Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maselek

Szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu.

Polecane posty

Witam forumowiczów. Podobny temat chyba sie przewijał ale chciałbym troszke odswieżyć. Wiec pojawił sie pewien problem w mojej Viki. Podczas jazdy, kiedy gwałtownie wcisne gaz w podłoge auto zaczyna przyspieszac ale momentami jakby zaczyna sie dławic i szarpac. Bez wzgledu na bieg na którym jade. Dochodzi do tego lekkie szarpanie obrotami na biegu jałowym kiedy auto stoi ale tylko wtedy kiedy jest dobrze rozgrzane, na zimnym silniku szarpanie nie wystepuje. Raz przy wyprzedzaniu wcisnełem w pedał, auto przyspieszało ale szarpneło i wyskoczył CHECK. Po sprawdzeniu na kompie, wyszło wyskakiwanie zapłonu na chyba trzecim cylindrze. Teraz CHECK nie wyskakuje, poszarpywanie jest. Poczytałem troszke i moje rozmyslania kierują sie ku listwie (cewce) zapłonowej. Przy okazji chyba wymianka świec zapłonowych. Prosze o jakies sugestie, moze ktos miał podobny problem. Mój silnik to 1.8 16V 140KM. (Z18XER) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy miałeś ostatnio świece wymieniane ? ( zaczynamy od tych tańszych opcji ) Potem można się przyjrzeć listwie. Polecam też  wyciągnąć w wolnej chwili listwę i zobaczyć w jakim jest stanie. Miałem przypadek że do jednej komory wyciekał olej , fajka świecy namokła w oleju i dzięki temu wypadały zapłony.

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odzew. Problem w tym ze nie wiem kiedy byly wymieniane, czyli do wymiany. Mechanior mowil ze moze byc problem z listwą zaplonową wiec chyba musze tez ją obejrzeć, chociaz wzrokowo chyba nic nie zobacze. Kurcze lepiej zeby oleju nie bylo w gniazdach swiec. Mialem tak kiedys w Golfie. Konieczne bylo zdjecie pokrywy zaworow wraz z walkami rozrządu (silnik 1.4 16V 75KM) Masakra. Chyba zaczne jednak od wymiany świec, przy okazji sprawdze gniazda i oblukam listwe zaplonową. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji, pod pokrywą zaworów jest uszczelka czy uszczelnia sie pastą? Jest to do zrobienia bez pomocy mechanika w warunkach garazowych czy raczej nie? W Golfie trzeba bylo rozpinać rozrząd, wiec sam sie za to nie brałem. Mam nadzieje ze nie bede musial tego uszczelniac bo gniazda swiec bedą suche ale znając swoje szczescie moze byc roznie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam silnik w tym samym aucie z taką samą wadą ( silnik AKQ ) 
Na szczęscie w tym wypadku jest po prostu uszczelka. W momencie gdy zalewa Ci cewkę trzeba ją wymienić , żeby wyciągnąć całą cewkę i sprawdzić jak wygląda potrzeba odkręcić dwie śruby typu torx , 
Te podstawowe czynności są dość proste dasz sobie radę :)

Powodzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mmagikk z wymianą świec i cewki nie bedzie problemu, dam rade. Mialem na mysli wymiane uszczelki pokrywy zaworow. Czy to tez jest prosta czynnosc? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dostęp do narzedzi typu "nasadki torx" oraz klucze torx to w zasadzie godzina roboty i będziesz miał to opanowane. O świecach nie mówię bo to standardowy klucz świecowy pasuje. Jej czujesz się na siłach to polecam zabawę samemu . Dokładnie oczyścić powierzchnię przylegania pokrywy oraz uszczelki i będziesz zadowolony. Cewka to jedna wtyczka i dwa torxy i masz ja na wierzchu .

 

Polecam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Ci bardzo za pomoc. Jak tylko rusze z pracą dam znać o postepach i efektach. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Także miałem Vectrę z tym silnikiem i u mnie z tymi objawami to była cewka do wymiany. Po wymianie cewki wszystko było ok !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

puchacz160 dziekuje za informacje. Napisz jesli mozesz jakiej firmy cewke kupiles. Ja dzis zaczne od swiec, przy okazji przyjze sie cewce. Jak szarpanie nie ustąpi to cewka do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tez obstawiam cewkę, jednak najpierw wymień świece, skoro nie wiesz  ile mają  nalatane. Ja w zeszłym tygodniu miałem podobny problem i to po wymianie świec. Auto poszarpywało przy 1800-2300 obr/min i tylko na LPG. Co prawda mam sześć cewek ale trzy z tyłu już były wymieniane zapobiegawczo, więc te co miałem swoje sprawne w zapasie podmieniłem z przodu i problem jak ręką odjął. Kup NGK są git. Żadnych używek bo to loteria.

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze. Jestem po wymianie świec zapłonowych. Dobrze zrobilem wymieniając bo stare były juz mocno wypalone. Ale przy okazji tego zabiegu wyszło ze to nie jest mój główny problem. Tak jak obstawialiscie trafiliscie z diagnozą. Cewka zapłonowa nadaje sie tylko do wymiany. Niestety zakupie ją za kilka dni jak wpłynie mi kasa od pracodawcy. Moja cewka na dwóch cylindrach sie rozpadła, to napewno było powodem wypadania zapłonu. Narazie delikatnie poskładałem ją do kupy i załozyłem na nowe świeczki. Autko chodzi duzo lepiej ale stara cewka za kilka dni idzie na śmietnik. Zamieszczam fotki które zrobilem. Pozdrawiam i dziekuje za trafne uwagi i pozytywną diagnoze. Teraz czekam na propozyzje jakiej firmy kupic cewke. Dodam ze u mnie w sklepie orginał (DELPHI) kosztuje 350 zł. ale gość powiedział ze mają dobre zamienniki na których ludzie smigają i nie narzekają.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ogólnie Ople lubią oryginały jeśli chodzi o elektrykę. Z zamiennikami to loteria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... bede miał dylemat 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Lepiej mieć dylemat przed zakupem niż pluć sobie w brodę po.😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zakupienie przeze mnie parę razy zamienników skutecznie wyleczyły mnie z takich dylematów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem co sugerujecie. Ale moze znajdzie sie ktoś kto kupil zamiennik i jest zadowolony??? 😎

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego ja tylko sugeruje, że nie zawsze ten sam zamiennik zadziała w różnych autach. Nawet przypadek z pół roku temu na forum. Ten sam silnik. Dwóm kolegom nie działał czujnik wałków rozrządu Delphi, a inny pisał, że jemu śmiga dobrze.  Podpowiadam tylko dlatego, że w razie czego sklepy często odmawiają zwrotu czy zamiany elementów elektrycznych. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj moja Viki zaczeła wariować. Zaczeła jeszcze mocniej szarpać, dławić sie... az w koncu wyskoczył CHECK i auto zaczeło dziwnie chodzić. Podpinka pod kompa i zczytanie błędu, oczywiscie to czego sie spodziewałem czyli wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Szybki podjazd do sklepu no i zakup nowej cewki. Zakupiłem orginał DELPHI taki jak montują fabrycznie (380zł) Szybka wymianka, skasowanie błędu i .... Viki śmiga jak nowa. Wszelkie nierównosci pracy silnika, szarpania i dławienia znikły. Temat uważam za zamknięty. Dziekuje za pomoc i mam nadzieje ze cały post komuś kiedyś pomorze w diagnozie i naprawie swojego autka. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się pod temat.. W moim przypadku objawy są podobne z tym ze check nie wyskakuje. Brak błędów. Wymienione świece, filtr paliwa, egr, czyszczona przepustnica, nowy przepływomierz  i sprawdzałem na innej cewce. Raz auto idzie i czuć 147 koni a czasem wciskam gaz i ciężko ruszyć. Na biegu jałowym obroty utrzymują się w granicy  500 i to mnie zastanawia. Często gaśnie na światłach. Dodam ze auto posiada instalacje lpg, ale objawy są identyczne na obu paliwach. Ponadto w przedniej części auta czuć gryzące spaliny (nie czuć w aucie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze nie wiem co moze byc powodem takiego zachowania autka. Wiesz co, najpredzej bym na Twoim miejscu podjechał do kogoś kto zajmuje sie Opelkami i zrobił diagnistyke komputerową. Nie wiem skąd piszesz kolego ale jak bys był w Łodzi to moge polecić dobrego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×