Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Cześć wszystkim,

Obecnie jestem na etapie poszukiwania Vectry C. Wiele osób mówi że "eee panie, Vectry to tylko po prostej umieją jeździć, a zakrętu to już nie pokona".
Sam jeździłem opc 2.0 w kombi jak i 2.2 gts w liftabacku i jakoś pokonywanie zakrętów nie było wyzwaniem. Jak natomaist jest w zwykłej Vectrze C bez pakietu opc czy gts? Samo auto ma już zawieszenie trochę wyższe - czy to jest główny problem przy zakrętach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę oplem Signum. Zawieszenie ma dość miękkie i rzeczywiście szarżować nie ma co na zakrętach, bo wyniesie. Oczywiście wszystko jest kwestią doboru prędkości do rodzaju drogi i warunków panujących na niej. Także w sumie ciężko powiedzieć czy jest to ujma zawieszenia, czy raczej zły dobór prędkości do pokonywanego zakrętu. Generalnie jadąc z rozsądną prędkością nie mam żadnych obaw na zakretach i pokonuję je z przyjemnością i bez strachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę gabaryty, rozstaw osi i masę, to VC nie jest autem, które połyka zakręty, zresztą ciężko o przednionapędowe auto tej klasy, o którym można tak powiedzieć. Ciekaw jestem, jakie auto by wskazały te ww. osoby, jako furę stworzoną do takiej jazdy.

GTS ma zawiechę -20mm i możesz taką sobie zafundować do każdej VC, skoro byłeś zadowolony, to to rozwiąże Twój dylemat.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ciekawym OPC jeździłeś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Passat B6 i Superb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żadnym z tych aut bym ostro zakrętów nie atakował, oprócz zawiechy jeszcze jest kwestia opon (rozmiar, szerokość, profil).

Superbem obecnie jeżdżę, mam standardowy zawias, który jest po prostu miękki, kapcie 18/225/40 pomagają (i 4x4), ale to nadal kawał auta i fizyki nie oszukasz, zakręty to nie jest ulubione miejsce dla takiego auta.

Ale gdyby posadzić go -30 czy -40, to byłoby dużo lepiej, ale tak możesz zrobić z każdą furą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

E tam top gear ogladali, tam soe clarkson z tego nabijal...
Vc jeździ tak jak inne przednie napędy.

Wysłane z poczty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Duża szansa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca wiem o jakie zakręty w temacie chodzi ale VC trasa Piotrków Mszczonów ustawiam tempomat na 160 i z taką prędkością ją pokonuje zakręty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje Signum z fabrycznie sportowym zawieszeniem na kołach 225/45r18 nie jest napewno łódką. Myślę, że lekko obniżona fura na dobrych oponach zawsze ładnie pójdzie po zakręcie. Kiedyś miałem oponki continental sportcontact3 i zmieniłem na tanie barum bravuris 3hm i tęsknie za starymi. Inna jakość jazdy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli kolejny argument żeby szukać GTSa, a nie zwykłej VC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Duże trasy robiłem renówkami , oplami, peugotami i też tragedii nie ma. 

Byłem GTSem na torze . Szybkie zakręty,  szykany  i szału nie ma. Ale myśle że z GTSa zawieszenie jest optymalne do jazdy w mieście i ciut szybszej w trasie. 

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może wystarczy tylko trochę zwolnić przed zakrętem i będzie bezpiecznie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I t niech będzie podsumowaniem tego tematu.

 

Panowie - dzięki wielkie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj z ciekawości przejechałem się GTSem "somsiada" żeby poczuć to niby super prowadzenie i powiem szczerze że wielkiej różnicy w porównaniu do mojego hatcha to nie odczułem o ile wogóle jakaś była. Może jedynie bardziej telepało kierownicą bo posadzona na 17-stkach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Yy a ktoś tu pisał o super prowadzeniu GTSa ??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie tak - niejednokrotnie natknąłem się na taką informację na forum tudzież prasie "fachowej". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest jeden woli córkę drugi teściową. Każdy ma swój gust itd. 

Standard wersja kontra GTS to różnica w sprężynach i średnicy pręta stabilizatora. Reszta to standard różnice małe w konstrukcji to i w prowadzeniu nie wielkie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze dodatkowo są napisy GTS na klapie i  chyba progach ☺️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pełna zgoda. Jeśli miałbym porównywać wygląd to przedliftowy GTS na ori szprychowych felgach wygląda obłędnie w porównaniu do poliftowego hatcha na 16 balonach 215/55:) Ale w jeździe różnice praktycznie żadne. Sąsiad nawet był zdziwiony bo obiecywał sobie jakiejś super jazdy na standardowych 16 (podobnie jak ja po GTSie). A tu zonk. Raczej doszliśmy do wniosku że obaj mamy rozgrzmocone maglownice bo telepanie na nierównościach, ciąganie w koleinach i szarpanie kierownicy identyczne w obu autach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie koniecznie ,jakie szerokie gumy w tych autach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

U mnie 215/55/16 w GTS bodaj 225/45/17. Obydwa auta z zawiasem po remoncie.

Edytowano przez marq86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zaczyna ciągnąć w koleinach już od szerokości 215. Na drugim aucie miałem 225 i trzeba było mocniej trzymać kierownice, zmiana na 205 i kiera się uspokoiła na koleinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego, zimówki 205/55 na strukturkach i ciągnie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też miałem 225 i ciężko było utrzymać w koleinach. Teraz mam 215 i jest o wiele lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jakim autem jeździłeś wcześniej, ale vectra ma czuły układ kierowniczy i tak będzie , tylko zależy w jakim stopniu jest to w twojej i jakich koleinach mówimy ☺️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×