Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pan Piotr

Clinatronic z błędem P1530, palący się bezpiecznik F4

Recommended Posts

Witam 

Panie i Panowie. Jak w temacie. Klima odpala, komputer włącza wentylator, sterowanie temperaturą działa przy regulacji, opcom wywala błąd P1350 z opisem A/C relay czyli zwarcie. Możliwe, że jest to wina... no właśnie czego. Czy może to być tylko zwarcie na wtyczce czy może kompresor padł? Miał ktoś tak i proszę o pomoc bo auto tyle co kupione? 

(Vectra C polift, 1,9 Z19DT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Relay- to przekażnik, stycznik a nie zwarcie.

Ty opcoma to wyrzuć....ten kod błędu dotyczy zupelnie czegos innego, a mianowicie

P1350 Fuel Level Sensor B Intermittent/Bypass Line Monitor Zapłon
P1350 Ign Ctrl Sys Zapłon
P1350 Ignition Control System Zapłon

 

Kolejna sprawa, podejrzewam, że ten opcom może powodować ten błąd u Ciebie. A Ty z autem masz wszystko okay.

Edited by wolf80

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1530. Sorki. AUTO jak najbardziej poza tym ok, nie ma innych błędów. To samo pokazuje Vscan. Bezpiecznik pali się gdy tylko włączę klimatronik.

 

Skoro to przekaźnik to czy mógłbyś podać który to bo nie mogę znaleźć żadnej instrukcji który do czego.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten bezp. to 10A w skrzynce obok akumulatora?? Czy jak przestawisz klimę w tryb "eco" i wlączysz dmuchawę to dzieje się to samo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to ten. W tym samym momencie gdy dotknę włącznik klimy słuchać cyknięcie i klima nie chłodzi. Spaliłem już 3 sztuki ale na full chłodzeniu. Myślisz, że warto spróbować na eco?

 

Zaznaczam, że sterowanie nadal działa normalnie z komputera, wentylator na maxa dmucha.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, nie...to nic nie da. Myśle, że masz problem ze sprzęglem sprężarki klimy. a dokladnie z cewką. Opcji jest klika:

- zwarcie na przewodach prądowych do cewki lub na niej samej

- bardzo ciężko(zatarte) dzialajacę sprzęgło przez co cewka potrzebuje dużo prądu żeby załączyć klimę.

Wykluczyć możemy brak połączenia elektrycznego (przekażnik- cewka sprzęgła) bo wtedy nie paliłoby bezpiecznika.

Gdybym miał schemat elektr. to móglbym sprawdzić dla Ciebie co zabezpiecza ten bezpieznik, ale kody błedów wskazuja m.in. na  sprzęgło, przekażnik oraz inne. Na logikę to ten bezp. 10A jest na linii akumulator-przekażnik- sprzegło(to tak w skrócie pomijając staycyjke i pewnie coś jeszcze)

Ja uczepilbym się tego sprzegła...

Edited by wolf80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co w takim wypadku zrobić? Dać na próbę większy bezpiecznik czy nie kombinować i zgłosić to sprzedawcy? 

 

A co do błędu to typowo było napisane A/C relay loop coś tam.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie...pętla przekażnika klimatyzacji.  Więc to co napisałem ma prawo byc powodem Twoijego problemu. Kurcze z tym bezpiecznikiem to bym uważal, bo nie wiem jakie sa tam przewody do cewki. Jak będą za "cienkie" to przy np. bezp. 15A możesz stopic izolacje z nich, nie zapomnij też, że w obwodzie jest jeszzce przekażnik ktory tez ma określony prąd ktory może przekazać( styki mogą się skleić pod wplywem wiekszego prądu niż znamionowy). Potrzebowalbyś miernika ktory wpinasz w obwód przekążnik- cewka (taki co najmniej 20A). Ale nie wiem czy to ma sens....myślę, że gdy sam nie masz jakiś zdolności warsztatowych i diagnostycznych to lepiej jedż do speców od klimy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile mogą zaśpiewać za naprawę tego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem...jedż i zapytaj. za diagnostyke moga wziąc 50-100pln a będziesz wiedział co jest.  Sama cewka to do 100pln , a sprzeglo  nowka 2x tyle. to zależy od sprężarki(firma)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dzięki za radę. Tak zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać jak już ogarniesz temat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jeszcze wrócę do tematu. Zapomniałem dodać, że jest to błąd stały. Nieważne czy odpale klime czy nie, czy wymienię bezpiecznik na nowy, po skasowaniu od razu mi wskakuje. Może jest gdzieś zwarcie jak wcześniej wspominałem. Auto jest z Niemiec i widać trochę stało bo w komorze silnika są pordzewiałe śruby, opaski i inne stalowe elementy czy pośniedziała masa.

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może tu coś naprowadzi:

 

No i do sparwdzenia

Błąd P1530:
Wysokie napięcie przekaźnika powietrza Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja B-016
Niskie napięcie przekaźnika powietrza Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja B-016
Wymóg Klimatyzacja błąd
Temperatura Stopień wyjściowy przekaźnika C zbyt duże ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji B-016
Przekaźnik klimatyzacji otwarty obwód ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji B-016
Klimatyzacji (A / C) Awaria obwodu sprzęgła

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłby ktoś podrzucić który przekaźnik jest od czego w skrzynce z komorze silnika? Spróbuje paru trików z postu podanego w linku. (Wg oznaczeń R...)

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Proszę: 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra a przekaźniki? Te ze strony 215 brak jest opisu tych sześciu kwadratów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W połowie strony masz opis

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update.

Dziś miałem chwile by pogrzebać w silniku i tak... po odpięciu kompresora nie pali bezpiecznika. Przeczyszczone styki i podpięcie go z powrotem Klima chwilę działa (min lub krócej) i znów się fajczy zabezpieczenie? Kompresor pracuje cicho. Dziwne jest to że chwile działa. Jakieś nowe pomysły?

Edited by Pan Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawa się rozwiązała. Pojechałem do gazownika, najlepszego w okolicy i pierwsze co wykluczył bez zaglądania cewkę bo ma ona własne zabezpieczenie. Zajrzał pod maske i dostrzegł, że przewód od zasilania kompresora jest wciśnięty pomiędzy osłonę silnika i dolot powietrza do silnika i diagnoza była "jak dla mnie to przewód jest przecięty i jest zwarcie". Gdy go wyciągnął klima chodzi aż miło. Pozdrawiam serdecznie ów Pana który za całą usługę nie wziął ani grosza.

 

Temat do zamknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...