Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mskala

Amortyzator przebił się przez poduszkę - wymiana poduszki amortyzatora

Recommended Posts

Witam

Jakiś czas temu z okolic prawego koła, zwłaszcza przy skręcie, dochodziły jakieś stuki, ale po obejrzeniu wszystko wyglądało ok.

Wczoraj rano jadąc do pracy dosłownie na każdej malutkiej nierówności było chrobotanie i stuki, więc zjechałem na parking i szukając przyczyny zajrzałem pod dekielek poduszki amortyzatora, a to co zobaczyłem jest na zdjęciu poniżej.

Element poduszki który trzyma sprężynę w ryzach się po prostu rozpadł, mimo tego, żę nawet niespecjalnie tam była rdza wokoło.

Kupiłem już nową poduszkę i łożysko na wszelki wypadek, ale teraz mam taką zagwozdkę, że jak będę podnosił przód, to koło i tak zostanie w dole, bo śruba na amortyzatorze nie trzyma poduszki i czy w związku z tym sprężyna mi nie wystrzeli. Oczywiście mogę jakoś spróbować dostać się do sprężyn i założyć ściski, ale bez zdjętego koła może być to dość upierdliwe, a ponadto jeśli nie ma obaw, że po podniesieniu auta sprężyna może się tak rozprężyć, że wyskoczy, to odchodzi mi czas na ściskanie sprężyny :)

 

jak myślicie?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od góry rdza może być niewidoczna, ale od spodu będzie jedna wielka korozja. Zobaczysz jak wyjmiesz poduszkę.

Ja bym na Twoim miejscu odkręcił nakrętkę z tłoczyska amortyzatora przed podnoszeniem auta i wyjmowaniem kolumny, bo jak wyjmiesz całą kolumnę (z poduszką) w takim stanie, to jest ryzyko, że wtedy dopiero strzeli, bo tam już jest pewnie mocno pordzewiałe od dołu i przeleci też przez nakrętkę.

Ja bym podszedł to tego tak: podnieść trochę auto, żeby zwiększyć prześwit, potem drugi podnośnik podstawić pod sworzeń wahacza i go trochę dźwignąć, tak aby koło oderwało się od ziemi. Wtedy zdejmiesz koło i założysz ściągacze na sprężyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już zrobione, a mianowicie...

Amortyzator przebił to oparcie poduszki, ale nie na tyle, żeby ta duża nakrętka przeszła w drugą stronę przy podnoszeniu auta, więc przy rozszerzaniu się sprężyny poduszka opierała się na nakrętce.

Podnosiłem auto powoli na lewarku i gdy tylko było to możliwe wsadziłem 2 ściągacze na sprężyny, więc zdjęcie koła nie było problemem.

Problem natomiast pojawił się gdy trzeba było odkręcić nakrętkę z amortyzatora, za cholerę nie chciała puścić. Nie miałem palnika, bo może po podgrzaniu by ruszyło, tak czy inaczej złamałem torxa na tym :)

Okazało się, że amortyzatory są z 2003 roku i nadal w bdb stanie, co potwierdza bardzo niski przebieg. z resztą nie tylko to...

Kolumnę zaniosłem do mechanika i mi to odkręcił.

Natomiast na kielichu nie było praktycznie żadnej rdzy, mimo widocznych jej śladów na poduszce.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...