Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

SpiderFYM

"Skręcanie" Vectry C

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Obecnie jestem na etapie poszukiwania Vectry C. Wiele osób mówi że "eee panie, Vectry to tylko po prostej umieją jeździć, a zakrętu to już nie pokona".
Sam jeździłem opc 2.0 w kombi jak i 2.2 gts w liftabacku i jakoś pokonywanie zakrętów nie było wyzwaniem. Jak natomaist jest w zwykłej Vectrze C bez pakietu opc czy gts? Samo auto ma już zawieszenie trochę wyższe - czy to jest główny problem przy zakrętach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeżdżę oplem Signum. Zawieszenie ma dość miękkie i rzeczywiście szarżować nie ma co na zakrętach, bo wyniesie. Oczywiście wszystko jest kwestią doboru prędkości do rodzaju drogi i warunków panujących na niej. Także w sumie ciężko powiedzieć czy jest to ujma zawieszenia, czy raczej zły dobór prędkości do pokonywanego zakrętu. Generalnie jadąc z rozsądną prędkością nie mam żadnych obaw na zakretach i pokonuję je z przyjemnością i bez strachu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę gabaryty, rozstaw osi i masę, to VC nie jest autem, które połyka zakręty, zresztą ciężko o przednionapędowe auto tej klasy, o którym można tak powiedzieć. Ciekaw jestem, jakie auto by wskazały te ww. osoby, jako furę stworzoną do takiej jazdy.

GTS ma zawiechę -20mm i możesz taką sobie zafundować do każdej VC, skoro byłeś zadowolony, to to rozwiąże Twój dylemat.

Please login or register to see this quote.

Ciekawym OPC jeździłeś :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Passat B6 i Superb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnym z tych aut bym ostro zakrętów nie atakował, oprócz zawiechy jeszcze jest kwestia opon (rozmiar, szerokość, profil).

Superbem obecnie jeżdżę, mam standardowy zawias, który jest po prostu miękki, kapcie 18/225/40 pomagają (i 4x4), ale to nadal kawał auta i fizyki nie oszukasz, zakręty to nie jest ulubione miejsce dla takiego auta.

Ale gdyby posadzić go -30 czy -40, to byłoby dużo lepiej, ale tak możesz zrobić z każdą furą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tam top gear ogladali, tam soe clarkson z tego nabijal...
Vc jeździ tak jak inne przednie napędy.

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca wiem o jakie zakręty w temacie chodzi ale VC trasa Piotrków Mszczonów ustawiam tempomat na 160 i z taką prędkością ją pokonuje zakręty :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Signum z fabrycznie sportowym zawieszeniem na kołach 225/45r18 nie jest napewno łódką. Myślę, że lekko obniżona fura na dobrych oponach zawsze ładnie pójdzie po zakręcie. Kiedyś miałem oponki continental sportcontact3 i zmieniłem na tanie barum bravuris 3hm i tęsknie za starymi. Inna jakość jazdy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli kolejny argument żeby szukać GTSa, a nie zwykłej VC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duże trasy robiłem renówkami , oplami, peugotami i też tragedii nie ma. 

Byłem GTSem na torze . Szybkie zakręty,  szykany  i szału nie ma. Ale myśle że z GTSa zawieszenie jest optymalne do jazdy w mieście i ciut szybszej w trasie. 

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może wystarczy tylko trochę zwolnić przed zakrętem i będzie bezpiecznie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I t niech będzie podsumowaniem tego tematu.

 

Panowie - dzięki wielkie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj z ciekawości przejechałem się GTSem "somsiada" żeby poczuć to niby super prowadzenie i powiem szczerze że wielkiej różnicy w porównaniu do mojego hatcha to nie odczułem o ile wogóle jakaś była. Może jedynie bardziej telepało kierownicą bo posadzona na 17-stkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yy a ktoś tu pisał o super prowadzeniu GTSa ??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie tak - niejednokrotnie natknąłem się na taką informację na forum tudzież prasie "fachowej". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz jak to jest jeden woli córkę drugi teściową. Każdy ma swój gust itd. 

Standard wersja kontra GTS to różnica w sprężynach i średnicy pręta stabilizatora. Reszta to standard różnice małe w konstrukcji to i w prowadzeniu nie wielkie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze dodatkowo są napisy GTS na klapie i  chyba progach ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pełna zgoda. Jeśli miałbym porównywać wygląd to przedliftowy GTS na ori szprychowych felgach wygląda obłędnie w porównaniu do poliftowego hatcha na 16 balonach 215/55:) Ale w jeździe różnice praktycznie żadne. Sąsiad nawet był zdziwiony bo obiecywał sobie jakiejś super jazdy na standardowych 16 (podobnie jak ja po GTSie). A tu zonk. Raczej doszliśmy do wniosku że obaj mamy rozgrzmocone maglownice bo telepanie na nierównościach, ciąganie w koleinach i szarpanie kierownicy identyczne w obu autach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie koniecznie ,jakie szerokie gumy w tych autach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie 215/55/16 w GTS bodaj 225/45/17. Obydwa auta z zawiasem po remoncie.

Edited by marq86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem zaczyna ciągnąć w koleinach już od szerokości 215. Na drugim aucie miałem 225 i trzeba było mocniej trzymać kierownice, zmiana na 205 i kiera się uspokoiła na koleinach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic z tego, zimówki 205/55 na strukturkach i ciągnie tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też miałem 225 i ciężko było utrzymać w koleinach. Teraz mam 215 i jest o wiele lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jakim autem jeździłeś wcześniej, ale vectra ma czuły układ kierowniczy i tak będzie , tylko zależy w jakim stopniu jest to w twojej i jakich koleinach mówimy ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...