Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mokre amortyzatory przód !


ManyFSD
 Share

Recommended Posts

Panowie znowu mam problem a mianowicie tak jak widać na foto oba amortyzatory są dosłownie zalane jakimś olejem.

Wydaje mi się że stało to się po wymianie sprężyn bo wcześniej było sucho.

Pomocy

IMG_20180317_152128.jpg.aaac6bc36fccf7a8e0ffec95dbe9519d.jpgIMG_20180317_152103.jpg.a6850f301f7d2958a420255d05d6b870.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś kiedyś czytałem ids trzeba ostrożnie rozkręcać żeby nie obrucić sztycą. Bo podobno jak się obróci sztycą czy rozkręcania to amortyzatory mogą się uszkodzić

Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, ManyFSD napisał:

Jest sens regenerować

Amortyzatory regenerować ?:blink: Takie rzeczy kupuje się nowe 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wigo napisał:

Amortyzatory regenerować ?:blink: Takie rzeczy kupuje się nowe 

Z chęcią kupił bym nowe tylko że koszt jednej sztuki to 1200 zł :/

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wigo napisał:

A jak to się ma do tylnych które zostaną z ids ??

W sumie wymiana na zwykłe amory + wyłączenie tego pod kompem może mnie wynieść tyle co zakup używanych z ids :)

W poniedziałek odwiedzę chyba tego mechanika bo aż niemożliwe żeby oba na raz padły w tym samym czasie tuż po wymianie sprężyn

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, ManyFSD napisał:

A jak to się ma do tylnych które zostaną z ids

Raczej wymiana na cały komplet, ale masz z głowy wszystkie amory.

Używki to niestety loteria :D

Link to comment
Share on other sites

Jak zmienisz przód to chyba i tył trzeba wymienić. Ktoś pisał że w ASO po zniżkach amortyzator 830 PLN.

Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem używane sprawne amortyzatory Ale pochodzą z Astry H

Będą pasowały do mojej vectry jeżeli numery będą takie same? 

ogólnie czy da sie dopasować z innego modelu opla czy muszą być tylko z vectry?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 17.03.2018 o 16:02, ManyFSD napisał:

A od czego mogło się tak porobić?? Co mogło zostać uszkodzone przy wymianie sprężyn??

Sprawdź jak wyglądają tłoczyska amortyzatorów. Powinny być idealnie gładkie. Często zdarzają się partacze co przy odkręcaniu górnej nakrętki kolumny łapią szczypcami za tłoczysko (zamiast skontrować imbusem) i robią na nim wgnioty i zarysowania. Podczas pracy, powoduje to spustoszenie na uszczelce w amortyzatorze i rzyganie na lewo i prawo olejem.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Nitric napisał:

Sprawdź jak wyglądają tłoczyska amortyzatorów. Powinny być idealnie gładkie. Często zdarzają się partacze co przy odkręcaniu górnej nakrętki kolumny łapią szczypcami za tłoczysko (zamiast skontrować imbusem) i robią na nim wgnioty i zarysowania. Podczas pracy, powoduje to spustoszenie na uszczelce w amortyzatorze i rzyganie na lewo i prawo olejem.

No i wszystko jasne. Dokładne tak właśnie były odkrecane górne nakrętki :/ czyli już wiem że na 200% amory do wymiany. Znalazłem używane od astry o numerach 315000331

13199458

Czy takie będą pasowały?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 17.03.2018 o 20:24, michalm83 napisał:

Jak zmienisz przód to chyba i tył trzeba wymienić. Ktoś pisał że w ASO po zniżkach amortyzator 830 PLN.

Wysłane z telefonu
 

Parami na osi tak ale nie ma potrzeby obu osi jeśli 2 jest w dobrej kondycji. Tak jest jeśli chodzi o zwykle amory. Nie wiem jak się ma ta zasada do ids 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, DamianSig napisał:

Parami na osi tak ale nie ma potrzeby obu osi jeśli 2 jest w dobrej kondycji. Tak jest jeśli chodzi o zwykle amory. Nie wiem jak się ma ta zasada do ids 

A czytałeś w jakim kontekście ja to napisałem?

Kolega pytał czy mając ids+ może włożyć na przód zwykłe a tył zostawić ids+.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, michalm83 napisał:

A czytałeś w jakim kontekście ja to napisałem?

Kolega pytał czy mając ids+ może włożyć na przód zwykłe a tył zostawić ids+.

Nie doczytałem😜 w takim razie zmiana na sachs do sporta wszystkie 4 i po temacie. 

Link to comment
Share on other sites

No niby najtańsze rozwiązanie ale wolał bym zostawić ids tak jak był oryginalnie.

Oczywiście ja kosztów nie mam zamiaru ponosić :) wszystkimi kosztami zostanie obciążony mechanik ( w tym przypadku niestety " kolega" ) no ale cóż to kwota na która muszę za....ać cały miesiąc :/ 

Link to comment
Share on other sites

On 17/03/2018 at 10:36 PM, ManyFSD said:

Znalazłem używane sprawne amortyzatory Ale pochodzą z Astry H

Będą pasowały do mojej vectry jeżeli numery będą takie same? 

ogólnie czy da sie dopasować z innego modelu opla czy muszą być tylko z vectry?

jak numer gm'a czesci sie zgadza to beda pasowaly ... ostatnio kupowalem czesci od saaba i wszystko ok

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP