Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maselek

Szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu.

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Podobny temat chyba sie przewijał ale chciałbym troszke odswieżyć. Wiec pojawił sie pewien problem w mojej Viki. Podczas jazdy, kiedy gwałtownie wcisne gaz w podłoge auto zaczyna przyspieszac ale momentami jakby zaczyna sie dławic i szarpac. Bez wzgledu na bieg na którym jade. Dochodzi do tego lekkie szarpanie obrotami na biegu jałowym kiedy auto stoi ale tylko wtedy kiedy jest dobrze rozgrzane, na zimnym silniku szarpanie nie wystepuje. Raz przy wyprzedzaniu wcisnełem w pedał, auto przyspieszało ale szarpneło i wyskoczył CHECK. Po sprawdzeniu na kompie, wyszło wyskakiwanie zapłonu na chyba trzecim cylindrze. Teraz CHECK nie wyskakuje, poszarpywanie jest. Poczytałem troszke i moje rozmyslania kierują sie ku listwie (cewce) zapłonowej. Przy okazji chyba wymianka świec zapłonowych. Prosze o jakies sugestie, moze ktos miał podobny problem. Mój silnik to 1.8 16V 140KM. (Z18XER) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy miałeś ostatnio świece wymieniane ? ( zaczynamy od tych tańszych opcji ) Potem można się przyjrzeć listwie. Polecam też  wyciągnąć w wolnej chwili listwę i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem przypadek że do jednej komory wyciekał olej , fajka świecy namokła w oleju i dzięki temu wypadały zapłony.

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziekuje za odzew. Problem w tym ze nie wiem kiedy byly wymieniane, czyli do wymiany. Mechanior mowil ze moze byc problem z listwą zaplonową wiec chyba musze tez ją obejrzeć, chociaz wzrokowo chyba nic nie zobacze. Kurcze lepiej zeby oleju nie bylo w gniazdach swiec. Mialem tak kiedys w Golfie. Konieczne bylo zdjecie pokrywy zaworow wraz z walkami rozrządu (silnik 1.4 16V 75KM) Masakra. Chyba zaczne jednak od wymiany świec, przy okazji sprawdze gniazda i oblukam listwe zaplonową. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji, pod pokrywą zaworów jest uszczelka czy uszczelnia sie pastą? Jest to do zrobienia bez pomocy mechanika w warunkach garazowych czy raczej nie? W Golfie trzeba bylo rozpinać rozrząd, wiec sam sie za to nie brałem. Mam nadzieje ze nie bede musial tego uszczelniac bo gniazda swiec bedą suche ale znając swoje szczescie moze byc roznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam silnik w tym samym aucie z taką samą wadą ( silnik AKQ ) 
Na szczęscie w tym wypadku jest po prostu uszczelka. W momencie gdy zalewa Ci cewkę trzeba ją wymienić , żeby wyciągnąć całą cewkę i sprawdzić jak wygląda potrzeba odkręcić dwie śruby typu torx , 
Te podstawowe czynności są dość proste dasz sobie radę :)

Powodzenia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmagikk z wymianą świec i cewki nie bedzie problemu, dam rade. Mialem na mysli wymiane uszczelki pokrywy zaworow. Czy to tez jest prosta czynnosc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz dostęp do narzedzi typu "nasadki torx" oraz klucze torx to w zasadzie godzina roboty i będziesz miał to opanowane. O świecach nie mówię bo to standardowy klucz świecowy pasuje. Jej czujesz się na siłach to polecam zabawę samemu . Dokładnie oczyścić powierzchnię przylegania pokrywy oraz uszczelki i będziesz zadowolony. Cewka to jedna wtyczka i dwa torxy i masz ja na wierzchu .

 

Polecam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje Ci bardzo za pomoc. Jak tylko rusze z pracą dam znać o postepach i efektach. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także miałem Vectrę z tym silnikiem i u mnie z tymi objawami to była cewka do wymiany. Po wymianie cewki wszystko było ok !

Share this post


Link to post
Share on other sites

puchacz160 dziekuje za informacje. Napisz jesli mozesz jakiej firmy cewke kupiles. Ja dzis zaczne od swiec, przy okazji przyjze sie cewce. Jak szarpanie nie ustąpi to cewka do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez obstawiam cewkę, jednak najpierw wymień świece, skoro nie wiesz  ile mają  nalatane. Ja w zeszłym tygodniu miałem podobny problem i to po wymianie świec. Auto poszarpywało przy 1800-2300 obr/min i tylko na LPG. Co prawda mam sześć cewek ale trzy z tyłu już były wymieniane zapobiegawczo, więc te co miałem swoje sprawne w zapasie podmieniłem z przodu i problem jak ręką odjął. Kup NGK są git. Żadnych używek bo to loteria.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy forumowicze. Jestem po wymianie świec zapłonowych. Dobrze zrobilem wymieniając bo stare były juz mocno wypalone. Ale przy okazji tego zabiegu wyszło ze to nie jest mój główny problem. Tak jak obstawialiscie trafiliscie z diagnozą. Cewka zapłonowa nadaje sie tylko do wymiany. Niestety zakupie ją za kilka dni jak wpłynie mi kasa od pracodawcy. Moja cewka na dwóch cylindrach sie rozpadła, to napewno było powodem wypadania zapłonu. Narazie delikatnie poskładałem ją do kupy i załozyłem na nowe świeczki. Autko chodzi duzo lepiej ale stara cewka za kilka dni idzie na śmietnik. Zamieszczam fotki które zrobilem. Pozdrawiam i dziekuje za trafne uwagi i pozytywną diagnoze. Teraz czekam na propozyzje jakiej firmy kupic cewke. Dodam ze u mnie w sklepie orginał (DELPHI) kosztuje 350 zł. ale gość powiedział ze mają dobre zamienniki na których ludzie smigają i nie narzekają.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ogólnie Ople lubią oryginały jeśli chodzi o elektrykę. Z zamiennikami to loteria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... bede miał dylemat 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lepiej mieć dylemat przed zakupem niż pluć sobie w brodę po.😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zakupienie przeze mnie parę razy zamienników skutecznie wyleczyły mnie z takich dylematów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem co sugerujecie. Ale moze znajdzie sie ktoś kto kupil zamiennik i jest zadowolony??? 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego ja tylko sugeruje, że nie zawsze ten sam zamiennik zadziała w różnych autach. Nawet przypadek z pół roku temu na forum. Ten sam silnik. Dwóm kolegom nie działał czujnik wałków rozrządu Delphi, a inny pisał, że jemu śmiga dobrze.  Podpowiadam tylko dlatego, że w razie czego sklepy często odmawiają zwrotu czy zamiany elementów elektrycznych. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiaj moja Viki zaczeła wariować. Zaczeła jeszcze mocniej szarpać, dławić sie... az w koncu wyskoczył CHECK i auto zaczeło dziwnie chodzić. Podpinka pod kompa i zczytanie błędu, oczywiscie to czego sie spodziewałem czyli wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Szybki podjazd do sklepu no i zakup nowej cewki. Zakupiłem orginał DELPHI taki jak montują fabrycznie (380zł) Szybka wymianka, skasowanie błędu i .... Viki śmiga jak nowa. Wszelkie nierównosci pracy silnika, szarpania i dławienia znikły. Temat uważam za zamknięty. Dziekuje za pomoc i mam nadzieje ze cały post komuś kiedyś pomorze w diagnozie i naprawie swojego autka. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podepnę się pod temat.. W moim przypadku objawy są podobne z tym ze check nie wyskakuje. Brak błędów. Wymienione świece, filtr paliwa, egr, czyszczona przepustnica, nowy przepływomierz  i sprawdzałem na innej cewce. Raz auto idzie i czuć 147 koni a czasem wciskam gaz i ciężko ruszyć. Na biegu jałowym obroty utrzymują się w granicy  500 i to mnie zastanawia. Często gaśnie na światłach. Dodam ze auto posiada instalacje lpg, ale objawy są identyczne na obu paliwach. Ponadto w przedniej części auta czuć gryzące spaliny (nie czuć w aucie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze ze nie wiem co moze byc powodem takiego zachowania autka. Wiesz co, najpredzej bym na Twoim miejscu podjechał do kogoś kto zajmuje sie Opelkami i zrobił diagnistyke komputerową. Nie wiem skąd piszesz kolego ale jak bys był w Łodzi to moge polecić dobrego fachowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...