Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Gannicus

Kierownica z wykrzyknikiem / opadające wskazówki

Recommended Posts

Witam,

od 2 tyg w mojej Vectrze coś się dzieje tzn. podczas jazdy (nieraz w ogóle a nieraz z 5 razy dziennie) opadają wskazówki z deski rozdzielczej a do tego pojawią się kontrolki od ABS, kontroli trakcji oraz brak ładowania akumulatora. Na początku pojechałem do gościa, żeby sprawdził błędy i komputer nie mógł połączyć się z modułem kierowniczym/deską rozdzielczą. Rozebrałem więc plastiki z kierownicy, sprawdziłem czy kostka do kierownicy i deski dobrze jest dociśnięta i wydaje mi się że jest ok (styki nie są zaśniedziałe). Problem zanikł na jakiś tydzień a teraz znowu się pojawił. Sprawdziłem płyn od wspomagania - jest ok. Po uruchomieniu silnika wypiąłem czujnik od wspomagania i pojawiła kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem ale nie opadły wskazówki więc przypuszczam, że nie tu leży problem. Wina alternatora? Niby nie ma ładowania podczas tego incydentu ale wczoraj z ciekawości gdy zaświeciła się kontrolka zatrzymałem się na parkingu i zgasiłem silnik a później nie mogłem go uruchomić - w ogóle nie reagował na przekręcenie kluczyka, żadnej reakcji. Gdy kontrolka zgasła normalnie mogłem jechać dalej. Nie czuć też żadnych negatywnych efektów w wspomaganiu (nic się nie zmieniło w stosunku do kierowania z okresu przed incydentem).

Gdzie może leżeć przyczyna?

Autko:
Vectra C 2.0 DTI 2003r

Zdjęcie podczas jazdy:

Please login or register to see this attachment.

Edited by Gannicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od pomiaru akumulatora i ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiary robiłem u gościa który zajmuje się alternatorami i powiedział, że jest wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem kiedys identyczne objawy i problem lezal w luznej klamrze na akumulatorze, przy nierownosci albo dziurze bylo brak styku ... nie pamietam tylko czy zegary mi opadaly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi wygląda to na CIM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od diagnostyki i odczytu kodów błędu.Najlepiej dedykowanym sprzętem typu opcom lub tech2.Możliwe,że pada cim,pompa wspomagania,a może po prostu problem w instalacji elektrycznej,jak coś to mogę pomóc w temacie.Wysłałem info na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niekoniecznie CIM,trzeba poprawnie zdiagnozować :D Jak cim z początku produkcji,czyli XR to całkiem możliwe że siada procesor motorola w nim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja miałem XR i takie właśnie robił cyrki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam taki problem. Od czasu do czasu wskakują te błędy. Nawet nie odpalając auta wystarczy przekręcić kluczyk do zera, znowu włączyć zapłon i wszystko jest okej. Dodatkowo u mnie nie ma wtedy wspomagania. Może raz na kilka dni się to zdażyć. Wiem, że w mojej Vectre moduł CIM był już wymieniony więc raczej nie jest to ten z początku produkcji.

 

Ilość zapisanych kodów błędów:4


U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Obecny

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Obecny
 

Edited by adik929

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostawiłem ostatnio auto u mechanika i podpiął go pod komputer, wyskoczyły jakieś 2 błędy nie spokrewnione z powyższym problemem. Skasował je ale usterka pozostała więc wymieniliśmy alternator. Od wczoraj nie wyskoczył mi ten błąd. Stary alternator rozkręcił i nie był w dobrym stanie więc mam nadzieje, że to on był winowajcą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...