Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

przemoo7

Alternator - słabo ładuje pod obiążeniem

Recommended Posts

Witam.

 

Proszę o poradę w czym może być przyczyna, alternator w mojej Vectrze B 1.8 16V na biegu jałowym bez obiążenia trzyma ładowanie na poziomie około 14V, natomiast włączając światła, nawiew, klimę ładowanie spada do 13.1-13.2V.

Jak mogę mu pomóc, czego należy szukać lub co wymienić żeby ładowanie było na właściwym poziomie ok. 14 również pod obiążeniem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie nie masz wcale najgorsze.

Pomiar robiłeś na w pełni naładowanym aku? Silnik zagrzany?

Jeżeli Ci przeszkadza takie ładowanie to zrób pomiar bezpośrednio na zaciskach alternatora. Nie powinno być większej różnicy niż 0.1V, w stosunku do pomiarów na klemach aku. Jeżeli różnica będzie większa szukaj problemu w kablach.

Pomóc w lepszym ładowaniu możesz sprawdzając pasek, kable. Ewentualnie wymienić regulator napięcia w altku. Przy okazji sprawdzić mostek, łożyska, szczotki. Choć może u Ciebie występować jeden zespół regulatora wraz ze szczotkotrzymaczem.

Ja bym osobiście sprawdził kable, pojechał do elektryka na test aku, sprawdziła pasek i jego napięcie. Alternatora bym jeszcze nie ruszał, tylko co jakiś czas sprawdzał ładowanie. Jeśli będzie gorzej - regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiar robiłem na nowym akumulatorze 60ah który wczoraj kupiłem po tym jak padł mi poprzedni.

Samochód przejechał ok. 5km przed pomiarem.

 

Musze zrobic te pomiary na alternatorze w takim razie.

Jakie są objawy uszkodzonego regolatora napiecia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator raczej (to moje logiczne myślenie) działa zero-jedynkowo albo działa dobrze albo wcale. A popsuć sie może przypuszczam na dwa sposoby albo nie ładuje albo przeładowuje bo puszcza cały prąd na aku. Mnie się zepsuł w drugi sposób, miałem ładowanie 17V na wolnych obrotach.

Też miałem podobnie ładowanie w VB, przy grzaniu szyb to spadało grubo poniżej 13V. Spadku napięcia na kablach nie mierzyłem, klemy się nie grzały. Przejeździłem tak kilka lat cały czas mając w głowie "trzeba by w końcu zregenerować ten alternator". Ale nic się nie działo więc jeździłem :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
  1. Please login or register to see this quote.

    A jak akumulator się sprawował w ciągu tych kilku lat kiedy był słabo ładowany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch 60Ah 4 lata pracował bez zarzutu, w zimy nigdy nie miałem problemów z odpaleniem. Sprzedałem tak auto nie wiem co było dalej.

Oczywiście nie namawiam abyś nie naprawiał, rób tak żebyś nie miał problemów :D Ale jestem pewien tego, że takie ładowanie to nie jest powód żeby odstawić auto, zamknąć i nie jeździć tylko szukać mechanika bo zaraz się prąd skończy. Nie skończy się, możesz jeździć i sobie spokojnie pomierzyć, posprawdzać, podjechać do elektromechanika jak się nie znasz i ogarnąć bez wielkiego pośpiechu ;) Najlepsi do tego są starsi panowie którzy specjalizują się tylko i wyłącznie w regeneracji rozruszników i alternatorów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Właśnie znam takiego Pana który zajmuje się tylko tym, ale przyznam że boję wielkości kosztów, ile może kosztować naprawa takiego alternatora,szczególnie że mam jeszcze problem z elektryką II obiegu wentylatora bo pobiera mi prąd na postoju i to też może być kosztowna naprawa.

 

Edited by przemoo7

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie są koszta które strasznie powalają. Oczywiście wszystko zależy od tego na czym będzie polegać naprawa. Jak Pan nie gryzie to podjedź i zapytaj o orientacyjne koszta i już będziesz coś wiedział :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi regenerował altka około 7 miesięcy temu i ładowanie mam na poziomie 14,2 bez obciążenia i 13,4 jak włączę wszelkie oświetlenie, chłodziarkę, grzanie kuciapki, grajka itp. Za robotę skasował coś około 220 pln. Przyczyną regeneracji były prawdopodobnie zawieszające się szczotki. (raz ładowało a raz nie.) czasem przez ponad miesiąc było ok, a czasem przez cały dzień nie ładowało. Jedynym objawem był zapalający się check i błąd czujnika położenia wału/wałka. Jeden z nich wcześniej wymieniłem. Okazało się że niepotrzebnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który wymieniłeś niepotrzebnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...