Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, widziałem tego typu tu tematów całe mnóstwo i jak gdyby tym się wzorowałem, mój przypadek jest fenomenem wygląda to tak:

Pojawił się błąd p1901-75 spoko - pierwsza rzecz jaką zrobiłem nowy czujnik przejechałem w okolicach 700 km

Ponownie pojawił się owy cudowny błąd, op-com szybki werdykt dpf - jakoś to zniosłem zamówiłem dpf -500km super jazdy

Zrezygnowany wymieniłem wszystkie przewody (wszystkie czyli dwa) między dpf- czujnik no i tu gitara 1000 km zrobiony, aż miło

No i znowu mi się te g**no pojawia, brakuje mi pomysłów jak i mojemu mechanikowi, pleciona wygląda dobrze, cały osprzęt wyglada dobrze.

Co to może być dpf, ale nowy jest? . Egr? czy może wtyczka ta od czujnika? Wydaje mi się ze w przewodach znalazłem między dpf-a czujnik parę kropel, skąd to może być nie wiem? ma ktoś jakieś wizje?

Widziałem właśnie dużo tematów na ten temat i praktycznie każdy temat kończył się bez odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie co jest z tym g***em nie tak?

 

PACJENT VC FL 2006 1.9cdti 120km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od niej powinieneś w ogóle zacząć diagnozę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm tylko czy ona by tak szalała po tych wymiarach że po 1k km by się odezwała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje temat bo wyskoczył mi ten sam błąd P1901-75 a było to tak. Trasa Płock -Warszawa w połowie trasy zapalił się "check" samochodzik z kluczem odcięło turbinę po chwili wszystko wróciło do normy kilka km dalej znowu "check" brak mocy zgaszenie silnika pomagało na chwile i to samo. W trybie awaryjnym Viki dojechała na miejsce około 30 min odpoczynku i trasa powrotna w trybie awaryjnym. Po dojechaniu do granic Płocka "Check" samoczynnie zgasł pojawiła się moc i włączyło się dopalanie DPF'a. Proces przeszedł normalnie jak zawsze Viki wróciła do garażu. jak 100% sprawna. Ponieważ było już po 24 diagnozę pozostawiłem na dzień następny. Podłączyliśmy kompa tylko jeden błąd P1901-75 nie występuje. Skasowany błąd, jeżdżone cały następny dzień i nic wszystko w normie. Podczas występowania problemu z pod samochodu słyszalny był szum zależny od obrotów silnika, jakby nieszczelność w wydechu, sprawdzony cały jest szczelny. W między czasie podłączyłem moduł LWPM ciśnienie na wolnych obrotach 0-1 kPa przy dodawaniu gazu do 8 kPa max nasycenie 16% po około 200 km zwiększyło się do 23%. I teraz pytanie co mogło się wydarzyć??? Czujnik zwariował??? lub zaczął szwankować?? DPF na wykończeniu???zawsze wypalał się co około 700 km nie przerywałem procesu (nauczyłem się rozpoznawać proces po napięciu w instalacji elektrycznej:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie początek końca dpf , ale spokojnie narazie jeździć obserwować,jak za 500km od wypalania (lub trochę mniej lub więcej km) problem powróci to niestety dpf się zapycha.można próbować go ratować płukanka , wyciąć,wymienić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej wycięcie nie wchodzi w grę, jedynie "pranie" albo wymiana na nowy zamiennik, tylko nie wiem co są warte.

Edited by Borgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Robi się coraz ciekawiej przejechałem prawie 700km i wszystko OK nasycenie mam 88% różnica ciśnień na wolnych obrotach 0kPa. Zapewne zaraz włączy się wypalanie DPF'a. Teraz sam nie wiem co było powodem pojawienia się problemu. Teraz głupio bo przede mną trasa prawie 1000 km i boje się jechać

Edited by Borgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No niech tak zostanie i lepiej żeby nic juz nie wyskakiwalo(bledy) może, mu tylko coś odbiło.różnice ciśnień sprawdź przy 2-3tyś. obrotów.wtedy będziesz wiedział więcej.nasycenie to tylko obliczane jest przez komp. i ma się prawie nijak do stanu faktycznego dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nasycenie doszło do 100% i dopiero wtedy załączyło się wypalanie. Akurat byłem w trasie (prawie 1000 km) czas wypalania dosyć długi bo kilkanaście km Obecnie mam przejechane od ostatniego wypalania 1150km i nasycenie 57% prawie wszystko w trasie na S i A. Ciśnienie sprawdzę. Ten moduł LWPM to wspaniała rzecz.

Edited by Borgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...