku. Jeżeli różnica będzie większa szukaj problemu w kablach.

Pomóc w lepszym ładowaniu możesz sprawdzając pasek, kable. Ewentualnie wymienić regulator napięcia w altku. Przy okazji sprawdzić mostek, łożyska, szczotki. Choć może u Ciebie występować jeden zespół regulatora wraz ze szczotkotrzymaczem.

Ja bym osobiście sprawdził kable, pojechał do elektryka na test aku, sprawdziła pasek i jego napięcie. Alternatora bym jeszcze nie ruszał, tylko co jakiś czas sprawdzał ładowanie. Jeśli będzie gorzej - regeneracja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiar robiłem na nowym akumulatorze 60ah który wczoraj kupiłem po tym jak padł mi poprzedni.

Samochód przejechał ok. 5km przed pomiarem.

 

Musze zrobic te pomiary na alternatorze w takim razie.

Jakie są objawy uszkodzonego regolatora napiecia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulator raczej (to moje logiczne myślenie) działa zero-jedynkowo albo działa dobrze albo wcale. A popsuć sie może przypuszczam na dwa sposoby albo nie ładuje albo przeładowuje bo puszcza cały prąd na aku. Mnie się zepsuł w drugi sposób, miałem ładowanie 17V na wolnych obrotach.

Też miałem podobnie ładowanie w VB, przy grzaniu szyb to spadało grubo poniżej 13V. Spadku napięcia na kablach nie mierzyłem, klemy się nie grzały. Przejeździłem tak kilka lat cały czas mając w głowie "trzeba by w końcu zregenerować ten alternator". Ale nic się nie działo więc jeździłem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  1. Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

    A jak akumulator się sprawował w ciągu tych kilku lat kiedy był słabo ładowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bosch 60Ah 4 lata pracował bez zarzutu, w zimy nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. Sprzedałem tak auto nie wiem co było dalej.

Oczywiście nie namawiam abyś nie naprawiał, rób tak żebyś nie miał problemów :D Ale jestem pewien tego, że takie ładowanie to nie jest powód żeby odstawić auto, zamknąć i nie jeździć tylko szukać mechanika bo zaraz się prąd skończy. Nie skończy się, możesz jeździć i sobie spokojnie pomierzyć, posprawdzać, podjechać do elektromechanika jak się nie znasz i ogarnąć bez wielkiego pośpiechu ;) Najlepsi do tego są starsi panowie którzy specjalizują się tylko i wyłącznie w regeneracji rozruszników i alternatorów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Właśnie znam takiego Pana który zajmuje się tylko tym, ale przyznam że boję wielkości kosztów, ile może kosztować naprawa takiego alternatora,szczególnie że mam jeszcze problem z elektryką II obiegu wentylatora bo pobiera mi prąd na postoju i to też może być kosztowna naprawa.

 

Edytowano przez przemoo7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie są koszta które strasznie powalają. Oczywiście wszystko zależy od tego na czym będzie polegać naprawa. Jak Pan nie gryzie to podjedź i zapytaj o orientacyjne koszta i już będziesz coś wiedział :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi regenerował altka około 7 miesięcy temu i ładowanie mam na poziomie 14,2 bez obciążenia i 13,4 jak włączę wszelkie oświetlenie, chłodziarkę, grzanie kuciapki, grajka itp. Za robotę skasował coś około 220 pln. Przyczyną regeneracji były prawdopodobnie zawieszające się szczotki. (raz ładowało a raz nie.) czasem przez ponad miesiąc było ok, a czasem przez cały dzień nie ładowało. Jedynym objawem był zapalający się check i błąd czujnika położenia wału/wałka. Jeden z nich wcześniej wymieniłem. Okazało się że niepotrzebnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Który wymieniłeś niepotrzebnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×