Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gannicus

Kierownica z wykrzyknikiem / opadające wskazówki

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam,

od 2 tyg w mojej Vectrze coś się dzieje tzn. podczas jazdy (nieraz w ogóle a nieraz z 5 razy dziennie) opadają wskazówki z deski rozdzielczej a do tego pojawią się kontrolki od ABS, kontroli trakcji oraz brak ładowania akumulatora. Na początku pojechałem do gościa, żeby sprawdził błędy i komputer nie mógł połączyć się z modułem kierowniczym/deską rozdzielczą. Rozebrałem więc plastiki z kierownicy, sprawdziłem czy kostka do kierownicy i deski dobrze jest dociśnięta i wydaje mi się że jest ok (styki nie są zaśniedziałe). Problem zanikł na jakiś tydzień a teraz znowu się pojawił. Sprawdziłem płyn od wspomagania - jest ok. Po uruchomieniu silnika wypiąłem czujnik od wspomagania i pojawiła kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem ale nie opadły wskazówki więc przypuszczam, że nie tu leży problem. Wina alternatora? Niby nie ma ładowania podczas tego incydentu ale wczoraj z ciekawości gdy zaświeciła się kontrolka zatrzymałem się na parkingu i zgasiłem silnik a później nie mogłem go uruchomić - w ogóle nie reagował na przekręcenie kluczyka, żadnej reakcji. Gdy kontrolka zgasła normalnie mogłem jechać dalej. Nie czuć też żadnych negatywnych efektów w wspomaganiu (nic się nie zmieniło w stosunku do kierowania z okresu przed incydentem).

Gdzie może leżeć przyczyna?

Autko:
Vectra C 2.0 DTI 2003r

Zdjęcie podczas jazdy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Gannicus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zacznij od pomiaru akumulatora i ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiary robiłem u gościa który zajmuje się alternatorami i powiedział, że jest wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys identyczne objawy i problem lezal w luznej klamrze na akumulatorze, przy nierownosci albo dziurze bylo brak styku ... nie pamietam tylko czy zegary mi opadaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi wygląda to na CIM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od diagnostyki i odczytu kodów błędu.Najlepiej dedykowanym sprzętem typu opcom lub tech2.Możliwe,że pada cim,pompa wspomagania,a może po prostu problem w instalacji elektrycznej,jak coś to mogę pomóc w temacie.Wysłałem info na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niekoniecznie CIM,trzeba poprawnie zdiagnozować :D Jak cim z początku produkcji,czyli XR to całkiem możliwe że siada procesor motorola w nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem XR i takie właśnie robił cyrki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też mam taki problem. Od czasu do czasu wskakują te błędy. Nawet nie odpalając auta wystarczy przekręcić kluczyk do zera, znowu włączyć zapłon i wszystko jest okej. Dodatkowo u mnie nie ma wtedy wspomagania. Może raz na kilka dni się to zdażyć. Wiem, że w mojej Vectre moduł CIM był już wymieniony więc raczej nie jest to ten z początku produkcji.

 

Ilość zapisanych kodów błędów:4


U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Obecny

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Obecny
 

Edytowano przez adik929

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem ostatnio auto u mechanika i podpiął go pod komputer, wyskoczyły jakieś 2 błędy nie spokrewnione z powyższym problemem. Skasował je ale usterka pozostała więc wymieniliśmy alternator. Od wczoraj nie wyskoczył mi ten błąd. Stary alternator rozkręcił i nie był w dobrym stanie więc mam nadzieje, że to on był winowajcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×